    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 9 Jan 2016 11:56:36 -0800 (PST)
    Subject: Re: "Termotransfer" chemiczny (na zimno)
    From: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu środa, 6 stycznia 2016 22:17:24 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > Nie jest to termotransfer,

    Panowie, Wy tu o dupie Maryni, a rzecz jest na tyle intrygująca, że trzeba się nią
    zająć! Aceton mam, spirytus udostępniła (po starannym wypytaniu, do czego potrzebny)
    małżonka, przed chwilą zrobiłem szybki test.
    Proporcje dokładnie tak, jak autor filmiku podał, płytka przeszlifowana i
    odtłuszczona tak, jak to zawsze robię do TERMOtransferu, papier ten sam. Wynik -
    negatywny.

    Faktycznie, tak jak na filmie widać, toner się transferuje z papieru w 100% i to mnie
    bardzo pozytywnie zaskoczyło. Z płytki zdejmuje się czystą kartkę papieru, całość
    tonera zostaje na laminacie. Co natomiast u mnie nie wyszło, to przyklejanie toneru
    do miedzi. Było niemal żadne, ścieżki się trzymały ledwie ledwie i muśnięcie palcem
    wystarczało, by je pouszkadzać. Myślę jednak, że warto nad tym posiedzieć, bo wygląda
    to mimo wszystko dość obiecująco. Może trzeba zwiększyć ilość acetonu? Może
    faktycznie zamiast acetonu użyć Tri? Albo choćby rozpuszczalnika Nitro? Gdyby to
    zadziałało dobrze, to z taką jakością przenoszenia byłaby to prawdziwa rewolucja w
    dziedzinie amatorskich płytek.