eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTemat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)Re: Temat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)
  • Data: 2010-06-12 13:16:12
    Temat: Re: Temat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)
    Od: PB <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Fri, 11 Jun 2010 23:58:32 +0200, na pl.misc.samochody, BQB napisał(a):


    >> Proste - silnik diesla spręża samo powietrze. Robi to dużo mocniej niż
    >> silnik benzynowy, stąd nazwa - silnik wysokoprężny. Na to sprężone
    >> powietrze wtryskiwana jest ropa, która zapala się od wysokiej
    >> temperatury sprężonego powietrza. Prawie na pewno pompowałeś kiedyś
    >> rower - pamiętasz jak rozgrzewała się popmpka? To ten sma efekt, ale
    >> wielokrotnie silniejszy. Diesel bez świec żarowych odpali z popychu
    >> bez problemu - bo kilka cykli i zapali. Świece żarowe tylko ułatwiają
    >> zapłon podgrzewając komorę wstępną.
    >
    > O a ja ciągle myślałem, że świece żarowe podgrzewają ropę, a tu jednak o
    > powietrze chodzi. Człowiek uczy się cale życie.

    Wiele osób myli zasadę działania benzynowego i diesla. W benzynowym
    silniku gaznikowym - mieszanka paliwa z powietrzem powstawała w
    gaźniku i była sprężana i zapalana przez świecę zapłonową. W silnikach
    z wielopunktowym wtryskiem paliwo jest wtryskiwane i mieszane z
    powietrzem tuż przed wlotem do cylindra, a dalej jak w gaznikowcu -
    czyli sprezenie mieszanki i zaplon od świecy.

    W dieslu - spręża się samo powietrze i dopiero później podaje
    rozpylone paliwo z wtryskiwacza. Zapłon następuje od tego rozgrzanego
    powietrza. Świeca żarowa tylko ułatwia rozruch, podgrzewając nieco
    komorę wstępną.

    Teraz masz jasny obraz zasady działania.

    >> rozrusznik. Przy czym jak napisałem wyżej - odpali z popychu bez
    >> problemu, o ile jest to klasyczny diesel projektu pana Rudolfa Diesla,
    >> a nie supernowoczesny silnik z czujnikami i komputerami...
    >
    > Teraz pytanie, jakie auta mają takie silniki?

    Pisałem wcześniej o jednym z nich - klasyczny diesel koncernu PSA -
    montowany w Citroenach BX, Peugeocie 405 i Polonezie;-) Ma on
    mechaniczną pompę wtryskową i może pracować długie lata bez awarii.
    Przejeżdzały te silniki po milionie kilometrów bez większych
    problemów. Nie ma na nim żadnej elektroniki - ma dostać prąd do
    rozruchu i paliwo - i jedzie z koksem.

    Inne firmy też mają takie silniki, ale wybacz, nie znam produktów np.
    VAG aby powiedzieć precyzyjnie który dokładnie.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: