  • Data: 2015-03-06 01:44:42
    Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 05 Mar 2015 08:37:16 +0100, dddddddd napisał(a):

    > mi w mocnym automacie najbardziej przeszkadzają... lagi. Chcę szybko
    > ruszyć, wciskam gaz, automat myśli sobie "zaraz zaraz, po wciśnięciu
    > gazu coś miałem zrobić... aaa chyba włączyć bieg" i już po chwili rusza
    > Manual tego nie ma - strzelam ze sprzęgła i ruszam.

    W nowoczesnych skrzyniach nie jest tak źle - reagują naprawdę przyzwoicie.
    Do tego jak na prawdę potrzebujesz mieć zredukowany bieg wcześniej, to
    prawie każda umożliwia ręczne zrzucenie biegu.

    Co do algorytmu to mnie denerwuje, jak chcę tak średnio mocno przyspieszyć
    (nie żaden tam kickdown), wciskam gaz, zaczyna się redukcja i to w jakimś
    tam płynniejszym-wolniejszym trybie.
    Trwa to dłuuuuugo, czas ucieka i żeby nadgonić czas zmiany biegu, sytuacja
    zaczyna wymagać jednak mocniejszego przyspieszenia, wciskam więc gaz coraz
    mocniej.
    Jak automat w końcu namyśli się żeby zredukować bieg, to okazuje się że gaz
    już jest na tyle mocno wciśnięty, że automat stwierdza że będziemy
    redukować o jeszcze jeden bieg i znowu wszystko od początku.

    Więc tyle, że automat ma po prostu jakąś swoją specyfikę.
    Nie przewidzi co chcesz zrobić, więc mu trzeba odpowiednio komunikować
    własne zamiary.