  • 81. Data: 2009-06-08 20:38:27
    Temat: Re: TnK i zaciecia na transponderze 11508V
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Mon, 8 Jun 2009, Cavallino wrote:
    | Obstawiam wysokość posadowienia, w kierunku w który patrzy antena naziemna
    | jest dach sąsiada, a dalej drzewa (na jej wysokości).

    Sprobuj oszacowac kat uniesienia (elewacje) przeszkody, jak pisalem
    poprzednio:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/c
    73f31a150c7762d?hl=pl

    Czyli, musisz oszacowac, czy nic Ci nie przeszkadza na elewacji ~30st.
    [Czy przeszkoda przesłania satelitę ?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/test/

    Sadze, ze jezeli umiescisz antene ~60 cm wyzej, wszysko bedzie OK.

    Pzdr.J.P.

  • 82. Data: 2009-06-08 21:06:09
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    wiadomości news:h0infd$s1o$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ano to nie to, skoro jak kazałeś zmieniałem konwerter na nowy i
    > efekt był ten sam.

    Pozwolę sobie na komentarz, iż wymiana była na nowy,
    lecz niekoniecznie na lepszy. Są "konwertery" oraz
    konwertery, gdzie w wypadku tych pierwszych deklarowana
    przez producenta liczba szumowa może mieć luźny związek
    z rzeczywistością, zaś "porządne" konwertery mogą
    trzymać zaklarowane parametry.

    Do wątku konwerterów dodać by należało jeszcze kwestie
    stabilności parametrów w zakresie częstotliwości - czy
    też wzmocnienia sygnału.

    Na dachu mam czaszę z konwerterem Inverto Silvertech o
    liczbie szumowej 0,2 i.. praktycznie odbiór wykazuje
    się prawie 100% pogodoodpornością. Przez okres około
    1 roku tylko raz w trakcie ciężkiego oberwania chmur
    z gradobiciem miałem krótkotrwały brak sygnału. Jak
    mniemam z racji gradu walącego w talerz.

    Przypuszczam że gdybym zamontował Inverto Black, to
    byłoby jeszcze lepiej. Co zamierzam uczynić.

    By wrócic do głównego tematu: problemów z 11508V nie
    mam żadnych: jeden czort czy (ciężko) pada - czy też
    słońce świeci - odbiór z tego transpondera mam jak z
    podręcznika.

    --
    "Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
    I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

  • 83. Data: 2009-06-08 21:33:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.0906082205110.24783@sci.pam.szcze
    cin.pl...

    > część.
    >
    > Absolutnie NIE!
    >
    > Tylko: "Dwa razy w roku - około 1 marca i 12 października":
    > http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/2x_roczni
    e/wstep.html

    > Przykladowo: 12.10.2009, o 12:57 slonce wskazuje elewacje (uniesienie)
    > satelity z dokladnoscia ~0,1 st., ale juz 12.10.2009 jest ~4 st. powyzej
    > HB, a to jest bardzo duzo i pomiar jest niewazny.

    Ale ja z elewacją nie mam problemu, antena wisi po południowo-zachodniej
    stronie domu.
    Problem może stanowić co najwyżej azymut.

    > NIEPRAWDA!
    >
    > Jezeli bedzie na styku, to antena widzi satelite czescia anteny.
    > Czyli sygnal jest oslabiony.

    No o tym pisałem, mówiąc że spróbuję jeszcze przestawić czaszę w lewo, jak
    mi się uda oddalić maszt od ściany (jest bliżej niż promień czaszy, więc
    fizycznie już jej przesunąć nie mogę).
    Ruch w prawo nawet o kilka cm powoduje utratę sygnału, więc na logikę ruch w
    lewo może spowodować że 11508 zacznie działać.
    Przy czym kanały HD Cyfry TEŻ są kłopotliwe i jeśli by sygnał był za słaby
    to by się cięły, a nic takiego (przy dobrej pogdzie) się nie dzieje.

  • 84. Data: 2009-06-08 21:34:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.0906082227460.24783@sci.pam.szcze
    cin.pl...
    > naziemna
    >
    > Sprobuj oszacowac kat uniesienia (elewacje) przeszkody, jak pisalem
> [...]

    Nie mam żadnych przeszkód w pionie, kompletnie nic.

  • 85. Data: 2009-06-13 08:32:57
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Jun 2009 10:54:15 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >NSport to JEDYNY sensowny program na TnK.
    >Nie mogą go zamienieć z TVN Style np?

    Pewnie nie. Jak znam życie, to TVN Style ma większą oglądalność niż
    NSport.

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 86. Data: 2009-06-13 08:38:57
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Jun 2009 02:33:50 -0700 (PDT), BearBag <c...@g...com>
    wrote:

    >mam antene ustawioną na oko w 5 minut, nawet nie chcialo mi sie
    >ustawiac wszystkiego na 99%, jest chyba 60-70% a nawet w czasie
    >ulewnego deszczu i porewistego wiatru nie mam problemow z tym
    >transponderem.

    Ja dwa lata temu montowałem u teścia sam antenę. Robiłem to pierwszy
    raz, ustawiona też na oko + drobne korekty później. TVN Warszawa na
    Polsatowskim Samsungu odbierany jest bez żadnych zacięć.

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu