  • 91. Data: 2010-01-14 10:40:58
    Temat: Re: Tokina -- wystąp!!!
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 14 Jan., 11:22, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" 7...@b...goog
    legroups.com

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Przypomnę Ci problem -- chodziło o pokazanie złego ostrzenia związanego
    > z kolorem czerwonym dodatkowego oświetlenia, jakie daje zewnętrzna lampa
    > błyskowa. :) Jedno zdjęcie (fortepian) jest pstryknięte z taką zewnętrzną
    > lampą, jedno (z samochodami) z lampą wbudowaną, błyskając biało. :)
    >
    > --
    >    .`'.-.         ._.                           .-.
    >    .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
    >    `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
    >   o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    tego z fortepianem nie widzialem
    problem nie jest do dyskusji.
    tak jest ponad wszelka watpliwosc.
    ocieplenie barwy swiatla skraca pomiar AF
    wykazalem to wyraznie wielokrotnie dokladnymi pomiarami.
    pokazanie jednego przykladu nie jest zadna metoda weryfikacyjna czy
    badawcza.
    jednym przykladem mozna probowac udowodnic wszystko.

    i tak jest i w c50d i w c5dmk2.
    w c5dmk2 spadek rozdzielczosci z odl ok 1,5 m wynosil ok 30 %
    w aps-c bedzie zdecydownie wiekszy.
    powiem wiecej , nawet zaklejam pilota czerwonego w lampie jesli chce
    miec lepiej wyostrzone.
    zdaje sie ze taka funkcja jest w aparacie , wylaczenie pilota , ale
    nie sprawdzalem.

    jesli mi pokazesz dwa zdjecia rownie nieostre jeno fortepianu drugie
    auta , robione roznymi lampami to nie wyciagne zadnego konstruktywnego
    wniosku z tego dla siebie poza jednym - ze jest nieostro.

    malo tego wprawdzie to nie ten watek
    ale zadalem sobie nieco trudu i wyszlo mi ze jeden z obiektywow sigmy
    jaki mam ma najwyzsza precyzje ostrzenia wsrod obiektyow jakie
    porownywalem ( i to b dobra na poziomie 96% ). To jest raczej
    niezgodne z powszechnym mniemaniem jakoby sigmy zle ostrzyly. Ja takim
    opiniom na wyczucie dotyczacym zagadnien technicznych sprzetu nie
    wierze. Jesli wystepuje jakis problem w praktyce to staram sie go
    rzeczowo wyjasnic.
    Poniewaz pojawil mi sie problem z AF canona wiec go
    wyjasnilem.Problemow nie mam wiecej.
    skutkiem rozpoznania tego af moge powiedziec - af w c450d tjest
    najgorszy jakim kiedykolwiek sie poslugiwalem . AF w c5d,k2 jest
    najbardziej precyzyjnym i czulym jakim sie kiedykolwiek poslugiwalem.

    przy czym pod pojeciem precyzji rozumiem wielkosc rozrzutu
    rozdzielczosci obrazu wskutek wystepujacych zawsze bledow ostrzenia.

    Zauwaz - co jakis czas powraca tutaj problem ostrzenia przez canony -
    nie jest to widac jakims problem jednostkowym . Natomiast nigdy nie
    wystepuja narzekania np na odwzorowanie barwy - i rzeczywiscie chyba
    na to nie narzekamy , ja tez nie mam podstaw by sie uskarzac. Jesli
    doswiadczenie zbiorowe wykazuje jakis problem i dotyczy on rowniez
    mnie wiec staram sie problem opisac i wyjasnic , po to by umiec sie z
    nim w praktyce obejsc.

  • 92. Data: 2010-01-14 10:42:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 4...@m...goo
    glegroups.com

    > http://eneuel.comyr.com//kreci_sie/_MG_8336.JPG

    > Fortepian jest ostry? :) EX II 580
    > Natomiast warta honorowa

    > http://eneuel.comyr.com//kreci_sie/_MG_8331.JPG

    > jest pstryknięta z flaszką wbudowaną w C 450 D. :)

    : Twoja teorie ze aberuje jest falszywa.

    Popatrz na tablicę rejestracyjną. Odaberrowałem ją za pomocą
    softu Canona http://eneuel.comyr.com//kreci_sie/_MG_8331.CR2
    (RAWki możesz ściągnąć i może sam spróbować) bez trudu.

    Ostrość na kamieniach?

    -- Im kamień bliższy, tym większy, więc na oko ostrzejszy. :)
    -- Kamienie przed samochodami widać dobrze, ale dalsze są
    jakoś rozmyte, najprawdopodobniej spalinami
    -- Tablica Citroena jest ostra, ale ma sporą aberrację
    chromatyczną, którą można skorygować softem. :)

    Prawdopodobnie ostrzyłem na tę tablicę właśnie.
    Na dodatek tablica jest mocno przepalona.

    A teraz najgorsze... F9, ogniskowa 18 mm -- w tym układzie
    głębia ostrości (duża) nie pozwala na sprawdzenie, czy
    aparat ostrzy poprawnie... To nie 50 mm i F1.4 czy podobnie.

    -=-

    Zauważ, że tablica Volvo wygląda na ostrą.
    A wygląda, bo nie jest tak mocno przepalona jak tablica Citroena. :)
    Zwróć też uwagę na ostrość białej ściany z cegieł -- ostatniego elementu, który widać
    na tym zdjęciu.
    Widać dokładnie cegły -- ściana jest ostra. Jest, bo jest zbyt duża GO. :)
    Ostrość jest tak (słowo czerpię ze słownika PWN) zajebista, że można
    odczytać numer tablicy samochodu stojącego ,,w oddali'' -- BI 2228 G,
    choć jedna z cyfr jest u dołu zabrudzona...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 93. Data: 2010-01-14 10:43:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > To światło nie jest białe? :)

    Scena świateł oznacza coś innego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 94. Data: 2010-01-14 10:46:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > W rogach? ;)

    Naprawdę widzisz dużą różnicę w rogach i w środku tego zdjęcia?

    > No...

    No to sobie wyostrz bardziej. Ja zatrzymałem suwak w imo rozsądnej pozycji.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /moja głowa jest bardzo cenna, gdzie kupię folię ochronną na czoło?/

  • 95. Data: 2010-01-14 10:46:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 14 Jan., 11:42, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    > softu Canonahttp://eneuel.comyr.com//kreci_sie/_MG_8331.CR
    2
    > (RAWki mo esz ci gn i mo e sam spr bowa ) bez trudu.
    >
    > Ostro na kamieniach?
    >
    >  -- Im kamie bli szy, tym wi kszy, wi c na oko ostrzejszy. :)
    >  -- Kamienie przed samochodami wida dobrze, ale dalsze s
    >     jako rozmyte, najprawdopodobniej spalinami
    >  -- Tablica Citroena jest ostra, ale ma spor aberracj
    >     chromatyczn , kt r mo na skorygowa softem. :)
    >
    > Prawdopodobnie ostrzy em na t tablic w a nie.
    > Na dodatek tablica jest mocno przepalona.

    tak tez przyjalem ze na nie ostrzyles.
    jest przepal , ale mozna sie zrientowac ze maksimum ostrosci jest
    gdziez przed tablica
    to mozna zobaczyc na kamieniach.
    nie jest to metoda oceny ostrzosci pewna , ale tak mi to wyglada .
    przyostrzyl za krotko.

    bedziesz jeszez 5 lat przynudzal o swoim aparacie.
    wez sprzedaj , kup inny i problemy przejda - bedziesz zachwycony. To
    tez cwiczylem.

  • 96. Data: 2010-01-14 10:50:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" himsg3$9ng$...@n...onet.pl

    > Scena świateł oznacza coś innego.

    Więc napisz, o co Ci chodzi. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 97. Data: 2010-01-14 10:59:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" f...@u...goog
    legroups.com

    : pokazanie jednego przykladu nie jest zadna metoda weryfikacyjna czy badawcza.

    Jest. Chodzi właśnie o to, aby złapać ,,przeciwnika'' na to, że jedna jaskółka nie
    czyni wiosny. :)

[...]

    Właśnie o to chodziło, abyś wyciagając jakikolwiek wniosek, pokazał, że
    wnioskujesz źle. Fortepian jest błyszczący, samochody z ogromną GO...
    To złe zdjęcia do badania jakości ostrzenia. :)

    : przy czym pod pojeciem precyzji rozumiem wielkosc rozrzutu
    : rozdzielczosci obrazu wskutek wystepujacych zawsze bledow ostrzenia.

    Mój C 450 D nie rozrzuca w trakcie ostrzenia -- nie jest rozrzutny. ;)
    Można i sto razy ostrzyć -- coś tam drga, ale pierścionek ostrości
    nie obraca się ani trochę. :) AF ma problemy z tym, co jest zbyt
    jednorodne, ale to normalne. :)

    : Zauwaz - co jakis czas powraca tutaj problem ostrzenia przez canony -
    : nie jest to widac jakims problem jednostkowym . Natomiast nigdy nie
    : wystepuja narzekania np na odwzorowanie barwy

    Dla mnie barwy są jakby sypane popiołem.

[...]

    Trudno określić, czy mój AF ostrzy poprawnie, ale łatwo, że ostrzy powtarzalnie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 98. Data: 2010-01-14 11:05:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" f...@j...goog
    legroups.com

    Masz złe kodowanie... :) Wróć do Centrum... ;)

    > Prawdopodobnie ostrzy em na t tablic w a nie.
    > Na dodatek tablica jest mocno przepalona.

    : tak tez przyjalem ze na nie ostrzyles.

    Nie wiem, na co -- nie pamiętam, ale rozsądek podpowiada, że na którąś z tablic.

    : jest przepal , ale mozna sie zrientowac ze maksimum ostrosci jest
    : gdziez przed tablica

    Już Ci napisałem -- nawet samochód stojący w oddali jest tak ostry,
    że można bez trudu przeczytać jego tablicę. :)
    To F9 i 18 mm -- GO jest tu zbyt duża, aby oceniać precyzję ostrzenia.

[...]

    Nie sprzedam, bo nikt go nie kupi, ale kupiłbym nowy, gdybym uznał, że to ma sens. :)
    Kupiłbym siódemkę, ale na razie jestem pewny tego, że ten C 450 D dobrze mi służy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 99. Data: 2010-01-14 11:07:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" himsli$9ng$...@n...onet.pl

    > Naprawdę widzisz dużą różnicę w rogach i w środku tego zdjęcia?

    Naprawdę.
    Zawsze tak oglądam testowe fotki.

    > No to sobie wyostrz bardziej. Ja zatrzymałem suwak w imo rozsądnej pozycji.

    A ja odostrzyłem do zera. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 100. Data: 2010-01-14 11:19:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Właśnie o to chodziło, abyś wyciagając jakikolwiek wniosek, pokazał, że
    > wnioskujesz źle. Fortepian jest błyszczący, samochody z ogromną GO...
    > To złe zdjęcia do badania jakości ostrzenia. :)

    wogole nie badam jakosci ostrzenia organoleptycznie.
    to wszystko jest robione scisle .

    na podstawie zdjec ktore pokazales - zobaczylem tylko to w garazu moge
    tylko potwierdzic ze aparat wyosrtzyl
    za krotko.
    nic wiecej.
    jesli uwazasz ze nie mas problemow z af to sie mylisz.
    te cala historie , ktora opisujesz z aberacjami mozesz przypisac
    slabej matrycy ( soczewki ) i pracy af.

    teleobiektywem z dobrym ostrzeniem i rozdzielczoscia bedzie duzo
    lepiej.

    sama zmiana obiektywu na tokine wcla nie aje gwaranjji ze problem
    rozwioazesz.
    to bedzie kwestia przypadku czy zagra z tym korpusem AF obiektywu.
    czyli moze byc lepiej ale nie musi.
    bladzisz po omacku , ale rozumiem ze tak pisujesz zeby sobie cos
    popisac.