  • 1. Data: 2017-08-30 21:25:46
    Temat: Tesla Model S na taxi z przebiegiem 400 000 km
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Jeśli nadal wątpicie w trwałość elektrycznych układów napędowych, fiński
    taksówkarz udowadnia, że jesteście w błędzie.

    Tesla Model S to wciąż nowy samochód, który budzi wiele kontrowersji.
    Przede wszystkim ze względu na elektryczny układ napędowy. Poza tym to
    duży, wygodny i nieźle wyposażony sedan. W Polsce jeszcze niezbyt
    popularny, ale w krajach, gdzie państwo stosuje ulgi podatkowe dla aut
    elektrycznych, jak najbardziej. Zakup i użytkowanie jest na tyle
    opłacalne, że Tesle jeżdżą na służbie w roli Taxi.

    Fiński taksówkarz Ari Nyyssösestä właśnie pochwalił się bardzo ciekawych
    wynikiem. Jego Tesla Model S przejechała dystans 400 000 km w ciągu
    trzech lat. Samochód kupił nowy i dbał o niego jak o każde nowe auto.
    ,,Tankowanie" prądu po korek, przegląd zgodnie z wytycznymi producenta i
    rura. W ciągu tego okresu miał jedną usterkę - musiał naprawić
    akumulatory. Nie wiemy z jakim kosztem się to wiążę, ale Ari uznał, że
    tanio nie było.

    Profesor Juha Pyrhönen z Lappeenranta University of Technology twierdzi,
    że ,,żywotność silników elektrycznych jest całkowicie różna od znanych
    nam jednostek spalinowych. Silniki elektryczne mogą przepracować ok. 100
    000 roboczogodzin, co w przełożeniu na samochód oznacza przebieg w
    granicach 10 000 000 kilometrów."

    Podczas prezentacji Tesli Model 3 Elon Musk zszokował wszystkich
    słowami, że nowy układ napędowy jest niezwykle wytrzymały, tylko należy
    go odpowiednio serwisować raz na milion kilometrów. Wygląda na to, że
    miał racje. Tylko co na to wszystkie punkty serwisowe? Z czego będą żyć
    kiedy na drogach zapanuje ,,elektryczność"?

    Źródło:http://topgarage.com.pl

    T.

  • 2. Data: 2017-08-30 21:32:54
    Temat: Re: Tesla Model S na taxi z przebiegiem 400 000 km
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 21:25, T. pisze:
    Tylko co na to wszystkie punkty serwisowe? Z czego będą żyć
    > kiedy na drogach zapanuje ,,elektryczność"?

    W tańszych modela na pewno producent będzie musiał na czymś zaoszczędzić.
    A jak nic nie wyjdzie to się zastosuje postarzanie produktu.
    Spoko majonez. Nie takie rzeczy się już psuło :-)

  • 3. Data: 2017-08-30 21:37:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 21:25, T. pisze:

    > Tylko co na to wszystkie punkty serwisowe? Z czego będą żyć
    > kiedy na drogach zapanuje ,,elektryczność"?

    Przestawią się na Stacje Kontroli Pojazdów, bo wejdzie prawo nakazujące
    ze względu na wysokie napięcie i zgromadzoną energię akumulatora oraz
    palny czynnik chłodniczy klimatyzacji badania techniczne co miesiąc.

  • 4. Data: 2017-08-30 21:42:11
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

> [...]

    > miał racje. Tylko co na to wszystkie punkty serwisowe? Z czego będą żyć
    > kiedy na drogach zapanuje ,,elektryczność"?

    Co ile Tesla musi się stawiać na przeglądach w ASO i ile to kosztuje?

    Pozdrawiam,
    Marci

  • 5. Data: 2017-08-30 23:33:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pszemol napisal ze gwarancja na akumulatory jest na 8 lat. To kto pierdoli, ten co
    napisal artykul czy Pszemol?

  • 6. Data: 2017-08-30 23:38:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wychodzi ze robil dziennie 500-600 kilometrow. Przyjalem ze 250 dni w roku pracowal.
    Mogli napisac ze milion kilometrow zrobil. Tak samo nie realne jak czterysta tysiecy
    ale jak wplywa na wyobraznie. Cos mi sie zdaje ze tam jest ideologia ze jak samochod
    ma jedno kolo spierdolone to jest dobry bo trzy sa dobre.

  • 7. Data: 2017-08-30 23:59:42
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-30 21:25, T. wrote:
    > Jeśli nadal wątpicie w trwałość elektrycznych układów napędowych, fiński
    > taksówkarz udowadnia, że jesteście w błędzie.

    nie wątpimy w trwałość układów napędowych tylko paliwowych

    > Jego Tesla Model S przejechała dystans 400 000 km w ciągu
    > trzech lat. W ciągu tego okresu miał jedną usterkę - musiał naprawić
    > akumulatory. Nie wiemy z jakim kosztem się to wiążę

    właśnie

> [...]
    > nam jednostek spalinowych. Silniki elektryczne mogą przepracować ok. 100
    > 000 roboczogodzin, co w przełożeniu na samochód oznacza przebieg w

    kolejny raz, mysle ze nikt nie neguje ze dobrze dobrany i zrobiony
    silnik moze byc 'wieczny'

    to baterie sa problemem

    > Tylko co na to wszystkie punkty serwisowe? Z czego będą żyć
    > kiedy na drogach zapanuje ,,elektryczność"?

    blacharstwo-lakiernictwo, elektryka i elektronika, zawieszenie,
    klimatyzacje, ogumienie, szyby etc. etc.

    to wszystko zostaje, być może odpadnie problem z remontami silnikow bo
    pewnie beda nieserwisowalne, ale co z tego?

    przez ostatnie 20 lat duzy remont silnika zlecalem raz

  • 8. Data: 2017-08-31 08:04:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2017 o 21:25, T. pisze:

    Czyli układ napędowy _byłby_ wieczny, gdyby nie baterie. Co w tym
    odkrywczego? Wiadomo, że silniki elektryczne są proste jak budowa cepa,
    stosunkowo tanie i odporne na uszkodzenia. Falowniki w sumie też da się
    dobrze zrobić (choć nie zawsze się opłaca - np w przemyśle działają od
    nowosci a w windach w mieszkaniówce sypią się regularnie - u mnie w
    bloku na 4 windy w 10lat wymieniliśmy 5 sztuk).

    Czyli potwierdza się, że samochody elektryczne byłyby zajebiste, gdyby
    nie baterie. Innymi słowy zupełnie bez sensu cały tekst.

    Shrek.

  • 9. Data: 2017-08-31 10:08:56
    Od: p...@g...com

    gdzie indziej pisza ze te usterki objela gwarancja :-)
    a dokladnie zdechlo:
    -Akkupaket
    -Elektromotor
    -Servolenkung

    Wie es heißt, hatte das Akkupaket einmal eine Fehlfunktion, die repariert werden
    musste. Zudem wurden der Elektromotor und die Servolenkung einmal ersetzt. ,,Das
    waren die größten Probleme", sagte Nyyssönen. Es wäre jedoch alles halb so schlimm
    gewesen, da diese Defekte von der Garantie gedeckt waren

  • 10. Data: 2017-08-31 10:18:46
    Od: p...@g...com

    --Wychodzi ze robil dziennie 500-600 kilometrow

    ale ten model (85 kWh) ma 450 km zasiegu :-) przy czym facio zeznaje ze ladowal w
    wiekszosci tylko w nocy