  • 21. Data: 2004-11-08 15:11:19
    Temat: Re: Tlenofon?
    Od: richie <u...@p...wp.pl>

    On Mon, 08 Nov 2004 15:11:32 +0100, Marcin Sochacki
    <w...@s...bg.univ.gda.pl> wrote:

    >Dobry żart. Przecież osiedlówki głównie polegają na zasysaniu ile tylko
    >fabryka (znaczy ISP) dał(a).

    Hmm, no nie wiem. Ja znam takie osiedlówki że możesz p2p to sobie
    możesz - w nocy od 24 do 9. W dzień: www (przez transproxy), poczta,
    gg i irc się też uruchomią.
    Wielu ludzi siedzi tam przez zasiedzenie albo niewiedzę ("pewnie tak
    musi to działać"). Być może, gdyby dziś zakładali sobie sieć, to by
    wzięli najtańsze neo, ale... zapłacili kiedyś za instalację to im
    tamtych pieniędzy szkoda. No i, opłaty istotnie są wciąż (trochę)
    mniejsze niż u naszego narodowego operatora za najtańszą usługę.
    Ale jeśli pewnego dnia sąsiadka się pochwali jak to ona może sobie
    swobodnie pogadać przez komputer, a u mnie to nie będzie działać...

    richie
    --
    Unik jaki zastosował rzadko ogląda się na naszych ringach...
    złapano go dopiero przy szatni, jak odbieral koszulkę.

  • 22. Data: 2004-11-08 15:15:59
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 8 listopad 2004 roku,
    kiedy to Andrzej Bursztynski posłał(a) w świat wiadomość

    > Niedzielona, ten ISP to TPSA - sugerujesz telefon do Blue Line? Faktycznie
    > dyskusja robi się na temat czyli problemu polskiego internetu -)

    Do andy.pse.pl ping niezły, tylko jaki transfer do/z Telenergo?

    BTW, na transfery w TP nie mogę narzekać:
    http://www.problemxp.webpark.pl/transfer.gif
    Co prawda p2p, nie telefonia, ale te poziome linie chwilowego i średniego
    transferu mówią za siebie.

    Średni ping (ponad 13 tysięcy pakietów) do Gazety przy rozbujałym na całego
    p2p też nie taki zły:
    http://www.problemxp.webpark.pl/ping.gif

    Ten "Intranet TPNet" wciąż trzyma się nieźle i nie wykazuje oznak
    zapchania.

    Skoro przy p2p transfer jest constans, to tym bardziej marne 5 kB/s od
    Skype nie powinno stanowić problemu.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 23. Data: 2004-11-08 15:20:13
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 8 listopad 2004 roku,
    kiedy to richie posłał(a) w świat wiadomość

> [...]
    > musi to działać"). Być może, gdyby dziś zakładali sobie sieć, to by
    > wzięli najtańsze neo, ale... zapłacili kiedyś za instalację to im

    W marketingu TP nie siedzą barany i dlatego przejście na najtańsze nawet
    Neo kosztuje symboliczną złotówkę.
    TP ma oczywisty zysk w dużej liczbie abonentów Neo; dla wciąż nierentownych
    portali kasa z telefonii to prawie kwestia przeżycia. Jedni drudzy staną na
    głowie by coś dla siebie uszczknąć takim sieciom.

  • 24. Data: 2004-11-08 15:27:19
    Od: Lech Szychowski <l...@p...pl>

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>:

    > Do andy.pse.pl ping niezły, tylko jaki transfer do/z Telenergo?

    ??? Co ma mieć do tego Telenergo?

    --
    Leszek.

    -- l...@p...pl 2:480/33.7 -- REAL programmers use INTEGERS --
    -- speaking just for myself...

  • 25. Data: 2004-11-08 15:31:21
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Janusz - Vahanara wrote:
    I co z tego?

    > Do andy.pse.pl ping niezły, tylko jaki transfer do/z Telenergo?

    A co ma to mieć niby wspólnego z Telenergo?
    Czy ja pisałem, że próby robiłem z serwera NNTP czy też z łącza Exotel'a? -)
    Whois nie działa dzisiaj? -)

    > Skoro przy p2p transfer jest constans, to tym bardziej marne 5 kB/s od
    > Skype nie powinno stanowić problemu.

    Ja wcale nie twierdzę, że problem leży w paśmie. Wg. standardowego
    zgłoszenia użytkownika "mi nie działa". Tzn. po średnio 10-20s
    nie słyszę drugiej strony (która usiłuje się łączyć z Neo).
    Skype-out nie próbowałem.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-

  • 26. Data: 2004-11-08 15:32:59
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 8 listopad 2004 roku,
    kiedy to Lech Szychowski posłał(a) w świat wiadomość

    > ??? Co ma mieć do tego Telenergo?

    Ups, sorry, Telenergo jest tylko po drodze z TPNet do PSE.

  • 27. Data: 2004-11-08 15:37:19
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    > Whois nie działa dzisiaj? -)

    Działa, ale za to ja nie działam. A za oknem smętnie, zimno i leje.
    Najwyższa pora na trzecią kawę...

  • 28. Data: 2004-11-08 15:45:29
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > Ups, sorry, Telenergo jest tylko po drodze z TPNet do PSE.

    Po jakiej drodze i do czego drodze??

  • 29. Data: 2004-11-08 15:46:01
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > Działa, ale za to ja nie działam. A za oknem smętnie, zimno i leje.
    > Najwyższa pora na trzecią kawę...

    Fakt, pogoda dzisiaj taka, że też muszem kolejnem kawem -)

  • 30. Data: 2004-11-08 15:53:50
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    > Po jakiej drodze i do czego drodze??

    Traceroute ode mnie do andy.pse.pl.

    Real-time report for andy.pse.pl [194.92.3.10] (70% done)

    Analysis: 'andy.pse.pl' was found in 10 hops (TTL=119). Connections to HTTP
    port 80 are working.

    | Hop | %Loss | IP Address | Node Name | Location |
    Tzone | ms | Graph | Network |
    | 0 | | 10.0.0.11 | janusz | ... |
    | | | (private use) |
    | 1 | 12 | | | |
    | | | |
    | 2 | | 213.25.2.199 | kat-ru3.neo.tpnet.pl | ?(Poland) |
    +1.0 | 244 | --x----- | Telekomunikacja Polska S.A. CST |
    | 3 | | 213.25.5.177 | z.kat_ru3.do.kat-r2.tpnet.pl | ?(Poland) |
    +1.0 | 181 | x-- | polaczenia miedzy routerami |
    | 4 | | 194.204.175.195 | z.kat-r2.do.war-r3.tpnet.pl | ?(Poland) |
    +1.0 | 215 | --x------ | Commercial IP network of Polish Telecom |
    | 5 | | 213.25.5.214 | do.war-ar10.z.war-r3.tpnet.pl | ?(Poland) |
    +1.0 | 250 | -x---- | polaczenia miedzy routerami |
    | 6 | | 213.76.0.214 | | |
    | 220 | --x--- | TP S.A.-"POLPAK" |
    | 7 | | 213.172.160.230 | pos-6-0-0.warpe2.net.telenergo.pl | ?(Poland) |
    +1.0 | 268 | -x---- | TELENERGO SA |
    | 8 | | 195.187.253.109 | pw-gw0-at2-0-1-104.core.nask.pl | ?(Poland) |
    +1.0 | 287 | --x---- | NASK (PL) |
    | 9 | | 194.181.0.222 | | |
    | 224 | --x---- | NASK backbone serial lines - Poland |
    | 10 | | 194.92.3.10 | andy.pse.pl | ?(Poland) |
    +1.0 | 217 | ---x---- | Polish Power Grid Corporation |
    Roundtrip time to andy.pse.pl, average = 217ms, min = 68ms, max = 523ms --
    2004-11-08 16:51:47