  • Data: 2017-10-07 10:21:32
    Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-07 o 08:29, p...@g...com pisze:
    > Nonsens. Już teraz brakuje np w zachodniopomorskim specjalistów którzy są w stanie
    ogarnąć cięższy temat i auto jedzie na lawecie do Berlina. Nikt nie inwestuje w ludzi
    i później ASO wymienia wszystkie części jak leci. Wykształcenie dobrego mechanika z
    podstawowym pojęciem o elektronice auta to kilkadziesiąt tysięcy PLN. Szkolenia VW
    czy Boscha w Niemczech to też gruba kasa i tam nie biorą ludzi z ulicy. Czasy
    domorosłych cudotwórców już minęły.

    Są usterki na których polegnie nawet najlepiej przeszkolony serwisant
    jeśli nie ma, ja to nazywam, "inteligencji technicznej". Zdarza się że
    wyświetlany przez komputer błąd wskazuje w dokumentacji zupełnie inna
    przyczynę niż jest faktyczna. Niemcy działają schematycznie (nie
    twierdzę że wszyscy ale w większości nie są kreatywni).
    Polacy lepiej potrafią wgryźć się w temat, tylko dać im dokumentację i
    narzędzia. Ale w ASO takich ludzi ze świecą szukać :) Inna sprawa że
    przypadki wymagające większej rozkminy to rzadkość, więc nie opłaca się
    trzymać takiego łebskiego gościa w serwisie, bo takiemu trzeba więcej
    płacić, a za wymiany części na gwarancji i tak płaci producent więc
    wymieniają jak leci :)

    A co do samochodów elektrycznych, to naprawa będzie się tu zapewne
    sprowadzała do wymiany jakiegoś modułu elektroniki czy wgraniu nowego FW
    :) To dużo prostsze samochody, tylko do ich naprawy trzeba będzie mieć
    trochę więcej wiedzy z zakresu elektroniki niż znajomość prawa Ohma.