  • 1. Data: 2004-11-05 12:59:40
    Temat: Re: [NTG] wyłudzanie haseł w interii
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Chyba tu o tym nie było.

    From: mocniak <m...@N...pl>
    Newsgroups: alt.pl.regionalne.bialystok
    Subject: [NTG] wyłudzanie haseł w interii
    Date: Fri, 05 Nov 2004 09:52:12 +0100

    Witam :-)

    Dzisiaj rano otrzymałem na konto na interii bardzo ciekawą wiadomość [kopia
    poniżej]. Jest ona oczywistym wyłudzeniem hasła, gdyż adres w którym się
    znajduje formularz do wpisania swojego loginu i hasła znajduje się na serwerze
    kont internetowych komel.net. Wiecie może, gdzie można to zgłosić? Bo jak
    narazazie ani interia ani komrel nie raczyły zwrócić uwagi na ten incydent... A
    przecież osoby mało doświadczone mogą bardzo łatwo się na to nadziać...

    //początek wiadomości

    Zbigniew Kowalczyk
    Szef zespołu administratorów serwerów w portalu interna.pl

    UWAGA! ZMIANY W ZARZĄDZANIU KONTAMI

    Drogi Użytkowniku,
    W związku z modernizacją serwerów Interii niezbędne jest byś zgłosił wszystkie
    posiadane przez siebie konta www, oraz konta e-mailowe i potwierdził dalszą
    chęć korzystania z nich bądź też z nich zrezygnował. W tym celu przygotowaliśmy
    specjalną stronę:

    http://www.interia.ir.pl/

    Pracownicy portalu interia.pl dokładają wszelkich starań by sprostać wymaganiom
    nowoczesnego portalu XXI wieku. W związku z tym postanowiliśmy zmodernizować
    nasze serwery. Nieużywane konta stron internetowych powodują "zapychanie się"
    serwerów, więc jeśli nie korzystasz już ze swojego konta powiadom nas o tym, a
    my usuniemy ten adres. Uwaga: Prosimy, abyś zalogował się na stronie
    maksymalnie do 7 dni od otrzymania tej wiadomości, w przeciwnym wypadku
    administracja portalu może uznać konto za nieużywane i zastrzega sobie prawo do
    jego usunięcia.
    Na stronie możesz zatwierdzić dowolną liczbę swoich kont, to nie zajmie Ci
    dłużej niż kilka minut. Przepraszamy za niedogodności.

    Jednocześnie przypominamy o możliwości założenia konta Premium i konta Plus na
    w naszym portalu. Nowe konta to nowe możliwości, po szczegóły zapraszamy na
    http://poczta.interia.pl/

    Już niedługo nasz portal ogłosi nabór na nowych administratorów. Jeśli znasz
    się na administrowaniu serwerami i jesteś zainteresowany pracą w naszej firmie
    wyślij swoje cv pod adres, z którego dostałeś tę wiadomość.

    Z wyrazami szacunku
    Zespół administratorów serwerów portalu interia.pl

    //koniec wiadomości

  • 2. Data: 2004-11-05 13:26:07
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Jacek Popławski wrote:

    > gdzie można to zgłosić? Bo jak narazazie ani interia ani komrel nie
    > raczyły zwrócić uwagi na ten incydent...

    Komrel już zablokował witrynę.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 3. Data: 2004-11-05 15:39:24
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Tomasz Śląski wrote:

    > Komrel już zablokował witrynę.

    ostatnio chyba popularna odpowiedz ... SOA#1 ... nie widze zeby byla
    zablokowana ...

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 4. Data: 2004-11-05 15:47:04
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Dziwne, bo ja widzę. Czyzbys kliknął na http://poczta.interia.pl/ zamiast
    http://www.interia.ir.pl/ ?

    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl

  • 5. Data: 2004-11-07 07:35:01
    Od: Maciej Pietrzak <m...@e...ha.net.pe.el.invalid>

    Jacek Popławski wrote:
> [...]
    > przecież osoby mało doświadczone mogą bardzo łatwo się na to nadziać...

    Nie mogę zrozumieć - po co ludziom masy kont na interii? Chcą jakoś przez
    interię spam wysyłać? Bo więcej zastosowań nie widzę...

    Nie lepiej już kazać aktualizować windowsy?

    Kompletny bezsens..!

    Maciej Pietrzak
    <maciej małpa pietrzak kropka org>

  • 6. Data: 2004-11-07 07:47:35
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Przemyslaw Popielarski wrote:

    > Dziwne, bo ja widzę. Czyzbys kliknął na http://poczta.interia.pl/
    > zamiast http://www.interia.ir.pl/ ?

    bez przesady ... ale i tak juz wiem co bylo nie tak ... mialem wlaczone
    proxy ICMu ...

    teraz w kazdym razie jest prawidlowo ... czyli strona sie nie otwiera

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 7. Data: 2004-11-12 13:04:18
    Temat: Re: [NTG] wy?udzanie hase? w interii
    Od: w...@i...pl (Piotr)

    Niestety dalem sie wpuscic w maliny i facet przejal moja strone na
    http://potop-exodus.w.interia.pl/ - wystarczy tam zajrzec i zobaczyc
    po co mu to bylo.

    Jednak udalo mi sie ustalic, ze IP tego oszusta to 83.16.155.130

    Tak wiec jest to abonent KSM "MEDIA" z Nowej Rudy:

    http://83.16.155.130/staty.html

    Na ich stronie glownej (http://www.ksm.media.pl/contact.php) znalazlem
    namiary na admina:

    Administrator sieci w Nowej Rudzie i Nowej Rudzie S?upiec
    Marek Oko?otowicz
    kom. +48 693 159 596
    a...@k...media.pl

    Interia i Telekomunikacja wykazaly bierna postawe. Jezeli admin tez
    nie ruszy palcem zamierzam pojsc z tym na policje. Myslicie ze za
    przejecie bez upowaznienia - poprzez wyludzenie informacji - czyjegos
    konta, przejmowanie jego korespondencji, wglad w dane osobowe,
    zniszczenie danych na serwerze oraz zamieszczenie zamiast nich
    wulgarnych i obra?liwych tresci gosc moze dostac porzadna grzywne?

  • 8. Data: 2004-11-16 10:40:28
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 5 Piotr wrote:

> [...]
    > zniszczenie danych na serwerze oraz zamieszczenie zamiast nich
    > wulgarnych i obra?liwych tresci gosc moze dostac porzadna grzywne?

    Sądzę, że to możliwe. Wytrwaj i nie popuść. Powodzenia.

    BTW. Daj znać jak poszło.

    --
    Nuta - (Adres jest spam-trapem. Odpisując usuń 'da' z mojego adresu)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.6.0, OE-QuoteFix,