  • Data: 2011-01-13 05:00:56
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Sty, 16:52, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:
    > On Jan 12, 3:09 pm, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:
    > Poza tym nie chodzi mi nawet o to, że są nieprawdziwe, tylko czy można
    > z nich wyciągać ogólne wnioski na temat skutecznosci certyfikacji.
    Zalezy ile jest tych prawdziwych danych. Jesli na mamy 5 probek to
    troche malo, ale jesli 30, to mozna chociaz sie zastanowic?

    > Jeśli np. na pl.soc.religia ktoś napisze, że napił się wody z Lourdes
    > i na następny dzień ozdrowiał, to może i nawet nie kłamie, ale co z
    > tego wynika?
    To ze go powinni spalic na stosie za czary? - Zart ;-)

    > Musiałoby być ich na tyle dużo, żeby były statystycznie istotne.
    Nigdy temu nie zaprzeczalem, moze moje doswiadczenia nie sa
    reprezentatywne?

    > Ile osób, jak sądzisz, jest diagnozowanych i leczonych przez lekarzy w
    > Polsce rocznie?
    To ze cala populacja jest duza, nie oznacza za badana probka rowniez
    musi byc duza, wystarczy ze w probce badana cecha pojawia sie
    ze zblizonym prawdopodobienstwem.

    > Jeśli w drugim przypadku jedyna podstawa, jaką mam, żeby w ogóle
    > sądzić, że jest lekarzem, jest fakt, że sam tak twierdzi (i wolno mu
    > tak wtwierdzić niezależnie od tego czego się uczył i co umie), to
    > jednak bym wolał tego pierwszego.
    Lepszy rydz niz nic - nigdy temu nie zaprzeczalem.

    > Bo widzisz, źle przedstawiasz tę sytuację. Skąd ja, jako pacjent, mam
    > wiedzieć, że ten drugi ma "20% doświadczenia mniej" a nie "99,9%
    > doświadczenia mniej"? Otworzyć klapkę i sprawdzić licznik?
    Przedstawiam dobrze. Problemem nie jest ze do krytycznych systemow
    sa zatrudniani idioci, tylko ze programisci z umiejetnosciami troche
    za
    slabymi.

> [...]
    > bioenergoterapeuci mają skuteczność placebo. Oczywiście, oni nie
    > praktykują medycyny, ale certyfikaty są właśnie po to, żeby pacjent
    > mógł odróżnić kogoś, kto praktykuje medycynę od kogoś, kto sprzedaje
    > placebo. Nie możesz się przeciez spodziewać, że każdy, kto może miec
    > problemy ze zdrowiem, będzie czytał czasopisma medyczne i książki
    > popularyzujące medycynę i przestrzegające przed szarlatanerią, a nawet
    > jakby chciał, to że będzie potrafił odróżnić je od czasopism pseudo-
    > medycznych i książek wydawanych przez szarlatanów, które atakują
    Moze skupmy sie dokladnie na tym co wlasciwie zarzucam certyfikacji
    informatykow, bo juz kompletnie nie wiem jak sie ma szarlatan do
    moich zarzutow.

    > Cóż, współczuję, ale zrozum, że niewiele z tego wynika. Jest
    > oczywistym, że przy dowolnym systemie certyfikacji będą się zdarzać
    > wypadki, i że znajdzie się w ineternecie ktoś, kto opisze jak dotknęły
    > go osobiście. Masz pecha, ze akurat padło na Ciebie.
    Pecha mozna miec kilka razy. Kilkadziesiat to chyba juz za duzo?

    > Pewnie Cię nie pocieszy, że w Afryce czy Papui Noweg Gwinei jest
    > mnóstwo osób które mogłyby poopowiadać różne dramatyczne historie o
    > ich wioskowych znachorach bez certyfikatów, ale nie mają dostępu do
    > internetu, a nawet jak mają, to nie piszą na pcp.
    Szaman (w Twoim ujeciu, bo mysle ze sa pozytywne wyjatki) do leczenia
    jest odpowiednikiem dopuszczenia idioty do pisania elementow
    krytycznych.
    Nie rozmawiamy o idiotach. Rozmawiamy o przecientym programiscie,
    ponadprzecietnym i ponadprzecietnym z certyfikatem. Poprosze o takie
    analogie w innych zawodach.