eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla leci w kosmos.Re: Tesla leci w kosmos.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla leci w kosmos.
    Date: Sun, 11 Feb 2018 22:21:57 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 61
    Message-ID: <p5qc5m$mqq$1@node1.news.atman.pl>
    References: <b...@4...com>
    <p5dcfc$g7s$1@node1.news.atman.pl> <p5df08$lni$2@dont-email.me>
    <p5dkd3$3jb$1@node2.news.atman.pl> <CcteC.617396$gZ7.17704@fx17.ams1>
    <5a7ac186$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <GjBeC.97602$lS7.75024@fx23.ams1>
    <5a7af6ae$0$562$65785112@news.neostrada.pl>
    <p5etef$lbk$3@node1.news.atman.pl>
    <5a7b0b7d$0$587$65785112@news.neostrada.pl> <fc5n1srgnkb1$.dlg@myjk.org>
    <p5h7bv$5au$1@node1.news.atman.pl>
    <5a7d4072$0$587$65785112@news.neostrada.pl>
    <p5kn2t$p0a$2@node1.news.atman.pl> <p5m799$5ur$1@node2.news.atman.pl>
    <p5mmru$lga$1@node2.news.atman.pl> <p5mrs3$5ur$4@node2.news.atman.pl>
    <p5nl3b$ugl$1@node1.news.atman.pl> <p5nn0h$vo2$1@node1.news.atman.pl>
    <p5pgnp$ejl$1@node2.news.atman.pl> <p5pi5j$91l$1@node2.news.atman.pl>
    <p5q3bj$mf$1@node2.news.atman.pl> <p5q66m$ggj$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.252
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1518384118 23386 185.234.91.252 (11 Feb 2018 21:21:58
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Feb 2018 21:21:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <p5q66m$ggj$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 180211-0, 2018-02-11), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624661
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-02-11 o 20:40, Shrek pisze:
    > W dniu 11.02.2018 o 19:51, Janusz pisze:
    >
    >>>>> Przecież miał. Inaczej to byłoby bez sesnu.
    >>>> Miał tylko manewrowe
    >>>
    >>> No ale napisałeś, że manewrowych nie miał.
    >> Pomyliłem z głównymi,
    >
    > Ale to w zasadzie bez znaczenia gdzie były główne w całym zestawie -
    > znaczy z punktu widzenia możliwości. Teoretycznie amerykanie mieli
    > lepiej bo były wielokrtonego użytku, w praktyce ruscy mieli taniej w
    > jednorazówkach.
    Trudno wyczuć jak to z kosztami do końca było, u usmenów koszty fachowca
    duże
    więc przeglądy drogie, u ruskich pewnie największym kosztem były materiały.

    >
    >>>> Wachadłowce też poźniej mieli system automatycznego lądowania ale nie
    >>>> korzystali z niego, był tylko na wszelki wypadek.
    >>>
    >>> Ale oni mieli chyba tylko samo lądowanie, nie cały lot w automacie.
    >> Zgadza się, ale w sumie różnica niewielka, w wahadłowcu i tak byli
    >> piloci,
    >> automatyczne lądowanie było tylko na wypadek jakby ludziom się coś stało.
    >
    > Ale w amerykańckim ludzie musieli być. W radzieckim docelowo niekoniecznie.
    Ale rozmawiamy o przydatności burana, jaki pożytek z niego bez załogi?

    >
    >> W buranie mogli już dac mocniejszy komputer bo i później go projektowali,
    >> który już "ogarniał" cały lot, chociaż nie wiadomo czy nie był zdalnie
    >> "wspomagany" z ziemi.
    >
    > Komputery to chyba akurat nie problem. Przecież to tylko wahadłowiec, a
    > nie windows z pasjansemP
    Ale w latach 80 kiedy były projektowane to był problem, pc-ty w tym
    czasie to at-ki były,
    z turbo na guziku :) pamiętam te czasy.

    >
    >>> Miał, tylko mieli pod ręką sprawdzone sojuzy, a jak im się związaek
    >>> rozpadał, to po prostu kasa na dokończenie programu się skończyła i
    >>> latali tym co mieli oblatane.
    >> Bo skopiowali usm-anów a że nie potrafili silnika upchać do burana to
    >> najdroższy
    >> element tracili nadal, więc cały buran był do dupy, taki trochę
    >> większy szybowiec.
    >
    > Z tym że właśnie ta wielorazowośc skomplikowanych silników dobiła
    > wahadłowece - po każdym locie trzeba to było rozebrać, wyremontować,
    > złożyć od nowa i przetestować. Ogólnie to bardzo drogo amerykańcom te
    > oszczędności na odzyskiwaniu sprzętu wyszły, skoro jednorazówki były
    > tańsze;)
    Tak jak pisałem dobijały je pewnie koszty robocizny, u ruskich to były
    dziesiąte czy setne części kosztów.


    --
    Pozdr
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: