eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla leci w kosmos.Re: Tesla leci w kosmos.
  • Data: 2018-02-11 22:21:57
    Temat: Re: Tesla leci w kosmos.
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-02-11 o 20:40, Shrek pisze:
    > W dniu 11.02.2018 o 19:51, Janusz pisze:
    >
    >>>>> Przecież miał. Inaczej to byłoby bez sesnu.
    >>>> Miał tylko manewrowe
    >>>
    >>> No ale napisałeś, że manewrowych nie miał.
    >> Pomyliłem z głównymi,
    >
    > Ale to w zasadzie bez znaczenia gdzie były główne w całym zestawie -
    > znaczy z punktu widzenia możliwości. Teoretycznie amerykanie mieli
    > lepiej bo były wielokrtonego użytku, w praktyce ruscy mieli taniej w
    > jednorazówkach.
    Trudno wyczuć jak to z kosztami do końca było, u usmenów koszty fachowca
    duże
    więc przeglądy drogie, u ruskich pewnie największym kosztem były materiały.

    >
    >>>> Wachadłowce też poźniej mieli system automatycznego lądowania ale nie
    >>>> korzystali z niego, był tylko na wszelki wypadek.
    >>>
    >>> Ale oni mieli chyba tylko samo lądowanie, nie cały lot w automacie.
    >> Zgadza się, ale w sumie różnica niewielka, w wahadłowcu i tak byli
    >> piloci,
    >> automatyczne lądowanie było tylko na wypadek jakby ludziom się coś stało.
    >
    > Ale w amerykańckim ludzie musieli być. W radzieckim docelowo niekoniecznie.
    Ale rozmawiamy o przydatności burana, jaki pożytek z niego bez załogi?

    >
    >> W buranie mogli już dac mocniejszy komputer bo i później go projektowali,
    >> który już "ogarniał" cały lot, chociaż nie wiadomo czy nie był zdalnie
    >> "wspomagany" z ziemi.
    >
    > Komputery to chyba akurat nie problem. Przecież to tylko wahadłowiec, a
    > nie windows z pasjansemP
    Ale w latach 80 kiedy były projektowane to był problem, pc-ty w tym
    czasie to at-ki były,
    z turbo na guziku :) pamiętam te czasy.

    >
    >>> Miał, tylko mieli pod ręką sprawdzone sojuzy, a jak im się związaek
    >>> rozpadał, to po prostu kasa na dokończenie programu się skończyła i
    >>> latali tym co mieli oblatane.
    >> Bo skopiowali usm-anów a że nie potrafili silnika upchać do burana to
    >> najdroższy
    >> element tracili nadal, więc cały buran był do dupy, taki trochę
    >> większy szybowiec.
    >
    > Z tym że właśnie ta wielorazowośc skomplikowanych silników dobiła
    > wahadłowece - po każdym locie trzeba to było rozebrać, wyremontować,
    > złożyć od nowa i przetestować. Ogólnie to bardzo drogo amerykańcom te
    > oszczędności na odzyskiwaniu sprzętu wyszły, skoro jednorazówki były
    > tańsze;)
    Tak jak pisałem dobijały je pewnie koszty robocizny, u ruskich to były
    dziesiąte czy setne części kosztów.


    --
    Pozdr
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: