  • 1. Data: 2017-08-30 21:44:13
    Temat: NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż się uważa
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Autostrady i drogi ekspresowe w powszechnym odczuciu postrzegane są jako
    bezpieczne. Przeczą temu jednak policyjne statystyki.

    Liczba wypadków i ich ofiar na polskich autostradach i drogach
    ekspresowych, w przeliczeniu na 1000 km długości, była w 2016 r.
    pięciokrotnie większa niż ogólnie na drogach publicznych.

    Liczba wypadków i ich ofiar na autostradach i drogach ekspresowych, w
    przeliczeniu na 1000 km długości, jest znacznie (w 2016 r. nawet
    pięciokrotnie) większa niż ogólnie na drogach publicznych. Tak duża
    różnica jest zaskakująca, nawet przy uwzględnieniu dysproporcji w
    długości dróg i autostrad, stwierdza NIK.

    W 2016 r. na autostradach i drogach ekspresowych doszło do 688 wypadków
    (w porównaniu do 2015 r. - więcej o 8 proc.), w których zginęło 120 osób
    (więcej o 17 proc.), a 987 zostało rannych (więcej o 10 proc.).

    Źródło: http://www.wnp.pl/wiadomosci/305036.html

    A mówili, że autostrady takie bezpieczne, że dlatego należy je budować,
    bo bezpieczeństwo i takie tam...
    W Radiu Kierowców niemal codziennie mówią o wypadkach na A4...

    T.

  • 2. Data: 2017-08-30 22:04:06
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-08-30 o 21:44, T. pisze:
    > Autostrady i drogi ekspresowe w powszechnym odczuciu postrzegane są jako
    > bezpieczne. Przeczą temu jednak policyjne statystyki.

    [...]
    > A mówili, że autostrady takie bezpieczne, że dlatego należy je budować,
    > bo bezpieczeństwo i takie tam...
    > W Radiu Kierowców niemal codziennie mówią o wypadkach na A4...

    bo jak Janusz, co całe życie gnój na polu rozrzucał, wyjeżdża na
    autostradę i wydaje mu się, że jest u siebie, to się nie ma co dziwić.
    To nie autostrady są złe, to wolaki cebulaki nie umieją z nich korzystać.

    a.

  • 3. Data: 2017-08-30 22:28:40
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 22:04, Miller Artur pisze:

    > To nie autostrady są złe, to wolaki cebulaki nie umieją z nich korzystać.

    Autostrady też.
    Autostradą powinna się nazywać gdy ma min. 3 pasy w każdą stronę.
    Bo jechać prawym to nie honor a przy 2 pasach zostaje tylko lewy.

  • 4. Data: 2017-08-30 23:28:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Aug 2017 22:04:06 +0200, Miller Artur napisał(a):
> [...]
    > autostradę i wydaje mu się, że jest u siebie, to się nie ma co dziwić.
    > To nie autostrady są złe, to wolaki cebulaki nie umieją z nich korzystać.

    Albo sprawdzic kto zaplacil za badania :-)

    2016 2004
    219 157 wypadkow na A4
    29 30 zabitych na A4
    132 516 wypadkow na dk4
    4 96 zabitych na dk4

    No i kto podsumuje ?
    I gdzie ta zwiekszona smiertelnosc ofiar na skutet dlugiego czasu
    dojazdu sluzb ?

    77 15 wypadkow na A2
    7 4 zabitych na A2
    91 609 wypadkow na dk2
    15 143 zabitych na dk2

    10 - wypadkow na A8
    1 - zabitych na A8
    265 643 wypadkow na dk8
    58 151 zabitych na dk8

    Tu o prawda nie jestem pewien jak policja traktuje S8 :-)

    Aczkolwiek dla porownania ..
    236 468 wypadkow na dk5
    36 50 zabitych na dk5

    J.

  • 5. Data: 2017-08-31 00:15:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-30 22:28, t-1 wrote:
    > Autostradą powinna się nazywać gdy ma min. 3 pasy w każdą stronę.

    niech by nawet mialy dwa + awaryjny w razie w

    ale sa kawalki (i to calkiem spore) gdzie masz dwa pasy, w tym prawy w
    godzinach roboczych w zasadzie zablokowany przez ciezarowki, lewy
    blokowany co pare kilometrow kiedy wspomniane ciezarowki zaczynaja sie
    wyprzedzac a zamiast awaryjnego zatoczki co pare km

    w najbardziej obiazonych miejscach - ktore oczywiscie sa szersze niz
    wspomniane dwa pasy i nic wiecej (np. za wroclawiem) - a4 ma na sobie
    ponad 100 000 samochodow na dobe (dane z 2015, w 2013 bylo to 75k)

  • 6. Data: 2017-08-31 08:18:13
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 22:28, t-1 pisze:

    > Autostrady też.
    > Autostradą powinna się nazywać gdy ma min. 3 pasy w każdą stronę.
    > Bo jechać prawym to nie honor a przy 2 pasach zostaje tylko lewy.

    Jazda lewym nie powoduje wypadków. Najczęściej to zmiana pasa bez
    patrzenia w lusterko, lub najechanie na tył (nie ważne na którym pasie)
    taki wypadek powoduje.
    Dochodzi jeszcze jazda pod prąd i zaśniecie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 7. Data: 2017-08-31 10:51:35
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > ekspresowych, w przeliczeniu na 1000 km długości, była w 2016 r.
    > pięciokrotnie większa niż ogólnie na drogach publicznych.

    Tylko od kiedy przelicza się to na długość odcinka drogi a nie ilość
    samochodów?

  • 8. Data: 2017-08-31 10:53:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Tylko od kiedy przelicza się to na długość odcinka drogi a nie ilość
    >samochodów?

    W sumie ... czemu nie.
    Tylko na km drog krajowych, krajowych i wojewodzkich, krajowych
    wojewodzkich i gminnych ...

    J.

  • 9. Data: 2017-08-31 11:07:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-08-31 o 10:53, J.F. pisze:

    > W sumie ... czemu nie.
    > Tylko na km drog krajowych, krajowych i wojewodzkich, krajowych
    > wojewodzkich i gminnych ...

    Bo wystarczyłoby zamknąć dla ruchu jakiś odcinek drogi i odtrąbić
    sukces, że zlikwidowano wypadki w 100% procentach.

  • 10. Data: 2017-08-31 14:40:59
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 31.08.2017 o 10:51 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Tylko od kiedy przelicza się to na długość odcinka drogi a nie ilość
    > samochodów?

    Od kiedy chce się udowodnić, że autostrady są niebezpieczne.
    Skoro wzięto, jak piszą, wszystkie drogi publiczne, to znalazły się w nich
    i takie, na których ruch jest znikomy. Gdyby napisać, że na km polnej
    drogi stanowiącej dojazd do dwóch domów jest mniej wypadków niż na km
    autostrady to by już nie było takie zaskakujące, co?

    --
    SW3
    ----