  • 51. Data: 2016-10-12 17:47:51
    Temat: Re: Thunderbird - kodowanie
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "SW3"

    > Gdyby się tym kierować to by nie było sensu kodować treści w ISO-8859-2.

    No i nie ma.
    Obecnie jedynym powodem stosowania stron kodowych jest przyzwyczajenie.
    ---
    No nie, kodowania stronicowane stosuje się z takich samych powodów jak plain
    text. Jest miejsce na inne kodowania, ale nie zamiast.

  • 52. Data: 2016-10-12 20:53:16
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości

    > Jakbym poszperał, to i znalazłbym pewnie, ale jak już masz obczajone, to
    > bądź kolega, podpowiedz! (jak)

    Outlook Express.
    Cały cykl ustawiania robię tak:
    Okno główne, Narzędzia, Opcje:
    http://images83.fotosik.pl/81/f0aa9f84ad595954.png

    potem
    http://images83.fotosik.pl/81/366e75903f36f1bc.png

    potem klikamy na dole Czcionki
    http://images82.fotosik.pl/81/17c43e2f49af419d.png
    i klikamy przycisk pokazany kursorem

    potem zmieniamy w tym okienku na
    http://images81.fotosik.pl/81/ee3a6ce086847aac.png
    i NIE klikamy poprzednio wskazanego przycisku

    kolejne, ostatnie ustawienie czcionek w tym okienku
    http://images84.fotosik.pl/81/4b8e36f1968e051d.png
    i znów NIE KLIKAMY przycisku domyślnego, zrobiliśmy to w pierwszym
    ustawieniu.

    teraz wracamy do drugiego linku i klikamy Ustawienia Międzynarodowe, okienko
    ma wyglądać dokładnie tak, co do kropki!
    http://images81.fotosik.pl/81/5f624afea6e0851f.png

    Kolejne ustawienia dotyczą wysyłania, więc kogo interesuje tylko odbiór, w
    zasadzie może resztę pominąć (choć w pewnych momentach skutki ustawień TAM i
    NAZAD wiążą się), ale niech zaczeka, mam coś jeszcze dla "odbiorców", co
    wprowadza w błąd niektórych spamerów... o tym za chwilę, więc robimy
    wysyłanie
    http://images83.fotosik.pl/81/b27d8c94cf5ad653.png

    klikamy Ustawienia Międzynarodowe i też ma to wyglądać dokładnie tak
    http://images81.fotosik.pl/81/5f624afea6e0851f.png

    Ustawienia zwykłego tekstu dla poczty
    http://images84.fotosik.pl/81/41ae6b4164e0d419.png

    i dla newsów
    http://images83.fotosik.pl/81/ad1c979248d5da14.png
    Jak widzicie, wygląda to identycznie. Można zmienić liczbę zawijania znaków,
    byle nie przekroczyć przy cytacie pierwszego rzedu, długości linii 80
    znaków.

    Na koniec zakładka Zabezpieczenia
    http://images84.fotosik.pl/81/660331abd35cac97.png
    O co chodzi? Zaptaszenie "zablokuj obrazy" zapobiega, w przypadku otrzymania
    wiadomości HTML, doczytywaniu składających się na nią obrazków, z serwera
    zewnętrznego (obrazki lokalne, otrzymane w treści wiadomości nie są
    blokowane - spamer i tak nie stwierdzi wtedy, czy odczytałeś/aś wiadomość,
    czy poszła do kosza), co czasem wykorzystują spamerzy, aby stwierdzić, że
    wiadomość dotarła. Jest to funkcjonalność wprowadzona dopiero w OE dla XP, w
    Service Packu drugim, wcześniejsze wersje OE tego nie mają. Jest to znacznie
    lepsza opcja, niż zaznaczanie, w zakładce Czytanie (drugi link), opcji
    "czytaj...w postaci zwykłego tekstu", gdyż nie ryzykujemy wtedy, że układ
    wiadomości zostanie totalnie rozpieprzony, a czasem jednak potrzeba, żeby
    HTML, który dotrze, nie został uszkodzony.

    Z tak ustawionym OE pracuję na codzień od lat.
    Obecnie, po czcionce, co potwierdza nota na belce tytułowej okna, piszę w
    UTF-8

    BTW. Znam ustawienie OE dla newsów, za które prawdopodobnie ozłociłby mnie
    każdy szkodnik i/lub troll internetowy, nie podam publicznie, co to, co
    wprowadza i jak się tym posługiwać...

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 53. Data: 2016-10-12 21:57:29
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Chyba na darmo Cię mitrężyłem, bo się nie zrozumieliśmy:
    > sądziłem, że masz odpowiednie ustawienia (jak w tytule wątku!) ale do
    > Thunderbirda! No ale gdy już pracowicie to wypisałeś, to poustawiam to

    OK, nie ma sprawy, Faktycznie, skróciłem myślenie i skojarzyłem po sobie,
    zakładając, że widać na czym pracuję. Ale liczę, że jak ktoś wrzuci w google
    "ustawianie OE:, to może trafi na tego posta?

    > może swojemu bratu, on w słabszej, zapasowej maszynie używa jeszcze
    > XP-ka i OExpress'u

    Ależ, również dla takich przypadków to napisałem!
    To oczywiście, nie wszystkie ustawienia, którymi warto sie zająć, podałem te
    w moim mnienaniu najistotniejsze. Być może wrzucę to też na jakąś prostą
    stronkę, choć wiem, że traktujących o tym trochę jest, jednak nie znalazłem,
    aby któraś zebrała to do kupy w sposób, który podałem. Ponieważ każde z tych
    ustawień jest przeze mnie sprawdzone. Jestem negatywnie nastawiony do
    wszelkich nakładek, stąc skoncentrowałem się raczej na jak najlepszym
    ustawieniu własnego programu.

    TB, to ja jeszcze wezmę w obroty, na razie walczę z wypierniczającym się na
    potęgę Hamsterem, który wypiernicza się z nagłego braku pamięci, gdy chce
    jej wziąć ponad 2GB, ustawienie PAE i 3GB nic nie dało, dalej się
    wypier...nicza. Już dawno bym zrobił to, co mam zrobić... No, jak skończę,
    to TB będzie jednym z następnych w kolejce do pewnej ciężkiej, choć w
    wykonaniu dość łatwej próby. To i z kodowaniem się może pobawię, korzystając
    z okazji?

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 54. Data: 2016-10-12 23:17:17
    Od: JaNus <bez@adresu>

  • 55. Data: 2016-10-14 10:07:16

    Tue, 11 Oct 2016 12:26:21 +0200, w
    <1...@p...pl.invalid>, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> napisał(-a):

    > QPa w treści :(

    A QP może być. Użyłem tylko liter z zakresu ISO-8859-2 i czytnik zmienił
    kodowanie z UTF na ISO.