-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Czarek Daniluk <c...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Temat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)
Date: Thu, 10 Jun 2010 20:27:24 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 28
Message-ID: <huraq3$6bs$1@news.onet.pl>
References: <huqu22$6ql$1@sunflower.man.poznan.pl>
<1...@4...net> <4...@n...home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089079025077.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1276194435 6524 89.79.25.77 (10 Jun 2010 18:27:15 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Jun 2010 18:27:15 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
Thunderbird/3.0.4
In-Reply-To: <4...@n...home.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2287625
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-06-10 19:11, BQB pisze:
> Akurat :P Zapomniałeś, że wszelkie diody to też półprzewodniki i je też
> szlag trafi - albo zwarcie, albo rozwarcie, a więc nie będzie działać
> alternator i/lub zrobi zwarcie. Auto uruchomisz, jak diody przerwą
> obwód, ale tylko kilka razy, bo nic nie będzie ładować akumulatora.
> Słyszałem, że kiedyś były montowane prądnice prądu stałego, ale jako, że
> ich wydajność była niska, zastąpiono je alternatorem. Kiedy i w jakich
> autach coś takiego było montowane? Nie wiem. Jeśli chodzi o silniki
> benzynowe, to były takie z mechanicznym przerywaczem - napewno w
> wartburgu i taki silnik odpali też, ale czy w nim była jeszcze prądnica,
> czy już alternator?
> http://moto.allegro.pl/item1064638737_wartburg_traba
nt_szczotki_pradnicy_nowe_ddr.html
>
> szczotki prądnicy, ale jak było napięcie stabilizowane, tego naprawdę
> nie wiem.
W Wartburgu od lat 70tych był alternator. W Trabancie od lat 80tych -
gdzieś ich początku.
Prądnice były chociażby w garbusach ;) Malaczach gdzieś do połowy lat
80tych (na export juz w 1984 były altki).
Pozdrawiam !!
PS:
Regulacja napięcia była regulatorem prądnicy, nie chce mi się opisywać
jego działania ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 10.06.10 20:28 PB
- 10.06.10 21:02 J.F.
- 10.06.10 21:08 BQB
- 10.06.10 21:09 BQB
- 10.06.10 21:13 Artur Maśląg
- 10.06.10 22:40 PB
- 10.06.10 22:58 J.F.
- 10.06.10 23:42 BQB
- 10.06.10 23:47 masti
- 11.06.10 08:59 Artur 'futrzak' Maśląg
- 11.06.10 09:12 Artur 'futrzak' Maśląg
- 11.06.10 10:03 PB
- 11.06.10 23:58 BQB
- 12.06.10 13:16 PB
- 12.06.10 20:52 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=