-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!peer03.fr7!news.highwinds-media.com
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Tesla
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <ndjhf7$kck$1@dont-email.me> <2oh4s5ix6tf1$.dlg@myjk.org>
<ndjip4$pmv$2@dont-email.me> <1...@m...org>
<ndom2f$cv6$1@dont-email.me> <ndop2h$ltt$1@node1.news.atman.pl>
<7uzks2tparsq$.1qosdrwtuzsrh.dlg@40tude.net>
<5700158c$0$646$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
<ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl>
Date: Mon, 4 Apr 2016 12:28:15 +0200
Message-ID: <qdxnw05aoehk$.dlg@myjk.org>
Lines: 92
NNTP-Posting-Host: 79.185.173.135
X-Trace: 1459765655 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 682 79.185.173.135:10708
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6017
X-Received-Body-CRC: 935805330
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579356
[ ukryj nagłówki ]Mon, 4 Apr 2016 09:04:24 +0200, Shrek
> Akurat tu nie trafiłeś. Sprawność wytwarzania energii elektrycznej jest
> niestety żałośnie niska. Powiedzmy 40%. do tego przesył 90%. Razem
> będziesz miał jakieś 35%. Samo ogrzewanie prąd-ciepło 100%.
>
> Dla grzania węglem bezpośrenio na miejscu będzie to pewnie coś koło 80%.
> Dołóż jakieś koszty dystrybucji węgla (choć do elektrowni też trzeba
> dowieźć, ale będzie sprawniej) wychodzi ci, żeby w elektrowni trzeba
> skotłować jakieś 2 razy więcej węgla niż lokalnie.
Brednie o 80% sprawności to możesz wciskać zagorzałym węglarzom. :P
Sprawność 80% to najlepsze piece podajnikowe wyciągają w LABORATORIUM,
pracując na mocy _znamionowej_. Z rzeczywistymi warunkami niewiele ma to
wspólnego -- patrz afera producentów samochodów z emisją. Testy sobie,
życie sobie. Z kotłami węglowymi jest TO SAMO, tylko jeszcze gorzej.
Zatem w warunkach domowych, gdzie zdecydowana *większość*
- nie pilnuje CZYM pali
- JAK się tam pali (bo chce mieć po prostu ciepło)
- piece chodzą zazwyczaj na <30% mocy (albo i mniej, bo są to piece
zazwyczaj dodatkowo przewymiarowane w stosunku do zapotrzebowania) dlatego
że są dobierane na największe mrozy, a średnia temperatura to okolice zera
sprawności są _skrajnie_ *mniejsze*.
Przeciętnie to nie jest więcej jak 50-60%. Mój szwagier, w zasadzie
niezależnie od pogody rąbie 20kg ekogroszku na DOBĘ (a dom jest raczej z
tych nowszych) -- jego dom powinien spalać nie więcej jak 8-10kg/doba.
Ergo, większość ciepła wywala kominem. O piecach zasypowych czy kominkach
(szczególnie bez płaszcza wodnego) nawet nie wspominam, bo tam sprawność,
paląc od dołu, wynosi mniej jak 30%, czyli 70% idzie w atmosferę.
O niefiltrowanej emisji prosto nad głowami ogrzewających już wspominałem?
O tym że PC bierze jeden, daje trzy (albo i więcej), biorąc pozostałe ze
słońca, to już taki mniej istotny szczegół akurat w temacie pojazdów
elektrycznych -- choć i te przecież odzyskują energię. I tak wspomniany już
użytkownik "Moja Tesla" z Norwegii jadąc po górach, to co spalił na
podjazd, zjeżdżając serpentynami odzskał w 80%. :P
>> Myślę, że w przypadku pojazdów elektrycznych przekładnia jest taka sama.
>
> Inna. Dla ogrzewania czy to prądem czy węglem, sprawność jest bardzo
> wysoka.
Sprawność węgla pod strzechami jest BARDZO niska i do tego BARDZO szkodliwa
dla ludzi w okolicy emisji. Tak samo jak w przypadku pojazdów spalinowych.
Stężenia emisji docierające do płuc ludzi są ogromne w porównaniu do stężeń
emisji z elektrowni. Nawet jeśli uwzględnić rzekomą niską sprawność
elektrowni na poziomie 35%. Wg moich obliczeń jest to ~40% a należy do tego
jeszcze dorzucić, że elektrownie są często także ciepłowniami i sporo
osiedli jest ogrzewanych przy okazji produkcji prądu -- więc sprawność
elektrociepłowni w zimie jest jeszcze większa.
> Dla silnika spalinowego jest niska (podobnie jak wytwarzanie
> energii elektrycznej), więc prąd będzie wypadał korzystniej niż przy
> ogrzewaniu, ale nie aż tak. Generalnie to liczono i tramwaj emituje
> więcej CO2 (czyli jest mniej sprawny energetycznie) od autobusu. Tesla
> będzie jeszcze mniej sprawna od tramwaju, bo dochodzą straty na
> ładowaniu i wożeniu ze sobą akumulatorów.
Ale nie emituje tam gdzie jest największe zbiorowisko ludzi, ergo, nie
emituje prosto w nos ludzi w ogromnym stężeniu -- i to jest ogromny plus.
Tak samo jak pojazdy elektryczne. Inna sprawa, że jestem zdecydowanym
przeciwnikiem tramwajów -- uważam, że powinny zamiast tego stalowego
dziadostwa (gdzie jak jeden ma awarię czy wypadek, to stoi wszystko)
jeździć autobusy elektryczne.
>> Ergo, ktoś twierdzący że "cała ta ekologia to obłuda i mamienie ciemnego
>> ludu" zwyczajnie jest ignorantem i nie mniejszym oszołomem niż skrajni
>> ekofaszyści co się łańcuchami do drzew przywiązują.
> Nie do końca jest to prawdą - zależy co liczysz - jak CO2 to dopóki w
> elektrowni spalasz węgiel, będzie gorzej. Jak inne syfy - z elektrowni
> wylatuje prawie czysta para, a śmieci składuje się na hałdach. Pytanie
> czy taka hałda jest faktycznie fajna;)
Nie jestem żadnym "ekofaszystą" liczę więc to co zagraża LUDZIOM. CO2 to
akurat najmniej istotna bzdurka dla zdowia człowieka -- ziemia sobie z CO2
poradzi, co nie znaczy że nie trzeba zmniejszać także tej emisji.
Z dwojga złego wolę syf na hałdach niż w płucach ludzi, których potem
trzeba będzie z tego syfu leczyć.
Z komina elektrowni nie wychodzi tylko para (chyba że masz na myśli
chłodnice). :P Natomiast pyły, benzo(a)pireny, NOx, SOx są z pewnością
emitowane w dużo mniejszym stopniu niż z kominów pod strzechami nawet
uwzględniając i przeliczając "straty" na produkcji prądu.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 04.04.16 13:11 hieniek
- 04.04.16 14:58 Heraklit
- 04.04.16 15:57 Pszemol
- 04.04.16 15:59 J.F.
- 04.04.16 17:03 Cavallino
- 04.04.16 17:17 J.F.
- 04.04.16 17:45 Axel
- 04.04.16 18:30 J.F.
- 04.04.16 19:02 rzymo
- 04.04.16 19:29 Pszemol
- 04.04.16 19:33 Pszemol
- 04.04.16 19:32 masti
- 04.04.16 19:41 Pszemol
- 04.04.16 19:43 masti
- 04.04.16 19:43 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO