  • Data: 2010-06-11 10:03:55
    Temat: Re: Temat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)
    Od: PB <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 10 Jun 2010 23:42:48 +0200, na pl.misc.samochody, BQB napisał(a):

    > Acha, znaczy, że można bez świec jeździć w dieslu? Wystarczy kończyć na
    > górce swoją podróż? Nie jestem ekspertem od silników, ale jakby świece
    > do diesla nie były potrzebne, aby podgrzewać ropę, to by ich nie
    > montowali prawda? A może się mylę, nie wiem, oświeć mnie, gdyż nie znam
    > szczegółowo zasady działania tego silnika, a tylko pobieżnie.

    Proste - silnik diesla spręża samo powietrze. Robi to dużo mocniej niż
    silnik benzynowy, stąd nazwa - silnik wysokoprężny. Na to sprężone
    powietrze wtryskiwana jest ropa, która zapala się od wysokiej
    temperatury sprężonego powietrza. Prawie na pewno pompowałeś kiedyś
    rower - pamiętasz jak rozgrzewała się popmpka? To ten sma efekt, ale
    wielokrotnie silniejszy. Diesel bez świec żarowych odpali z popychu
    bez problemu - bo kilka cykli i zapali. Świece żarowe tylko ułatwiają
    zapłon podgrzewając komorę wstępną.

    A tak wogóle to przejrzałem wątek i ktoś nie zrozumiał tego co
    wcześniej poiwedziałem - stąd dyskusja o świecach. Powiedziałem że
    dieslowi prąd do pracy niepotrzebny - owszem, jak odpali to już nie,
    ale prąd przydaje mu się do uruchomienia - czyli podgrzanie świec i
    rozrusznik. Przy czym jak napisałem wyżej - odpali z popychu bez
    problemu, o ile jest to klasyczny diesel projektu pana Rudolfa Diesla,
    a nie supernowoczesny silnik z czujnikami i komputerami...

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)