  • Data: 2011-01-13 22:56:38
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/01/2011 05:00, Mariusz Marszałkowski wrote:
    > Zalezy ile jest tych prawdziwych danych. Jesli na mamy 5 probek to
    > troche malo, ale jesli 30, to mozna chociaz sie zastanowic?

    Można się np. zastanowić nad reprezentatywnością tej próby. I w tej
    kwestii polecę jeszcze raz Goldacre'a.

    > Nigdy temu nie zaprzeczalem, moze moje doswiadczenia nie sa
    > reprezentatywne?

    A były wybrane w podwójnie ślepej próbie? :)

    > To ze cala populacja jest duza, nie oznacza za badana probka rowniez
    > musi byc duza, wystarczy ze w probce badana cecha pojawia sie
    > ze zblizonym prawdopodobienstwem.

    Jasne, ale żeby mieć podstawy do twierdzenia, że prawdopodobieństwo jest
    zbliżone, musisz przestrzegać dość rygorystycznej metody doboru próbki.
    Jeśli możesz to naprawdę przeczytaj sobie to "Bad Science" i zobacz jak
    się to robi konkretnie w medycynie.

    > Przedstawiam dobrze. Problemem nie jest ze do krytycznych systemow
    > sa zatrudniani idioci, tylko ze programisci z umiejetnosciami troche
    > za slabymi.

    Problemem jest to, że na etapie końcowego użytkownika nie da się nic o
    ich umiejętnościach ani inteligencji powiedzieć.

    > Moze skupmy sie dokladnie na tym co wlasciwie zarzucam certyfikacji
    > informatykow, bo juz kompletnie nie wiem jak sie ma szarlatan do
    > moich zarzutow.

    No więc właśnie co zarzucasz? Bo przed chwilą wyglądało, jakbyś
    twierdził, że certyfikacja informatyków w szczególności będzie
    nieskuteczna, bo certyfikacja w ogóle jest nieskuteczna, co widać na
    przykładzie lekarzy. Jeśli nie to twierdzisz, to nie bardzo rozumiem,
    dlaczego w ogóle mówimy o lekarzach.

    > Pecha mozna miec kilka razy. Kilkadziesiat to chyba juz za duzo?

    Ja sam miałem w życiu pecha setki razy.

    > Szaman (w Twoim ujeciu, bo mysle ze sa pozytywne wyjatki) do leczenia
    > jest odpowiednikiem dopuszczenia idioty do pisania elementow
    > krytycznych.

    Szaman nie jest idiotą. Szaman jest kolesiem, który pewnie nawet (oprócz
    różnych przesądów) posiada jakąś wiedzę o leczeniu tego czy owego, ale
    nie jest to wiedza lekarza medycyny.

    > Nie rozmawiamy o idiotach. Rozmawiamy o przecientym programiscie,
    > ponadprzecietnym i ponadprzecietnym z certyfikatem. Poprosze o takie
    > analogie w innych zawodach.

    W innych zawodach generalnie nie pozwala się ludziom bez uprawnień na
    projektowanie i wykonywanie rzeczy, które powodują zagrożenie zdrowia i
    życia w przypadku awarii.