  • Data: 2013-12-12 18:11:40
    Temat: Re: Termopara - jak to używać
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:PiotrGalka.pme.1386846684@news.chmurka.net...

    > Nigdy nie zajmowałem się pomiarami temperatury.
    > Wypowiadam się jedynie na podstawie tego co pamiętam z fizyki ze
    > szkoły.
    >
    > Nie napisałeś, że zakładasz, że cały obwód poza termoparą znajduje się
    > w jednej temperaturze.
    > Moim zdaniem:
    > 1. Jeśli poszczególne fragmenty (poszczególne styki) obwodu (tego poza
    > termoparą) będą w różnych temperaturach to identyczność materiałów nic
    > nie gwarantuje (z Twojej wypowiedzi wygląda, że gwarantuje).
    > 2. Jeśli cały obwód poza termoparą znajduje się w jednej temperaturze
> [...]

    Nie ma takiej możliwości technicznej, żeby reszta obwodu znajdowała się
    w tej samej temperaturze.
    Mając takie same materiały w gałęziach dodaniej i ujemnej, nie ma
    znaczenia w jakich temperaturach znajdują się poszczególne odcinki czy
    elementy. Powiem więcej: nawet różnica temperatur pomiędzy elementami
    gałęzi dodatniej i ujemnej nie wpływa na pomiar. Jest tylko jeden
    warunek, że zimne końce termopary muszą się znajdować w tej samej
    temperaturze, a ta temperatura musi być być znana.