  • 31. Data: 2010-01-31 12:46:53
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    wiadomości news:1bpucdw1idwzd$.dlg@oldfield.org.pl...

    > To nie propaganda, to praktyka. Wybacz, w naszych warunkach to, co
    > napisałeś to po prostu prawda. Jest szybciej i taniej, niewiele bardziej
    > niebezpieczniej i wygodniej.

    Propaganda. Porządna kolej ma przewagę we wszystkich dziedzinach, które
    wymieniłeś. Ale w Polsce ładuje się miliardy w autostrady, które zaraz się
    zapchają, TIRy porobią w nich dziury, a przeciętnego kierowcę i tak nie
    będzie stać na przejazd nimi.

    P.S. Wczoraj przejechałem 160 km i widziałem 5 samochodów w rowach, w
    miejscach gdzie powycinali drzewa - śnieg zasypał drogę i głąby się
    ślizgały. Z kolei jak są drzewa, to kierowcy marudzą że trzeba je wycinać bo
    niebezpiecznie. Polskie samochodziarstwo to jedna wielka paranoja. :D (A ja
    jechałem Tico, dosyć szybko i jakoś się nie ślizgałem, a te w rowach to
    jakieś BMW. :P) W jednym tylko się zgadzam - że przeważnie lepiej już
    ryzykować życiem na polskiej drodze niż denerwować się na PKP. :(

    --
    pzdr, Eli

  • 32. Data: 2010-02-01 09:34:11
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Waszkiewicz" <i...@e...pl> napisał w wiadomości
    > W artykule <4b62c027$1@news.home.net.pl>

    > Jest jeszcze taka opcja (tu mamy koncepcje):
    > http://www.youtube.com/watch?v=SXOFDZ--WXI

    Wygląda zaiste imponujaco.

  • 33. Data: 2010-02-01 19:11:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 12:46:53 +0100, Eli napisał(a):

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomości news:1bpucdw1idwzd$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Propaganda. Porządna kolej ma przewagę we wszystkich dziedzinach, które

    Jeszcze raz, duzymi literkami - W NASZYCh WARUNKACH.
    Tu i teraz -

    > wymieniłeś. Ale w Polsce ładuje się miliardy w autostrady, które zaraz się
    > zapchają, TIRy porobią w nich dziury, a przeciętnego kierowcę i tak nie
    > będzie stać na przejazd nimi.

    Jakoś te, które od nastu lat istnieją dziur nie mają. W DE też ruch jest
    solidny, a dziur nie ma.

> [...]
    > jakieś BMW. :P) W jednym tylko się zgadzam - że przeważnie lepiej już
    > ryzykować życiem na polskiej drodze niż denerwować się na PKP. :(

    Widzisz, każdy może dojechać, a głąby niech się roznbijają.

    P.S. Tico? No to współczuję.
    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 34. Data: 2010-02-01 22:06:19
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    wiadomości news:11nyizs5a3a3x.dlg@oldfield.org.pl...

    > Jeszcze raz, duzymi literkami - W NASZYCh WARUNKACH.
    > Tu i teraz -

    Ja mówię o warunkach idealnych, bo do takich należy się możliwie maksymalnie
    zbliżać. A tu i teraz to sam jadę autem, choć nie przepadam.

    > Widzisz, każdy może dojechać, a głąby niech się roznbijają.
    > P.S. Tico? No to współczuję.

    Nie moje, trochę za duży jestem. ;) Ale poza tym to fajne - stosunkowo tanie
    i mało psujliwe.

    --
    pzdr, Eli

  • 35. Data: 2010-02-04 01:18:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2010 22:06:19 +0100, Eli napisał(a):

    > Ja mówię o warunkach idealnych, bo do takich należy się możliwie maksymalnie
    > zbliżać. A tu i teraz to sam jadę autem, choć nie przepadam.

    To znajdź idealny kraj z idealnym społeczeństwem.

    > Nie moje, trochę za duży jestem. ;) Ale poza tym to fajne - stosunkowo tanie
    > i mało psujliwe.

    Wybacz, ale to jest mniej bezpieczne od roweru.

  • 36. Data: 2010-02-05 12:36:56
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    wiadomości news:12oa2ii6f00qa$.dlg@oldfield.org.pl...

    > To znajdź idealny kraj z idealnym społeczeństwem.

    Ba, pewnie że nie ma, ale można się zbliżać albo oddalać. IMO Polska
    zarzynaniem kolei raczej się oddala.

    > Wybacz, ale to jest mniej bezpieczne od roweru.

    Może i tak, ale przed tym wyjazdem zorientowałem się że moim polonezem od
    1,5 roku jeżdżę z pękniętym silnikiem, trochę spanikowałem i wziąłem
    tikusia. :D

    --
    pzdr, Eli

  • 37. Data: 2010-02-06 00:09:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 5 Feb 2010 12:36:56 +0100, Eli napisał(a):

    > Ba, pewnie że nie ma, ale można się zbliżać albo oddalać. IMO Polska
    > zarzynaniem kolei raczej się oddala.

    Cóż, przynajmniej jest realny przykład, że dotowanie jest złe.

    > Może i tak, ale przed tym wyjazdem zorientowałem się że moim polonezem od
    > 1,5 roku jeżdżę z pękniętym silnikiem, trochę spanikowałem i wziąłem
    > tikusia. :D

    A ja jednak wole ścierkę :D

  • 38. Data: 2010-02-06 09:41:52
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    wiadomości news:1xh5niv66p50c$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Cóż, przynajmniej jest realny przykład, że dotowanie jest złe.

    No, jak czytam o milionach dla PIC to mnie skręca. Za to infrastruktura
    zdecydowanie powinna być bardziej "dopieszczona".

    > A ja jednak wole ścierkę :D

    Ja tam w ogóle średnio lubię samochody. ;) Polonez jest po prostu tani i ma
    dużo miejsca w środku, i w zasadzie się nie psuje, a jak już to cena części
    wynosi np. 20 złotych a nie 600. No i jest biodegradowalny. :D A kiedyś
    jeżeli będzie mnie stać to kupię sobie jakiegoś oldtimera (ale już nie
    poloneza). :)

    --
    pzdr, Eli

  • 39. Data: 2010-02-06 14:40:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 09:41:52 +0100, Eli napisał(a):

    > No, jak czytam o milionach dla PIC to mnie skręca. Za to infrastruktura
    > zdecydowanie powinna być bardziej "dopieszczona".

    To by się mogło stać, gdyby wyjąć ją spod PKP PLK. Najlepiej, jakby
    poszczególne linie były dzierżawione operatorom, którzy po zapłaceniu
    opłaty dzierżawnej mogliby dyktować ceny przewoźnikom. Oczywiście - mając
    obowiązek dokonywania bieżących napraw i konserwacji.

> [...]
    > wynosi np. 20 złotych a nie 600. No i jest biodegradowalny. :D A kiedyś
    > jeżeli będzie mnie stać to kupię sobie jakiegoś oldtimera (ale już nie

    To ja wolę sierrę - parametry podobne, wygoda większa.

  • 40. Data: 2010-02-06 19:11:57
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-06, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

> [...]
    > opłaty dzierżawnej mogliby dyktować ceny przewoźnikom. Oczywiście - mając
    > obowiązek dokonywania bieżących napraw i konserwacji.

    I by konserwowali. Tak jak linie energetyczne są konserwowane...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski