  • Data: 2011-05-25 18:10:05
    Temat: Re: Termopara amika
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Papkin napisał:

    > Hmm ten element to walec na zakonczeniu rurki i jest tuz pod tym okapem
    > co sie nazywa czopuchem. Nie wiem co jest tam w srodku. Na 99% tez gaz...
    > az dziwne?

    A, to w takim razie wszystko jasne. Nic w tym dziwnego.

    > Cofanie spalin i czopuch brzmi rozsadnie ale jak to dziala? To nie
    > wyglada na termopare :( zadnych kabelkow i rurki z gazem w srodku....

    Zwykły czujnik oldskulowego termometru gazowego. Baniaczek przylutowany
    do cienkiej miedzianej lub mosiężnej rurki, która z drugiej strony ma
    komorę z membraną. W środku jest rozszerzający się gaz, często bywa eter,
    może być jakiś węglowodór. Ta membrana przełącza styki (na przykład
    termostaty tak mają) a być może wprost steruje jakimś zaworem odcinającym
    gaz rurzany.

    --
    Jarek