  • Data: 2013-11-16 15:14:17
    Temat: Re: Test baterii alkalicznych i cynkowych AA - R6
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    " 666" <j...@g...pl> writes:

    > Przy czym wiele lat temu z powodzeniem ładowałem baterie R6 kupowane w
    > Ikea (to były baterie produkowane przez Varta) dość prostą
    > ładowarką (lata 1999/2001).

    No nie, wybacz. Kiedyś (zdecydowanie wcześniej) ludzie ładowali także
    np. ogniwa zegarkowe, ale może darujmy sobie takie rozważania.
    Poza tym aparaty itp. potrzebują zwykle sporo prądu, ładowane (ani nowe)
    R6 nie mają szans tyle dać nawet w zwarciu.

    > Używałem wtedy dyktafonu przez kilkanascie godzin w tygodniu.
    > Dziś czasem tez próbuję ładować baterie alkaliczne (bywa, że z
    > powodzeniem), ale problemem sa ładowarki, które najpierw zwykle
    > próbują rozładować ogniwo do zera.

    Być może jakieś archaiczne, przeznaczone dla NiCd (pamiętam, że były
    takie, ale np. mogły mieć przycisk włączający funkcję rozładowania,
    a większość nie miała w ogóle takiej funkcji). Współczesne ładowarki
    także w ogóle nie mają takiej funkcji, poza może jakimiś (zapewne
    drogimi) wyjątkami.
    Natomiast przypuszczalnie mają funkcję wyłączania ładowania po
    osiągnięciu jakiegoś napięcia, niższego niż w R6.

    Proponuję nabycie ogniw HR6 oraz ew. sprzętu, który może z nich
    korzystać (niższe napięcie NiMH). To na pewno będzie tańsze,
    w szczególności licząc czas stracony na walki z R6, oraz koszt tych R6.

    Alternatywnie Li-Ion itp, wtedy akumulatory są dedykowane do sprzętu.
    --
    Krzysztof Hałasa