  • 41. Data: 2016-10-11 15:12:57
    Temat: Re: Thunderbird - kodowanie
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:ntgi7e$e8t$1@news.chmurka.net...

    > Czyli nie ogarniam.
    > Jakby to ISO było dużymi literami to może bym zauważył :).

    A ja ustawiłem program tak, że każde z dominujących kodowań, objawia mi się
    inną wielkością czcionki, więc mam od razu informację.
    Więc zauważam automatycznie :)

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 42. Data: 2016-10-11 15:20:44
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    wiadomości news:893803419.20161011124216@pik-net.pl.invalid...
    > Hello HF5BS,
    >
    > Tuesday, October 11, 2016, 12:35:52 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ksiądz bździ w kinie?

    Raczej wszyscy, w sumie rozumiem używanie popcornu, uprzyjemni zapach
    otoczenia...
    Tłumaczenie zwrotne tej chińszczyzny, to:
    W Shen Qiebu ciepłym chrząszcza w dźwięku trzciny.
    Brzmi dziwacznie.

    Pozdrawiam z Huásha.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 43. Data: 2016-10-11 15:42:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Tłumaczenie zwrotne tej chińszczyzny, to:
    > W Shen Qiebu ciepłym chrząszcza w dźwięku trzciny.
    > Brzmi dziwacznie.

    Poprosiłem kiedyś znajomego, by mi pomógł w tłumaczeniu kilku tekstów
    technicznych z japońskiego. -- No ale ja nie znam technicznego słownictwa.
    -- Ważne, że łapiesz się w tych krzakach, jakoś sobie poradzimy, będziesz
    dosłownie mówił co tam stoi napisane.

    Rany, jaka to była poezja! Prądy płynące przez półprzewodnik były nazwane
    tam "strumykami w blasku księżyca", czy jakoś tak. Na szczęście wiedziałem
    z grubsza o czym to jest, więc reszty uczonych wywodów się domyśliłem.

    Jarek

    --
    Zakochała się w nim pewna nauczycielka, która pisała wierszyki o pasterzach
    i strumykach leśnych i drukowała je w czasopiśmie "Lada", przeznaczonym

  • 44. Data: 2016-10-11 16:02:35
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

> [...]
    > tam "strumykami w blasku księżyca", czy jakoś tak. Na szczęście wiedziałem
    > z grubsza o czym to jest, więc reszty uczonych wywodów się domyśliłem.

    Jarek, to może było to wydać, jako powieść fantasy, czy co tam wyszło? :))

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 45. Data: 2016-10-11 16:16:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 11-10-2016 o 13:20, Akarm pisze:

    > Ciekawi mnie powód prowadzenia dyskusji o czytniku tutaj, a nie na
    > grupie poświęconej czytnikom. Znajdzie się ktoś, kto potrafi logicznie
    > uzasadnić potrzebę omówienia konfiguracji czytnika na
    > pl.misc.elektronika zamiast na na którejś z grup o czytnikach?

    Jest kilka powodów, dla których zapytałem właśnie na p.m.e.
    - na tej grupie mi kilka razy proponowano zmianę czytnika,
    - elektronika, wbrew może pozorom, ma związek z kodowaniem znaków
    (dlatego nie wpisałem w tytule NTG),
    - tylko na tej grupie mi obiecano - pytaj, pomożemy,
    - wolę pytać znajomych niż nieznajomych,
    - na tej grupie zdecydowana większość wypowiada się rzeczowo i na temat,
    - nie zastanowiłem się nawet, czy są grupy o czytnikach,
    - szybciej zapytać na grupie, którą się subskrybuje niż szukać innej,
    - zanim bym zapytał na grupie o czytnikach musiałbym sprawdzić, czy
    ktokolwiek tam zagląda (ja tam nigdy nie byłem),
    - zakładałem, że wątek będzie bardzo krótki,
    - często dyskutuje się tu o znacznie bardziej odległych od elektroniki
    tematach niż kodowanie znaków.

    Sądzę, że co najmniej jeden z tych powodów można uznać, za logiczne
    uzasadnienie.
    P.G.

  • 46. Data: 2016-10-11 18:46:24
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Akarm"

[...]
    ---
    Robimy to po to abyś się pytał

  • 47. Data: 2016-10-11 19:41:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski"

    > O to właśnie chodzi, że przeszkadza. Minimalizuje się kodowania, by
    > maksymalnie dużo programów je obsłużyło.

    Ale teraz każdy czytnik newsów obsługuje UTF-8, z resztą i tak zostało ich
    tylko kilka.
    ---
    No i co z tego ? Gdyby się tym kierować to by nie było sensu kodować treści
    w ISO-8859-2. Skoro się tak robi to nie inaczej powinno być z nagłówkami. I
    tylko to mogę wyśmiać. Bo to jak w ogóle należy przygotowywać artykuły
    wykracza poza wybór kodowania.

    > A nic nie wiem by było problemowe. Chyba nie było deklaracji, więc się
    > nie rozkodowało i tyle. Akurat G... koduje perfekcyjnie. Pisałem już o
    > tym nie raz.

    Była deklaracja i mimo to Google wyświetlało krzaki.
    ---
    Zostawiam to.

    Swoją drogą to spodziewałem się, że będziesz oznaczać cytaty zgodnie z
    przyjętą konwencją, skoro juz jesteśmy przy trzymaniu się standardów.
    ---
    Ja ? Chyba czytnik którego używam. To musisz zapytać jego producenta.

  • 48. Data: 2016-10-11 20:04:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-11 o 19:41, re pisze:
> [...]
    > ---
    > Ja ? Chyba czytnik którego używam. To musisz zapytać jego producenta.
    Gdyby Ci się chciało. :-)
    Ale chyba lepiej zmienić czytnik.
    http://www.grzegorz.net/oe/news.php?id=174

    Robert

  • 49. Data: 2016-10-12 00:11:08
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-11 o 15:12, HF5BS pisze:
    > A ja ustawiłem program tak, że każde z dominujących kodowań, objawia
    > mi się inną wielkością czcionki, więc mam od razu informację. Więc
    > zauważam automatycznie :)

    Jakbym poszperał, to i znalazłbym pewnie, ale jak już masz obczajone, to
    bądź kolega, podpowiedz! (jak)

  • 50. Data: 2016-10-12 11:11:54
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.10.2016 o 19:41 re <r...@r...invalid> pisze:

    > Gdyby się tym kierować to by nie było sensu kodować treści w ISO-8859-2.

    No i nie ma.
    Obecnie jedynym powodem stosowania stron kodowych jest przyzwyczajenie.

    --
    SW3
    ----