-
11. Data: 2010-01-29 18:41:40
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-01-29, LEPEK <n...@n...net> wrote:
>> Większość naszego ruchu to jednak kończy się lub zaczyna u nas.
>
> Jeśli sam tranzyt przez Polskę z innego państwa do innego państwa
> włożymy na wagony, to powinno być zauważalnie lepiej.
Niezauważalnie.
>> Dopóki się nie zaora PKP to to nie będzie działać. Jeśli się wcześniej
>> wymusi użycie kolei poprzez zakazy czy opłaty to będzie drożej.
>
> Kolej to nie samo PKP. Jest trochę "prywatnych" przewoźników, jak PCC,
> CTL, Pol-Rail, Polzug, DB...
Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
12. Data: 2010-01-29 19:40:31
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 29 Jan 2010 18:41:40 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>> Jeśli sam tranzyt przez Polskę z innego państwa do innego państwa
>> włożymy na wagony, to powinno być zauważalnie lepiej.
>
> Niezauważalnie.
Oj, nie byłbym taki pewien. Zmniejszenie ruchu o kilka procent jest
zauważalne.
> Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...
Przez PKP-PLK, niestety. Und hier ist das Hunde begraben....
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
13. Data: 2010-01-29 19:47:47
Temat: Re: Tiry na tory
Od: LEPEK <gdzies@wsi>
Krzysiek Kielczewski pisze:
> Niezauważalnie.
Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile towaru jedzie z Rosji do np. Niemiec,
czy Francji.
> Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...
To tak, jakby powiedzieć, że transport drogowy trzeba zaorać, bo wszyscy
jeżdżą po drogach zarządzanych przez GDDKiA.
Jakość usługi zależy w głównej mierze od przewoźnika, a już on tak sobie
zorganizuje współpracę z zarządcą infrastruktury, żeby być
konkurencyjnym. A jaka jest przepaść między PKP Cargo, a np. CTL, to ja
akurat wiem.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
14. Data: 2010-01-29 22:57:51
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 29 Jan 2010 19:47:47 +0100, LEPEK napisał(a):
>> Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...
>
> To tak, jakby powiedzieć, że transport drogowy trzeba zaorać, bo wszyscy
> jeżdżą po drogach zarządzanych przez GDDKiA.
I tutaj się mylisz. GDDKiA nie jest w holdingu z żadnym z przewoźników. A
PLK tak.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
15. Data: 2010-01-30 00:10:04
Temat: Re: Tiry na tory
Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl>
W dniu 2010-01-29 19:47, LEPEK pisze:
> Krzysiek Kielczewski pisze:
>
>> Niezauważalnie.
>
> Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile towaru jedzie z Rosji do np. Niemiec,
> czy Francji.
>
>> Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...
>
> To tak, jakby powiedzieć, że transport drogowy trzeba zaorać, bo wszyscy
> jeżdżą po drogach zarządzanych przez GDDKiA.
> Jakość usługi zależy w głównej mierze od przewoźnika, a już on tak sobie
> zorganizuje współpracę z zarządcą infrastruktury, żeby być
> konkurencyjnym. A jaka jest przepaść między PKP Cargo, a np. CTL, to ja
> akurat wiem.
A jaka jest?
jarek d.
-
16. Data: 2010-01-30 08:18:41
Temat: Re: Tiry na tory
Od: "Eli" <e...@w...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:12s0bjkkfn003$.dlg@oldfield.org.pl...
>> A jeśli chodzi o porównanie kosztów transportu drogowego i kolejowego -
>> różnica wcale nie jest tak duża, jak ci się wydaje. A dodatkowo
> Oj, jest. Tylko to nie myl kolei z pekapem ;)
Eee... Kolej sama w sobie jest oszczędna, zużywa dużo mniej energii niż
samochody - jednym pociągiem przewieziesz tyle towaru co kilkudziesięcioma
ciężarówkami. Infrastruktura też jest raczej mocna, wytrzymuje po 30 lat i
więcej bez gruntownego remontu, droga po takim czasie wyglądałaby jak
durszlak.
Problemem jest nieudolne zarządzanie (czytaj: PKP) i samochodowa propaganda
(wmawia się ludziom że autem zawsze i wszędzie najlepiej, a kto zadaje
pytania ten jest głupi i dziwny), a nie sama kolej...
--
pzdr, Eli
-
17. Data: 2010-01-30 09:59:28
Temat: Re: Tiry na tory
Od: LEPEK <gdzies@wsi>
jarek d. pisze:
> A jaka jest?
A np. taka, że wagon PKP Cargo wysłany z Częstochowy tydzień temu nie
wiadomo gdzie jest (i nie jest to jedyny taki wagon). Nie jest na
bieżąco "śledzony", poszukiwania po stacjach przelotowych nie dają
rezultatu (oni mają tylko info, jeśli wagon u nich akurat jest - jeśli
jeszcze nie ma, albo już nie ma to po prostu nie ma i już). Z
przesyłkami całopociągowymi jest dość podobnie, ale o tyle lepiej że
kolejna stacja przelotowa jest awizowana o jego planowanym przybyciu -
niestety nie zawsze jest to info prawdziwe.
A w CTL maszynista przysyła SMS z info, gdzie dojechał, a w razie czego
można do niego zadryndać :)
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
18. Data: 2010-01-30 11:03:28
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-01-29, Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl> wrote:
>> Dopóki się nie zaora PKP to to nie będzie działać. Jeśli się wcześniej
>> wymusi użycie kolei poprzez zakazy czy opłaty to będzie drożej.
>
> Przeciez mamy w PL innych przewoznikow (i maja calkiem spory udzial w
> rynku przewozow)...
Ale jedno PKP-PLK.
Krzysiek Kiełczewski
-
19. Data: 2010-01-30 11:08:35
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-01-29, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:
>> Wszyscy jeżdżą po szynach zarządzanych przez PLK...
>
> To tak, jakby powiedzieć, że transport drogowy trzeba zaorać, bo wszyscy
> jeżdżą po drogach zarządzanych przez GDDKiA.
Po pierwsze: nie wszystkie drogi są zarządzane przez GDDKiA, po drugie
GDDKiA nie jest związana z rzadnym przewoźnikiem, po trzecie GDDKiA nie
jest zarządzana przez bandę związkowców.
> Jakość usługi zależy w głównej mierze od przewoźnika, a już on tak sobie
> zorganizuje współpracę z zarządcą infrastruktury, żeby być
> konkurencyjnym.
O ile ten zarządca się na to łaskawie zgodzi.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
20. Data: 2010-01-30 12:08:01
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>
W artykule <s...@k...sail-ho.p
l>
Krzysiek Kielczewski napisał(a):
> Ale jedno PKP-PLK.
Tak samo jak jedno GDDKiA...
Zdravim!
--
Krzysztof Waszkiewicz GG://3721721 KF: http://iwan.eu07.pl/Score
tel PL: +48664435528 CZ: +420774038383 ** JID://i...@g...com
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********
*********** Ubuntu 9.10 Released http://www.ubuntu.pl ***********