  • 1. Data: 2010-01-28 15:54:48
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-28, szymo <s...@w...pl> wrote:

    > Podpisuję się pod tym pomysłem wszystkimi kończynami.
    > Kasa dla kolei, mniej wypadków, mniej spalin i mniej kolein
    > Same plusy. Wg. mnie to powinien być nakaz załadowania tirów na kolej i
    > tranzyt przez kraj na szynach.

    Ile *razy* więcej chcesz płacić za codzienne zakupy?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 2. Data: 2010-01-29 09:51:06
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Ile *razy* więcej chcesz płacić za codzienne zakupy?

    Sprawdź znaczenie słowa tranzyt.

    A jeśli chodzi o porównanie kosztów transportu drogowego i kolejowego -
    różnica wcale nie jest tak duża, jak ci się wydaje. A dodatkowo
    transport tirów (bądź samych naczep) koleją daje też dużo możliwości i
    oszczędności - kierowca pomimo przemieszczania towaru jest wypauzowany i
    zaraz za rozładunkiem z wagonu może jechać, a można nawet nie "zamrażać"
    samochodu, tylko odbierać na stacji docelowej innym. Samochód nie nawija
    tych kilometrów na koła - się praktycznie nie zużywa...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2010-01-29 10:57:15
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-29, LEPEK <n...@n...net> wrote:

    > Sprawdź znaczenie słowa tranzyt.

    Gdzieś w Twoim znaczeniu jest wyłączenie transportu np. z Niemiec do
    centralnej Polski?

> [...]
    > samochodu, tylko odbierać na stacji docelowej innym. Samochód nie nawija
    > tych kilometrów na koła - się praktycznie nie zużywa...

    Wożenie całych samochodów to kolejny idiotyzm. Po to wymyślono
    standardowe kontenery żeby z nich korzystać.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 4. Data: 2010-01-29 12:02:09
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Gdzieś w Twoim znaczeniu jest wyłączenie transportu np. z Niemiec do
    > centralnej Polski?

    Tranzyt wedłuj sjp.pwn.pl:
    <<przejazd osób lub przewóz towarów przez obszar danego państwa w drodze
    do innego państwa>>
    Tak, tranzyt przez Polskę wyłącza punkt w centralnej Polsce, jako
    miejsce docelowe.

    > Wożenie całych samochodów to kolejny idiotyzm. Po to wymyślono
    > standardowe kontenery żeby z nich korzystać.

    Nie wszystko do kontenera wejdzie, nie wszystko się nadaje, nie wszystko
    się opłaca. Zauważ, że kontenery są praktycznie związane z transportem
    morskim (zwykle ten rodzaj transportu ma udział w podróży kontenera), bo
    właścicielami (albo leasingobiorcami) pudeł są linie kontenerowe. A poza
    tym kontener trzeba najpierw odebrać z depo, a potem na depo (może być w
    innym miejscu) zdać - jeżdżenia i kosztów bez sensu w przypadku krótkich
    i średnich dystansów. Ale po części masz rację: IMO wprowadzenie na
    szerszą skalę zakazów dla ciężarówek i zachęt dla tr. kolejowego
    rozwinęło by lądowe linie kontenerowe.

    Pozdr,

  • 5. Data: 2010-01-29 12:57:28
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-29, LEPEK <n...@n...net> wrote:

> [...]
    > do innego państwa>>
    > Tak, tranzyt przez Polskę wyłącza punkt w centralnej Polsce, jako

    Tam jest "do innego państwa", a nie "do innego państwa niż Polska".
    Większość naszego ruchu to jednak kończy się lub zaczyna u nas.

> [...]
    > i średnich dystansów. Ale po części masz rację: IMO wprowadzenie na
    > szerszą skalę zakazów dla ciężarówek i zachęt dla tr. kolejowego

    Dopóki się nie zaora PKP to to nie będzie działać. Jeśli się wcześniej
    wymusi użycie kolei poprzez zakazy czy opłaty to będzie drożej.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 6. Data: 2010-01-29 13:09:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał

    > Nie wszystko do kontenera wejdzie, nie wszystko się nadaje, nie
    > wszystko

    prawie wszystko co sie normalnie laduje na tira i przewozi wejdzie
    tez do kontenera.

> [...]
    > odebrać z depo, a potem na depo (może być w innym miejscu) zdać -
    > jeżdżenia i kosztów bez sensu w przypadku krótkich i średnich

    Jezdzenie w ogolnosci z duzym sensem - kierowca zamiast kwitnac
    przy za/wyladunku, podjezdza pod kontener, zawozi na dworzec, i
    jedzie po nastepny.
    Nie przepraszam - wiezie do klienta inny kontener z dworca :-)

    Tylko do tego dworzec trzeba wyposazyc w stosowny dzwig,
    dostawce/odbiorce moze tez.

    J.

  • 7. Data: 2010-01-29 13:35:49
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Tam jest "do innego państwa", a nie "do innego państwa niż Polska".

    Litości... Szymo napisał: "Wg. mnie to powinien być nakaz załadowania
    tirów na kolej i tranzyt przez kraj na szynach."

    > Większość naszego ruchu to jednak kończy się lub zaczyna u nas.

    Jeśli sam tranzyt przez Polskę z innego państwa do innego państwa
    włożymy na wagony, to powinno być zauważalnie lepiej.

    > Dopóki się nie zaora PKP to to nie będzie działać. Jeśli się wcześniej
    > wymusi użycie kolei poprzez zakazy czy opłaty to będzie drożej.

    Kolej to nie samo PKP. Jest trochę "prywatnych" przewoźników, jak PCC,
    CTL, Pol-Rail, Polzug, DB...

    Pozdr,

  • 8. Data: 2010-01-29 18:23:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 09:51:06 +0100, LEPEK napisał(a):

    > A jeśli chodzi o porównanie kosztów transportu drogowego i kolejowego -
    > różnica wcale nie jest tak duża, jak ci się wydaje. A dodatkowo

    Oj, jest. Tylko to nie myl kolei z pekapem ;)

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 9. Data: 2010-01-29 18:37:12
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <4b62c027$1@news.home.net.pl>
    LEPEK napisał(a):

    > Ale po części masz rację: IMO wprowadzenie na szerszą skalę zakazów
    > dla ciężarówek i zachęt dla tr. kolejowego rozwinęło by lądowe linie
    > kontenerowe.

    Jest jeszcze taka opcja (tu mamy koncepcje):
    http://www.youtube.com/watch?v=SXOFDZ--WXI

    A tak to wyglada:
    http://www.youtube.com/watch?v=qUUfN7_KZaA
    http://www.youtube.com/watch?v=sNlFeFXcOQc

    Zdravim!

    --
    Krzysztof Waszkiewicz GG://3721721 KF: http://iwan.eu07.pl/Score
    tel PL: +48664435528 CZ: +420774038383 ** JID://i...@g...com

  • 10. Data: 2010-01-29 18:38:04
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <s...@k...sail-ho.p
    l>
    Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Dopóki się nie zaora PKP to to nie będzie działać. Jeśli się wcześniej
    > wymusi użycie kolei poprzez zakazy czy opłaty to będzie drożej.

    Przeciez mamy w PL innych przewoznikow (i maja calkiem spory udzial w
    rynku przewozow)...

    Zdravim!