eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Tiry na tory
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 11. Data: 2010-01-29 18:41:40
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-29, LEPEK <n...@n...net> wrote:

    >> Większość naszego ruchu to jednak kończy się lub zaczyna u nas.
    >
    > Jeśli sam tranzyt przez Polskę z innego państwa do innego państwa
    > włożymy na wagony, to powinno być zauważalnie lepiej.

    Niezauważalnie.

    >> Dopóki się nie zaora PKP to to nie będzie działać. Jeśli się wcześniej
    >> wymusi użycie kolei poprzez zakazy czy opłaty to będzie drożej.
    >
    > Kolej to nie samo PKP. Jest trochę "prywatnych" przewoźników, jak PCC,
    > CTL, Pol-Rail, Polzug, DB...

    Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 12. Data: 2010-01-29 19:40:31
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 18:41:40 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    >> Jeśli sam tranzyt przez Polskę z innego państwa do innego państwa
    >> włożymy na wagony, to powinno być zauważalnie lepiej.
    >
    > Niezauważalnie.

    Oj, nie byłbym taki pewien. Zmniejszenie ruchu o kilka procent jest
    zauważalne.

    > Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...

    Przez PKP-PLK, niestety. Und hier ist das Hunde begraben....

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 13. Data: 2010-01-29 19:47:47
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Niezauważalnie.

    Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile towaru jedzie z Rosji do np. Niemiec,
    czy Francji.

    > Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...

    To tak, jakby powiedzieć, że transport drogowy trzeba zaorać, bo wszyscy
    jeżdżą po drogach zarządzanych przez GDDKiA.
    Jakość usługi zależy w głównej mierze od przewoźnika, a już on tak sobie
    zorganizuje współpracę z zarządcą infrastruktury, żeby być
    konkurencyjnym. A jaka jest przepaść między PKP Cargo, a np. CTL, to ja
    akurat wiem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00


  • 14. Data: 2010-01-29 22:57:51
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 19:47:47 +0100, LEPEK napisał(a):

    >> Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...
    >
    > To tak, jakby powiedzieć, że transport drogowy trzeba zaorać, bo wszyscy
    > jeżdżą po drogach zarządzanych przez GDDKiA.

    I tutaj się mylisz. GDDKiA nie jest w holdingu z żadnym z przewoźników. A
    PLK tak.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 15. Data: 2010-01-30 00:10:04
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl>

    W dniu 2010-01-29 19:47, LEPEK pisze:
    > Krzysiek Kielczewski pisze:
    >
    >> Niezauważalnie.
    >
    > Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile towaru jedzie z Rosji do np. Niemiec,
    > czy Francji.
    >
    >> Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...
    >
    > To tak, jakby powiedzieć, że transport drogowy trzeba zaorać, bo wszyscy
    > jeżdżą po drogach zarządzanych przez GDDKiA.
    > Jakość usługi zależy w głównej mierze od przewoźnika, a już on tak sobie
    > zorganizuje współpracę z zarządcą infrastruktury, żeby być
    > konkurencyjnym. A jaka jest przepaść między PKP Cargo, a np. CTL, to ja
    > akurat wiem.

    A jaka jest?

    jarek d.


  • 16. Data: 2010-01-30 08:18:41
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości news:12s0bjkkfn003$.dlg@oldfield.org.pl...

    >> A jeśli chodzi o porównanie kosztów transportu drogowego i kolejowego -
    >> różnica wcale nie jest tak duża, jak ci się wydaje. A dodatkowo

    > Oj, jest. Tylko to nie myl kolei z pekapem ;)

    Eee... Kolej sama w sobie jest oszczędna, zużywa dużo mniej energii niż
    samochody - jednym pociągiem przewieziesz tyle towaru co kilkudziesięcioma
    ciężarówkami. Infrastruktura też jest raczej mocna, wytrzymuje po 30 lat i
    więcej bez gruntownego remontu, droga po takim czasie wyglądałaby jak
    durszlak.

    Problemem jest nieudolne zarządzanie (czytaj: PKP) i samochodowa propaganda
    (wmawia się ludziom że autem zawsze i wszędzie najlepiej, a kto zadaje
    pytania ten jest głupi i dziwny), a nie sama kolej...

    --
    pzdr, Eli


  • 17. Data: 2010-01-30 09:59:28
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    jarek d. pisze:

    > A jaka jest?

    A np. taka, że wagon PKP Cargo wysłany z Częstochowy tydzień temu nie
    wiadomo gdzie jest (i nie jest to jedyny taki wagon). Nie jest na
    bieżąco "śledzony", poszukiwania po stacjach przelotowych nie dają
    rezultatu (oni mają tylko info, jeśli wagon u nich akurat jest - jeśli
    jeszcze nie ma, albo już nie ma to po prostu nie ma i już). Z
    przesyłkami całopociągowymi jest dość podobnie, ale o tyle lepiej że
    kolejna stacja przelotowa jest awizowana o jego planowanym przybyciu -
    niestety nie zawsze jest to info prawdziwe.
    A w CTL maszynista przysyła SMS z info, gdzie dojechał, a w razie czego
    można do niego zadryndać :)

    Pozdr,

    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00


  • 18. Data: 2010-01-30 11:03:28
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-29, Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl> wrote:

    >> Dopóki się nie zaora PKP to to nie będzie działać. Jeśli się wcześniej
    >> wymusi użycie kolei poprzez zakazy czy opłaty to będzie drożej.
    >
    > Przeciez mamy w PL innych przewoznikow (i maja calkiem spory udzial w
    > rynku przewozow)...

    Ale jedno PKP-PLK.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 19. Data: 2010-01-30 11:08:35
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-29, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:

    >> Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...
    >
    > To tak, jakby powiedzieć, że transport drogowy trzeba zaorać, bo wszyscy
    > jeżdżą po drogach zarządzanych przez GDDKiA.

    Po pierwsze: nie wszystkie drogi są zarządzane przez GDDKiA, po drugie
    GDDKiA nie jest związana z rzadnym przewoźnikiem, po trzecie GDDKiA nie
    jest zarządzana przez bandę związkowców.

    > Jakość usługi zależy w głównej mierze od przewoźnika, a już on tak sobie
    > zorganizuje współpracę z zarządcą infrastruktury, żeby być
    > konkurencyjnym.

    O ile ten zarządca się na to łaskawie zgodzi.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 20. Data: 2010-01-30 12:08:01
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <s...@k...sail-ho.p
    l>
    Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Ale jedno PKP-PLK.

    Tak samo jak jedno GDDKiA...

    Zdravim!

    --
    Krzysztof Waszkiewicz GG://3721721 KF: http://iwan.eu07.pl/Score
    tel PL: +48664435528 CZ: +420774038383 ** JID://i...@g...com
    ********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********
    *********** Ubuntu 9.10 Released http://www.ubuntu.pl ***********

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: