  • 121. Data: 2010-01-14 22:56:32
    Temat: Re: Tokina -- wystąp!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hinqh3$7on$...@n...onet.pl

    > To jeszcze zapodaj blura o promieniu 50, będzie mega zgroza.
    > Tylko co z tego, zdjęcie jest zdjęciem, a nie stanem pośrednim
    > z kręconymi suwakami.

    Wyzerowałem suwaki. (poza WB)

    > Tak na marginesie - w praktyce nie da się ostrzyć dla różnych
    > części kadru z różną mocą więc Twoje pisania są trochę z palca
    > ssane, nie może być tak, żeby przed ostrzeniem było nierówno na
    > rogach i w środku, a po wszędzie równo.

    Ja tak nie pisałem. :) Ty ssiesz z palca...
    Aby bylo jasne -- po ukąszeniu żmii [nie wiem, ja się
    to teraz odmienia] ssanie z palca nie jest potrzebne. :)

    > Jak se chcesz. Pokazałem, jak jest, stosuję narzędzia działające
    > kiedy trzeba, stany pośrednie mnie nie interesują.

    Dzięki. :) Mnie interesują te ,,stany pośrednie'' bo tylko
    porównując te stany, mogę mieć jakiś pogląd o obiektywie... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Linia tu long... Proponuje zmianę wątku... A tymczasowo linię zdelongowuję...

  • 122. Data: 2010-01-14 22:59:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hinqim$7on$...@n...onet.pl

    > No to musiałbym pstryknąć, nie trzymam rawów z heliosa.

    Jak będziesz miał przy okazji -- chętnie rzucę okiem. :)
    Budynki bardzo chętnie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Linia tu longowa... Proponuje zmianę wątku... A tymczasowo linię zdelongowywuję...

  • 123. Data: 2010-01-14 22:59:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> [...]

    Sorry, odwrotnie - wąski ma zapas krycia bo jest pełnoklatkowy.

    > Co to za skos? :)

    Brak prostopadłości padania światła w kątach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 124. Data: 2010-01-14 23:03:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hio7l3$dlp$...@n...onet.pl

    > Sorry, odwrotnie - wąski ma zapas krycia bo jest pełnoklatkowy.

    Czyli szeroko (krótkie ogniskowe Tamrona 17-50 mm) jest gorzej w rogach niż wąsko?

    Nadal nic nie rozumiem. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 125. Data: 2010-01-15 07:29:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Czyli szeroko (krótkie ogniskowe Tamrona 17-50 mm) jest gorzej w rogach
    > niż wąsko?

    Tak jest z obiektywami przyciętymi ''na styk'' (do cropa) względem
    pełnoklatkowych, ale sprawdź sobie to jeszcze w tym przypadku, bo nie
    pamiętam; 17-55 miałem na dwóch sesjach tylko.

    > Nadal nic nie rozumiem. :)

    Nie mam siły, poszukaj sobie o telecentryczności i pochodnych problemach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co jest ważniejsze - jakość, czy ilość?/

  • 126. Data: 2010-01-15 09:12:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hip5hk$vfr$...@n...onet.pl

    > Tak jest z obiektywami przyciętymi ''na styk'' (do cropa) względem pełnoklatkowych,
    ale sprawdź sobie to jeszcze w tym przypadku,
    > bo nie pamiętam; 17-55 miałem na dwóch sesjach tylko.

    17-55 czy 17-50?

    IMO problem rozwiązałem -- nie chcę tego obiektywu, bo jego cena nie
    jest adekwatna do jakości. Może kiedyś pomyślę o tym raz jeszcze. :)

    > Nie mam siły, poszukaj sobie o telecentryczności i pochodnych problemach.

    Janko -- nigdy na matrycę nie pada obrazek prostopadle, albowiem ;) obrazek
    jest malowany pędzelkami promyków z całej powierzchni soczewek, dzięki czemu
    nie ma możliwości malowania go prostopadle.

    -=-

    Albo inaczej... Telecentryczność, telecentryczność... Ja mam obiektyw
    telecentryczny...
    Nawet zdjęcia nim robię czasami... Jest nieporęczny z uwagi na swoją wagę i gabaryty,
    ale zdjęcia robi ładne, choć efekty są dziwne, jak z tymi okularami -- im dalej od
    obiektywu, tym większe... Aha -- nie obrażaj mnie swoimi podejrzeniami, jak to miało
    miejsce poprzednim razem i nie próbuje mierzyć tych okularów, bo takim mierzeniem
    poprostu ośmieszasz się... (albo i ośmieszaszsię)

    http://www.leszekc.w.tkb.pl/lotzen/2008_zasuszona_wo
    la/IMG_0627.JPG

    -=-

    A poważniej?... oglądam efekty pokazane przez 2(XpołowaspacjiY)

    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233
    -Sample-Crops.aspx?Lens=392&Camera=453&Sample=0&FLIC
    omp=0&APIComp=3&LensComp=674&CameraComp=453&SampleCo
    mp=0&FLI=0&API=3

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 127. Data: 2010-01-15 15:30:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > 17-55 czy 17-50?

    50

> [...]
    > czemu
    > nie ma możliwości malowania go prostopadle.

    Na środku pada inaczej niż z boku, a im większa różnica od linii
    prostopadłej do matrycy, tym niższa ostrość. Obiektyw telecentryczny
    znaczy, że różnica jest mała, a nie że nie ma jej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ludzie dzielą się na ludzi i... innych ludzi/

  • 128. Data: 2010-01-15 16:06:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hiq1n5$ibf$...@n...onet.pl

    > Na środku pada inaczej niż z boku, a im większa różnica od linii prostopadłej do
    matrycy, tym niższa ostrość. Obiektyw
    > telecentryczny znaczy, że różnica jest mała, a nie że nie ma jej.

    No tak, ale ten obiektyw nie istnieje.

    Istnieją natomiast nowe możliwości, dawane nam przez
    tak zwane komputery, nowe technologie produkcji szkła
    optycznego -- o zróżnicowanej dyspersji, asferycznego,
    które posiada ogniska punktowe dla monochromatycznego
    światła przynajmniej w teorii, nowa, tania powszechna,
    mechanika precyzyjna...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'