  • Data: 2013-12-12 19:22:39
    Temat: Re: Termopara - jak to używać
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Maciek napisał:

    > Jakby co, to na okoliczność upadku cywilizacji i konieczności
    > naładowania smartfona :-) produkuje się takie coś:
    > http://zezik.net/2013/04/18/biolite-nowy-palnik-pier
    wsze-palenie/

    Ja widziałem podstawkę pod kawę w modułem Peltiera w środku. Taki krążek,
    z jednej strony niebieski, z drugiej czerwony, a z boku gniazdo USB.
    Jak się czerwone przytknie do ciepłego (kawa), lub niebieskie do zimnego
    (whisky z lodem) to robi prąd. Nie wiem, czy robi go wystarczająco dużo
    do podładowania telefonu -- nie liczyłem ani nie mierzyłem. W każdym razie
    gadżet dobry, choćby do rozśmieszenia sąsiada na jakiejś nudnej nasiadówie.
    Ale ten radziecki TGK-3 wydaje mi się bardziej praktyczny i przykrojony do
    życia.

    > Jakby do tego jeszcze dodali ładowarkę klasycznych paluszków NiMH,
    > to byłoby sensowniejsze. Moim zdaniem.

    Nie robią ładowarek dopaluszkowych z wejściem USB? Teraz przecież wszystko
    jest tak zasilane.

    Jarek

    --
    Żizn -- słożnaja sztuka.