  • Data: 2013-11-17 18:58:43
    Temat: Re: Test baterii alkalicznych i cynkowych AA - R6
    Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mamy jakiś zapas "paluszków" 3,6 volta (litowe?), i nawet w pilocie Panasonic
    siedziały jakoś nic nie paląc ;-)
    Niezłe zabezpieczenia musi mieć ten pilot.
    I teraz kusi mnie wypróbować te baterie litowe 3,6 volt do skanera ręcznego, o którym
    wspomniałem, że nie lubi się żywić aku 2 x 1,2
    volt.
    Z dwoma bateriami szeregowo 7,2 volt bym nie ryzykował, raczej myślę o jednej 3,6
    volt + mostek zamiast drugiej.
    "Zuzyte" paluszki u mnie lądują w zegarach ściennych, to wyjątkowo mało wymagająca
    elektronika, jak coś już nie daje napięcia dla
    zegara ściennego, to wylatuje z domu (podrzucam baterie sklepom elektrycznym do
    utylizacji).
    Inna sprawa, że zakup baterii alkalicznych nie jest już takim wydatkiem jak przed
    laty, w marketach bywa w miarę niedroga
    chińszczyzna.
    Jakbym policzył wszystkie posiadane sprzęty na paluszki AA (wybierając sprzęt w miarę
    możliwości unikam AAA jak ognia) to doszedłbym
    do kilkudziesięciu sztuk baterii w jednoczesnym użytku.
    Do tego elektroniczna ładowarka Ansmann na 12xAA (ale są lepsze, na widok ładowarki
    kolegi - jakaś rzemieślnicza polska produkcja -
    oko mi zbielało, stosuje przy modelach zdalnie sterowanych).

    -----
    > A tak, bardzo dobre spostrzeżenie - to sprzęt określa co to znaczy "jeszcze dobra
    bateria".
    > W efekcie nie każdy naładowany aku potrafi się nadać, a i dla baterii może się
    liczyć tylko napięcie szczytowe na początku.
    > Nb.:
    > Mam taki czujnik, który wybrzydzał na 2 aku, a 2 baterie też tylko dość szybko
    nadgryzał.
    > To sprzęt nieprzenośny, więc podłączyłem mu pojemnik na 3 aku i od tamtej pory mam
    go z głowy (uwaga dla totalnie początkujących