  • Data: 2011-01-12 15:09:11
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Sty, 13:24, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    > Jeszcze raz: istnienie anegdotycznych przykładów na to, że
    Anegdotycznymi? Zwariowałeś? Prawie udusiłem! A moja kolezanka
    zmarla bo lekarz sie wkurzyl ze przyszla do niego na 30 minut
    przed zamknieciem i nie zrobil standardowego badania.

    > certyfikowany specjalista popełnił błąd nie jest dowodem na
    > nieskuteczność systemu. Oczywiście żaden system nie wyeliminuje 100%
    > błędów, a anegdotycznymi przykładami można "udowodnić" cokolwiek.
    Chodzi o statystykę, chodzi o to czy więcej prawdziwych(!) przykladow
    wskazuje na istotna przydatnosc certyfikatow czy tylko na niewielka
    ich przydatnosc.

    > zamiast tego porównaj sobie na większej skali, powiedzmy kraju,
    No wlasnie jak jest w calym kraju? Ktorych przykladow jest wiecej?
    Jaka cecha silniej koreluje z dobrym leczeniem? Certyfikaty czy moze
    bardziej koreluje dobrobyt? Wolisz zeby operowal Cie lekarz z
    certyfikatem ktory jest na dorobku i poprzednia noc zapierprzal w
    innym szpitalu, czy wolisz takiego ktory ma 20% doswiadczenia mniej,
    ale przyszedl do pracy wypoczety, odprezony, trzezwy, nie obchodzi
    go zastraszenie przez szefa ze jak cos pojdzie zle to go zwolni z
    pracy, nie zrobi swojej roboty na szybko, bo inny pacjent dal w lape?
    Mamy 10 wazniejszych problemow niz certyfikat dla pracownika.
    Certyfiakt
    jest dobry i sluszny, nigdy nie negowalem jego przydatnosci, ale
    zeby mial jakikolwiek sens, to musimy najpierw sie uporac z
    wazniejszymi
    problemami.

    > skuteczność leczenia przez certyfikowanych lekarzy, ze skutecznością
    > kolesi, którzy nie są certyfikowanymi lekarzami, a też twierdzą, że
    > leczą. Polecam choćby książkę Bena Goldacre'a "Bad Science".
    Nie moge Tobie niczego polecic, bo widac ze sporo omielo Ciebie, sporo
    tego czego nikomu nie polecam. To dobrze ze nie masz wielu takich
    doswiadczen jak ja, bo jedynie brakiem ich mozna wytlumaczyc Twoja
    wiare w to ze certyfikaty programistow ISTOTNIE zwieksza
    bezpieczenstwo.