    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: TnK i zaciecia na transponderze 11508V
    Date: Mon, 8 Jun 2009 23:33:02 +0200
    <h09gqi$a8a$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <P...@s...pam.szczecin.pl>
    <h0bvdi$bii$1@news.onet.pl>
    <P...@s...pam.szczecin.pl>
    <h0c4qc$o3h$1@news.onet.pl> <t...@4...com>
    <P...@s...pam.szczecin.pl>
    <h0g10s$fck$1@news.onet.pl>
    <P...@s...pam.szczecin.pl>
    <h0hggq$8da$1@news.onet.pl>
    <P...@s...pam.szczecin.pl>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.0906082205110.24783@sci.pam.szcze
    cin.pl...

    > część.
    >
    > Absolutnie NIE!
    >
    > Tylko: "Dwa razy w roku - około 1 marca i 12 października":
    > http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/2x_roczni
    e/wstep.html

    > Przykladowo: 12.10.2009, o 12:57 slonce wskazuje elewacje (uniesienie)
    > satelity z dokladnoscia ~0,1 st., ale juz 12.10.2009 jest ~4 st. powyzej
    > HB, a to jest bardzo duzo i pomiar jest niewazny.

    Ale ja z elewacją nie mam problemu, antena wisi po południowo-zachodniej
    stronie domu.
    Problem może stanowić co najwyżej azymut.

    > NIEPRAWDA!
    >
    > Jezeli bedzie na styku, to antena widzi satelite czescia anteny.
    > Czyli sygnal jest oslabiony.

    No o tym pisałem, mówiąc że spróbuję jeszcze przestawić czaszę w lewo, jak
    mi się uda oddalić maszt od ściany (jest bliżej niż promień czaszy, więc
    fizycznie już jej przesunąć nie mogę).
    Ruch w prawo nawet o kilka cm powoduje utratę sygnału, więc na logikę ruch w
    lewo może spowodować że 11508 zacznie działać.
    Przy czym kanały HD Cyfry TEŻ są kłopotliwe i jeśli by sygnał był za słaby
    to by się cięły, a nic takiego (przy dobrej pogdzie) się nie dzieje.