  • Data: 2013-12-12 22:57:35
    Temat: Re: Termopara - jak to używać
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Wtrącę się do tej inteligentnej dysputy, ale co to według Ciebie znaczy,
    > że "lampa naftowa ma za mało mocy"? Czy jak wezmę żarówkę 50W i
    > stwierdzę, że mi słabo świeci to potem już o każdej żarówce powiem, że
    > "żarówka ma za mało mocy"? Przejrzałem sobie na szybko różne lampy
    > naftowe i widzę, że są takie co mają po kilkaset wat. Skoro generator
    > był produkowany i używany, to znaczy, że jednak to działało i zapewne
    > jego wydajność zależała w dużej mierze właśnie od użytej lampy.

    One były produkowane wraz z lampą pasującą do niech. Podawałem linki do
    opisów technicznych wraz ze zdjęciami. Z nazwą (najlepiej po rusku
    pisaną) łatwo trafić na serwisy aukcyjne i kupić sobie takie ustrojstwo.
    Ja sam, gdybym odświeżył znajomości sprzed lat, mógłbym być może dotrzeć
    do sprawnego egzemplarza. Podobnie z lampami bateryjnymi -- ludziom
    dzisiaj się w pale nie mieści, jaka tam była katoda. No i tępakom nawet
    się nie chce do katalogów zajrzeć. Bo tam po rusku piszą. A jakby nawet
    nie po rusku, to też by trzeba było kurzy rozumek wysilić.

    --
    Jarek