  • 11. Data: 2010-01-29 18:41:40
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-29, LEPEK <n...@n...net> wrote:

    > Jeśli sam tranzyt przez Polskę z innego państwa do innego państwa
    > włożymy na wagony, to powinno być zauważalnie lepiej.

    Niezauważalnie.

    > Kolej to nie samo PKP. Jest trochę "prywatnych" przewoźników, jak PCC,
    > CTL, Pol-Rail, Polzug, DB...

    Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 12. Data: 2010-01-29 19:40:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 18:41:40 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Niezauważalnie.

    Oj, nie byłbym taki pewien. Zmniejszenie ruchu o kilka procent jest
    zauważalne.

    > Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...

    Przez PKP-PLK, niestety. Und hier ist das Hunde begraben....

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 13. Data: 2010-01-29 19:47:47
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Niezauważalnie.

    Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile towaru jedzie z Rosji do np. Niemiec,
    czy Francji.

    > Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...

    To tak, jakby powiedzieć, że transport drogowy trzeba zaorać, bo wszyscy
    jeżdżą po drogach zarządzanych przez GDDKiA.
    Jakość usługi zależy w głównej mierze od przewoźnika, a już on tak sobie
    zorganizuje współpracę z zarządcą infrastruktury, żeby być
    konkurencyjnym. A jaka jest przepaść między PKP Cargo, a np. CTL, to ja
    akurat wiem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 14. Data: 2010-01-29 22:57:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 19:47:47 +0100, LEPEK napisał(a):

    > To tak, jakby powiedzieć, że transport drogowy trzeba zaorać, bo wszyscy
    > jeżdżą po drogach zarządzanych przez GDDKiA.

    I tutaj się mylisz. GDDKiA nie jest w holdingu z żadnym z przewoźników. A
    PLK tak.

  • 15. Data: 2010-01-30 00:10:04
    Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl>

    W dniu 2010-01-29 19:47, LEPEK pisze:

> [...]
    > zorganizuje współpracę z zarządcą infrastruktury, żeby być
    > konkurencyjnym. A jaka jest przepaść między PKP Cargo, a np. CTL, to ja

    A jaka jest?

    jarek d.

  • 16. Data: 2010-01-30 08:18:41
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    wiadomości news:12s0bjkkfn003$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Oj, jest. Tylko to nie myl kolei z pekapem ;)

    Eee... Kolej sama w sobie jest oszczędna, zużywa dużo mniej energii niż
    samochody - jednym pociągiem przewieziesz tyle towaru co kilkudziesięcioma
    ciężarówkami. Infrastruktura też jest raczej mocna, wytrzymuje po 30 lat i
    więcej bez gruntownego remontu, droga po takim czasie wyglądałaby jak
    durszlak.

    Problemem jest nieudolne zarządzanie (czytaj: PKP) i samochodowa propaganda
    (wmawia się ludziom że autem zawsze i wszędzie najlepiej, a kto zadaje
    pytania ten jest głupi i dziwny), a nie sama kolej...

    --
    pzdr, Eli

  • 17. Data: 2010-01-30 09:59:28
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    jarek d. pisze:

    > A jaka jest?

    A np. taka, że wagon PKP Cargo wysłany z Częstochowy tydzień temu nie
    wiadomo gdzie jest (i nie jest to jedyny taki wagon). Nie jest na
    bieżąco "śledzony", poszukiwania po stacjach przelotowych nie dają
    rezultatu (oni mają tylko info, jeśli wagon u nich akurat jest - jeśli
    jeszcze nie ma, albo już nie ma to po prostu nie ma i już). Z
    przesyłkami całopociągowymi jest dość podobnie, ale o tyle lepiej że
    kolejna stacja przelotowa jest awizowana o jego planowanym przybyciu -
    niestety nie zawsze jest to info prawdziwe.
    A w CTL maszynista przysyła SMS z info, gdzie dojechał, a w razie czego
    można do niego zadryndać :)

    Pozdr,

  • 18. Data: 2010-01-30 11:03:28
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-29, Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl> wrote:

    > Przeciez mamy w PL innych przewoznikow (i maja calkiem spory udzial w
    > rynku przewozow)...

    Ale jedno PKP-PLK.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 19. Data: 2010-01-30 11:08:35
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-29, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:

    > To tak, jakby powiedzieć, że transport drogowy trzeba zaorać, bo wszyscy
    > jeżdżą po drogach zarządzanych przez GDDKiA.

    Po pierwsze: nie wszystkie drogi są zarządzane przez GDDKiA, po drugie
    GDDKiA nie jest związana z rzadnym przewoźnikiem, po trzecie GDDKiA nie
    jest zarządzana przez bandę związkowców.

    > Jakość usługi zależy w głównej mierze od przewoźnika, a już on tak sobie
    > zorganizuje współpracę z zarządcą infrastruktury, żeby być
    > konkurencyjnym.

    O ile ten zarządca się na to łaskawie zgodzi.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 20. Data: 2010-01-30 12:08:01
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>