-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tesla
Date: Wed, 6 Apr 2016 17:38:09 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 105
Message-ID: <ne3agr$d8k$1@node1.news.atman.pl>
References: <ndjhf7$kck$1@dont-email.me> <2oh4s5ix6tf1$.dlg@myjk.org>
<ndjip4$pmv$2@dont-email.me> <1...@m...org>
<ndom2f$cv6$1@dont-email.me> <ndop2h$ltt$1@node1.news.atman.pl>
<7uzks2tparsq$.1qosdrwtuzsrh.dlg@40tude.net>
<5700158c$0$646$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
<ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl> <qdxnw05aoehk$.dlg@myjk.org>
<nduh6g$ede$1@node1.news.atman.pl> <k464fi86maa6$.dlg@myjk.org>
<ne0iui$737$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
<ne0n9r$k4t$1@node1.news.atman.pl> <625x3zqmp3nr$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1459957083 13588 83.142.198.226 (6 Apr 2016 15:38:03
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Apr 2016 15:38:03 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <625x3zqmp3nr$.dlg@myjk.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579735
[ ukryj nagłówki ]On 06.04.2016 08:47, Myjk wrote:
>> Jako inżynier, pozostane przy swoich bardziej
>> oficjalnych danych, niż twój szwagier
>> i "użytkownicy";)
>
> Inżynier czego? :P
Inżynier instalacji - z wykształcenia elektryczny z praktyki MEP - czyli
elektryczny z elementami HVAC - ponieważ trzeba to pozasilać, to trzeba
się na tym choć trochę znać;)
> Użytkownicy potwierdzają co się dzieje w rzeczywistości patrząc na grzanie
> węglem i pompami w porównaniu z tym co w katalogach.
To podobnie jak ci, co im na grupie diesle palą w dojazdach do pracy po
pięć kilometrów tyle co w trasie. Po prostu racionalizują sobie wydatek
na pompę ciepła i widzą co chcą widzieć. Podobnie jak ci co im disle w
mieście palą po 4 litry.
>> 4 to nawet katalogowo nie mają. Mają za to wybitnie COP zależny od
>> różnicy temperatur.
>
> Większość powietrznych pomp przy 2/35 (GZ 35sC to przy obecnym budownictwie
> i podłogówce wartość skrajna na największe mrozy, bo przy 2sC na zewnątrz
> to grzeje pewnie gdzieś do 26-28) i różnicy 5K na powrocie daje sCOP ponad
> 3 (a w związku z niższą temperaturą GZ będzie COP wyższy). Przy 7/35 jest
> już znacznie ponad 4, a tu znowu ponieważ7sC na zewnatrz, to w środku
> potrzeba mniej więc i COP wzrośnie. Obecnie średni roczny COP można
> spokojnie osiągnąć na poziomie 4. I to potwierdzają użytkownicy
> opomiarowanych systemów.
Masz tu realne wartości:
http://ladnydom.pl/budowa/1,106579,14004699,Ile_pomp
a_daje_ciepla__wspolczynnik_COP.html
Do obliczeń wskaźnika efektywności brano pod uwagę zużycie energii
elektrycznej przez pompę ciepła, pompę dolnego źródła ciepła (pompę
solanki) i grzałkę elektryczną. Ilość ciepła dostarczanego do
ogrzewanego budynku mierzono zaraz za pompą ciepła. Średnia efektywność
pracy instalacji wynosiła:
- dla pomp gruntowych - 3,9 w nowo budowanych domach oraz 3,3 w
starszych budynkach;
- dla pomp powietrznych - 2,9 w nowych i 2,6 w starszych domach.
3 dla pompy powietrznej jest bardzo optymistyczną wartością. $ w
praktyce jest nie do osiągnięcia, chyba, że w środku chcesz mieć 20 a na
zewnątrz jest 15;)
>> I co odłączysz turbogenerator i co dalej - para w atmosferę? Toż to
>> dopiero sprawność. A rury i tak w dupę dostaną, bo cudów nie ma - jak
>> nie ma pary, to stygną. Jak stygną to się kurczą, a jak się potem
>> nagrzewają, to się niszczą od ciągłego skurczania i rozszerzania.
>
> Tak piszesz, że normalnie żal mi się tych rur zrobiło. :(
Nie no sopoko. Weż sobie odalaja i wygaszaj dwa razy dziennie blok
energetyczny, to zobaczysz co się stanie.
>>> Poza tym da się szacować kiedy i ile
>>> energii będzie potrzebne -- pilnują tego ludzie i zaawansowane komputery.
>> Ależ oczywiście, że się da. Ba nawet trzeba i robiono to bez komputerów.
>> Z tym że nic to nie zmienia - albo część bloków trzeba odłączyć, albo
>> nie będą pracować na mocy znamionowej, więc będą miały gorszą sprawność.
>> Tak samo jak twój piec.
>
> Sprawność kotłów w elektrowniach NIGDY, *NIGDY* nie spada poniżej 95% -- a
> to z prostej przyczyny.
Ale nikogo nie obchodzi co jest na wyjściu kotła, a na wyjściu
turbogeneratora (a w zasadzie transformatora).
>> No o co ci chodzi - wykonuje pracę to pije paliwo. Z tym,
>> że sprawniej niż jakby się rozpędzał powoli.
>
> No tak, w końcu autobus do setki śmiga w 6,6 sek. :P
Przestań pieprzyć - walnąłeś byka i teraz udajesz, że skoro pija paliwo
to ma niską sprawność. Akurat silnik spalinowy ma to do siebie, że
solidnie obciążony to sprawność ma zbliżoną do maksymalnej.
>> Tramwaje mimo, że teoretycznie odzzyskują dalej przegrywają pod względem
>> emisji CO2 z autobusem spalinowym. A to bardzo dobrze oddaje sprawność
>> całego systemu.
>
> Jak zwykle uwzględniasz tylko dane cząstkowe, tj. to co powstaje ze
> spalania paliwa. Samo spalanie w silniku to tylko cząstka procesu, cząstka
> emisji. Dolicz do tego emisję z wytworzenia tego paliwa, emisję z
> przygotowania innych płynów takich jak lubrykant do smarowania silnika i
> dopiero porównuj koszty.
Oczywiście - bo w elektrowni, to żadnych płynów nie ma, surowce
automatycznie się materializują na placu opałowym:P
NIe da się z tobą dyskutować, bo masz już opracowaną tezę, i próbujesz
porównać zalety energii elektrycznej do wad innych technologii. A
tymczasem obie mają zarówno zalety jak i wady. W ten sposób to ci
wyjdzie, że nie warto pracować, bo lepiej wziąć kredyt - praca jest
uciążliwa i stosunkowo mało z niej kasy, wizyta w banku wymaga mniej
nakładów a i kasy więcej - wnioski oczywiste:)
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.16 17:56 J.F.
- 06.04.16 17:59 J.F.
- 06.04.16 18:04 J.F.
- 06.04.16 18:07 J.F.
- 06.04.16 18:19 Shrek
- 06.04.16 19:36 Cavallino
- 06.04.16 19:48 p0li
- 06.04.16 19:49 p0li
- 06.04.16 20:39 masti
- 06.04.16 21:39 Axel
- 06.04.16 21:57 J.F.
- 06.04.16 22:09 Slavekk
- 07.04.16 00:03 re
- 07.04.16 02:27 J.F.
- 07.04.16 10:40 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=