  • Data: 2011-05-25 11:25:29
    Temat: Re: Termopara amika
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    news:4ddcd0b5$1@news.home.net.pl...

    > Mam w domu dosc stary piec, nie wymaga zasilania z gniazdka - ma
    > termopare, jak plomien zgasnie to odcina doplyw gazu. Termopara daje tyle
    > energii co nic - to jak zbudowany jest ten zawor ze ma sile wlaczyc
    > przeplyw gazu biorac energie tylko z samej termopary ?

    Też tak myślałem dopóki nie zobaczyłem doświadczenia w którym termopara
    dawała 200A w jeden zwój co wystarczało do utrzymania drugiej połówki
    rdzenia pod którą powieszono odważnik 1kg. Wisiał tak godzinę mimo, że
    temperatury się stopniowo wyrównywały. Po pokazie podszedłem aby go
    oderwać - nie było łatwo.

    Przygotowałem dziecku pokaz do szkoły. Dwie blaszki (aluminiowa i miedziana)
    zgięte w kształcie U i skręcone na końcach, tak, że w środkowym odcinku dość
    przestrzeni na wstawienie kompasu. Jedno złącze w szklance z zimną wodą
    drugi w szklance z gorącą i igła odchyla się. Pi razy oko takie samo
    odchylenie uzyskałem przepuszczając w drucie naokoło kompasu 1A.
    P.G.