    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Test M9
    Date: Fri, 11 Sep 2009 10:35:44 -0700 (PDT)

    > Popatrz na zdjęcia z Magnum i pokaż mi tam zdjęcia robione na dużej
    > dziurze, prawie wszędzie głębia ostrości jest bardzo duża.

    a bo jest taka technika pracy w szybkiej fotografii reporterskiej ze
    ustawia sie w miara duza przyslone , odleglosc hiperfokalna , co
    pozwalalo na szybka i dyskretna prace bez manipulowania pierscieniem
    ostrosci.
    to tez sie robi powodow dyskrecji i szybkosci.

    ale co , z tego ze np reporterzy i nie tylko magnum - wlasciwie kazdy
    tutaj piszacy , kto kiedys w przeszlosci mial aparat z MF ze skala
    odleglosci - uzywali przymknietego obiektywu wynikaloby , ze nie mozna
    bylo uzywac leici w zlych warunkach oswietleniowych.?

    czemu ma sluzyc przywolanie magnum ?- temu ze sie myle twierdzac ze
    leica pozwalala na zdjecia w zlych warunkcha bez lampy ?
    apelowalem - zastanow sie jesli cos napiszesz zanim wyslesz.

    Na hiperfokalnej mogles pracowac z kazdym obiektywem nawet o jasnosci
    5,6.
    do zlych warunkow oswietleniowych potrzebujesz juz 2,0 i jasniejsze.

    .Cytowanie madrzejszych ma sens i to cudowan maniera , pod warunkiem
    ze przytaczaszt te cytaty rozszadnie.

    A to chyba
    > najdyskretniejsza agencja i wielu tam korzystało z dalmierzy. Ja Ci
    > podałem jedne z czynników, jeden z wielu dlaczego wybierano ten sprzęt,
    > możesz go zaakceptować bądź nie. W cale nie podważam wkładu tej firmy w
    > rozwój fotografii. Ale z drugiej strony jestem daleki od zwiastowania
    > jakiegoś przełomu na skutek ostatniej premiery Leica. I możemy zakończyć
    > ten temat.

    nigdy nie bylo tak , ze leica byla apartaem , ktory dostarczal zdjec o
    jakosci nieosiagalnej dla innych.
    Nie i tego tez nie spodziewam sie po M9

    Miala pewne cechy , ktore pozwolily na uzywanie tego aparatu , w
    warunkach kiedy stosowanie innych bylo bardziej uciazliwe lub z jakis
    wzgledow niewskazane.

    tyle jesli chcesz mozemy skonczyc.