-
31. Data: 2010-01-31 12:46:53
Temat: Re: Tiry na tory
Od: "Eli" <e...@w...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1bpucdw1idwzd$.dlg@oldfield.org.pl...
> To nie propaganda, to praktyka. Wybacz, w naszych warunkach to, co
> napisałeś to po prostu prawda. Jest szybciej i taniej, niewiele bardziej
> niebezpieczniej i wygodniej.
Propaganda. Porządna kolej ma przewagę we wszystkich dziedzinach, które
wymieniłeś. Ale w Polsce ładuje się miliardy w autostrady, które zaraz się
zapchają, TIRy porobią w nich dziury, a przeciętnego kierowcę i tak nie
będzie stać na przejazd nimi.
P.S. Wczoraj przejechałem 160 km i widziałem 5 samochodów w rowach, w
miejscach gdzie powycinali drzewa - śnieg zasypał drogę i głąby się
ślizgały. Z kolei jak są drzewa, to kierowcy marudzą że trzeba je wycinać bo
niebezpiecznie. Polskie samochodziarstwo to jedna wielka paranoja. :D (A ja
jechałem Tico, dosyć szybko i jakoś się nie ślizgałem, a te w rowach to
jakieś BMW. :P) W jednym tylko się zgadzam - że przeważnie lepiej już
ryzykować życiem na polskiej drodze niż denerwować się na PKP. :(
--
pzdr, Eli
-
32. Data: 2010-02-01 09:34:11
Temat: Re: Tiry na tory
Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
Użytkownik "Krzysztof Waszkiewicz" <i...@e...pl> napisał w wiadomości
news:slrnhm6768.vc9.iwan@eu07.pl...
> W artykule <4b62c027$1@news.home.net.pl>
> LEPEK napisał(a):
>
> > Ale po części masz rację: IMO wprowadzenie na szerszą skalę zakazów
> > dla ciężarówek i zachęt dla tr. kolejowego rozwinęło by lądowe linie
> > kontenerowe.
>
> Jest jeszcze taka opcja (tu mamy koncepcje):
> http://www.youtube.com/watch?v=SXOFDZ--WXI
Wygląda zaiste imponujaco.
-
33. Data: 2010-02-01 19:11:06
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 31 Jan 2010 12:46:53 +0100, Eli napisał(a):
> Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
> wiadomości news:1bpucdw1idwzd$.dlg@oldfield.org.pl...
>
>> To nie propaganda, to praktyka. Wybacz, w naszych warunkach to, co
>> napisałeś to po prostu prawda. Jest szybciej i taniej, niewiele bardziej
>> niebezpieczniej i wygodniej.
>
> Propaganda. Porządna kolej ma przewagę we wszystkich dziedzinach, które
Jeszcze raz, duzymi literkami - W NASZYCh WARUNKACH.
Tu i teraz -
> wymieniłeś. Ale w Polsce ładuje się miliardy w autostrady, które zaraz się
> zapchają, TIRy porobią w nich dziury, a przeciętnego kierowcę i tak nie
> będzie stać na przejazd nimi.
Jakoś te, które od nastu lat istnieją dziur nie mają. W DE też ruch jest
solidny, a dziur nie ma.
> ślizgały. Z kolei jak są drzewa, to kierowcy marudzą że trzeba je wycinać bo
> niebezpiecznie. Polskie samochodziarstwo to jedna wielka paranoja. :D (A ja
> jechałem Tico, dosyć szybko i jakoś się nie ślizgałem, a te w rowach to
> jakieś BMW. :P) W jednym tylko się zgadzam - że przeważnie lepiej już
> ryzykować życiem na polskiej drodze niż denerwować się na PKP. :(
Widzisz, każdy może dojechać, a głąby niech się roznbijają.
P.S. Tico? No to współczuję.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
34. Data: 2010-02-01 22:06:19
Temat: Re: Tiry na tory
Od: "Eli" <e...@w...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:11nyizs5a3a3x.dlg@oldfield.org.pl...
> Jeszcze raz, duzymi literkami - W NASZYCh WARUNKACH.
> Tu i teraz -
Ja mówię o warunkach idealnych, bo do takich należy się możliwie maksymalnie
zbliżać. A tu i teraz to sam jadę autem, choć nie przepadam.
> Widzisz, każdy może dojechać, a głąby niech się roznbijają.
> P.S. Tico? No to współczuję.
Nie moje, trochę za duży jestem. ;) Ale poza tym to fajne - stosunkowo tanie
i mało psujliwe.
--
pzdr, Eli
-
35. Data: 2010-02-04 01:18:45
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 1 Feb 2010 22:06:19 +0100, Eli napisał(a):
>> Jeszcze raz, duzymi literkami - W NASZYCh WARUNKACH.
>> Tu i teraz -
>
> Ja mówię o warunkach idealnych, bo do takich należy się możliwie maksymalnie
> zbliżać. A tu i teraz to sam jadę autem, choć nie przepadam.
To znajdź idealny kraj z idealnym społeczeństwem.
> Nie moje, trochę za duży jestem. ;) Ale poza tym to fajne - stosunkowo tanie
> i mało psujliwe.
Wybacz, ale to jest mniej bezpieczne od roweru.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
36. Data: 2010-02-05 12:36:56
Temat: Re: Tiry na tory
Od: "Eli" <e...@w...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:12oa2ii6f00qa$.dlg@oldfield.org.pl...
> To znajdź idealny kraj z idealnym społeczeństwem.
Ba, pewnie że nie ma, ale można się zbliżać albo oddalać. IMO Polska
zarzynaniem kolei raczej się oddala.
> Wybacz, ale to jest mniej bezpieczne od roweru.
Może i tak, ale przed tym wyjazdem zorientowałem się że moim polonezem od
1,5 roku jeżdżę z pękniętym silnikiem, trochę spanikowałem i wziąłem
tikusia. :D
--
pzdr, Eli
-
37. Data: 2010-02-06 00:09:32
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 5 Feb 2010 12:36:56 +0100, Eli napisał(a):
>> To znajdź idealny kraj z idealnym społeczeństwem.
>
> Ba, pewnie że nie ma, ale można się zbliżać albo oddalać. IMO Polska
> zarzynaniem kolei raczej się oddala.
Cóż, przynajmniej jest realny przykład, że dotowanie jest złe.
> Może i tak, ale przed tym wyjazdem zorientowałem się że moim polonezem od
> 1,5 roku jeżdżę z pękniętym silnikiem, trochę spanikowałem i wziąłem
> tikusia. :D
A ja jednak wole ścierkę :D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
38. Data: 2010-02-06 09:41:52
Temat: Re: Tiry na tory
Od: "Eli" <e...@w...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1xh5niv66p50c$.dlg@oldfield.org.pl...
> Cóż, przynajmniej jest realny przykład, że dotowanie jest złe.
No, jak czytam o milionach dla PIC to mnie skręca. Za to infrastruktura
zdecydowanie powinna być bardziej "dopieszczona".
> A ja jednak wole ścierkę :D
Ja tam w ogóle średnio lubię samochody. ;) Polonez jest po prostu tani i ma
dużo miejsca w środku, i w zasadzie się nie psuje, a jak już to cena części
wynosi np. 20 złotych a nie 600. No i jest biodegradowalny. :D A kiedyś
jeżeli będzie mnie stać to kupię sobie jakiegoś oldtimera (ale już nie
poloneza). :)
--
pzdr, Eli
-
39. Data: 2010-02-06 14:40:44
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 6 Feb 2010 09:41:52 +0100, Eli napisał(a):
>> Cóż, przynajmniej jest realny przykład, że dotowanie jest złe.
>
> No, jak czytam o milionach dla PIC to mnie skręca. Za to infrastruktura
> zdecydowanie powinna być bardziej "dopieszczona".
To by się mogło stać, gdyby wyjąć ją spod PKP PLK. Najlepiej, jakby
poszczególne linie były dzierżawione operatorom, którzy po zapłaceniu
opłaty dzierżawnej mogliby dyktować ceny przewoźnikom. Oczywiście - mając
obowiązek dokonywania bieżących napraw i konserwacji.
> Ja tam w ogóle średnio lubię samochody. ;) Polonez jest po prostu tani i ma
> dużo miejsca w środku, i w zasadzie się nie psuje, a jak już to cena części
> wynosi np. 20 złotych a nie 600. No i jest biodegradowalny. :D A kiedyś
> jeżeli będzie mnie stać to kupię sobie jakiegoś oldtimera (ale już nie
> poloneza). :)
To ja wolę sierrę - parametry podobne, wygoda większa.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
40. Data: 2010-02-06 19:11:57
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-02-06, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
> To by się mogło stać, gdyby wyjąć ją spod PKP PLK. Najlepiej, jakby
> poszczególne linie były dzierżawione operatorom, którzy po zapłaceniu
> opłaty dzierżawnej mogliby dyktować ceny przewoźnikom. Oczywiście - mając
> obowiązek dokonywania bieżących napraw i konserwacji.
I by konserwowali. Tak jak linie energetyczne są konserwowane...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski