  • 11. Data: 2009-02-10 10:24:22
    Temat: Re: Telewizor LCD i problem z różnicówką.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 10:07:47 +0100, Robert_J napisał(a):

    > To jest raczej niemożliwe, bo wtedy różnicówka wywali od razu.

    Że co proszę? Niby dlaczego?
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2009-02-10 10:38:37
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Że co proszę? Niby dlaczego?

    Nie mozna łączyć zera i n w gniazdku gdy jest bezpiecznik
    różnicowo-prądowy, to wbrew zasadzie działania. Tak się wykonywało
    instalacje dwuprzewodowe.
    Jeżeli sygnał pochodzi z instalacji zbiorczej i zasilana z innej fazy to
    tak moze być. Polecałe separator lub odłączenie zera ochronnego tv od
    zera w gniazdku poprzez przedłuzacz bez bolca. To nie pralka by było
    zagrożeniem. U mnie w blokach nikt nie ma róznicówki i przeciez nikogo
    nie zabiło. A przewód zółto-zielony w tv jest podłaczony do obudowy.

    pawell

  • 13. Data: 2009-02-10 11:20:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Tuesday, February 10, 2009, 11:24:22 AM, you wrote:

    > Że co proszę? Niby dlaczego?

    Zapewne zaszło nieporozumienie - zwieranie N z PE za wyłącznikiem
    doprowadza do wywalania wyłącznika przy byle obciążeniu w obwodzie (i
    słusznie).
    Natomiast mostkowanie samego bolca do N jest tylko nierozsądne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2009-02-10 11:28:08
    Od: z...@p...onet.pl

    > Nie mozna łączyć zera i n w gniazdku gdy jest bezpiecznik
    > różnicowo-prądowy, to wbrew zasadzie działania. Tak się wykonywało
    > instalacje dwuprzewodowe.

    Ja nie piszę, że to jest dobrze lecz piszę, że może być taki kwiatek.

    > Jeżeli sygnał pochodzi z instalacji zbiorczej i zasilana z innej fazy to
    > tak moze być.

    A dlaczego?
    Zasilanie z sieci wchodzi na przetwornicę z separacją i teoretycznie jeśli nie
    są uszkodzone obwody wejściowe TV to upływność zasilania do PE powinna być na
    tyle mała, że nie powinno to mieć żadnego wpływu na działanie różnicówki.

> [...]
    > zagrożeniem. U mnie w blokach nikt nie ma róznicówki i przeciez nikogo
    > nie zabiło. A przewód zółto-zielony w tv jest podłaczony do obudowy.

    Zgadzam się.
    I dodam, że jeżeli przedłużacz pomoże to trzeba koniecznie usunąć "zerowanie" z
    gniazdka. Przy takim połączeniu stosowanie różnicówki jest problematyczne (nie
    będzie działać w przypadku pojawienia się napięcia rażeniowego na obudowie lub
    jak w tym przypadku jej działanie będzie błędne).

    Zbyszek

  • 15. Data: 2009-02-10 14:47:43
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Że co proszę? Niby dlaczego?

    Skrót myślowy :-). Najprawdopodobniej wywali od razu po wpięciu urządzenia.
    Przynajmniej powinna... I niekoniecznie musi być ono wpięte właśnie do tego
    gniazdka, wystarczy że gdzieś dalej.

  • 16. Data: 2009-02-10 14:50:10
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Zapewne zaszło nieporozumienie - zwieranie N z PE za wyłącznikiem
    > doprowadza do wywalania wyłącznika przy byle obciążeniu w obwodzie (i
    > słusznie).

    Dokładnie to miałem na myśli, nie dopowiedziałem po prostu :-). Już to
    koledze napisałem. Dzięki za wsparcie ;-)

    > Natomiast mostkowanie samego bolca do N jest tylko nierozsądne.

    Przeczy sensowi stosowania samej różnicówki poza tym ;-)

  • 17. Data: 2009-02-10 15:24:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 11:38:37 +0100, pawell32 napisał(a):

    > Nie mozna łączyć zera i n w gniazdku gdy jest bezpiecznik
    > różnicowo-prądowy, to wbrew zasadzie działania. Tak się wykonywało
    > instalacje dwuprzewodowe.

    Kolejny gigant myśli. No, wytłumacz mi dlaczego.
    --
    Jacek

  • 18. Data: 2009-02-10 15:27:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 15:50:10 +0100, Robert_J napisał(a):

    > Dokładnie to miałem na myśli, nie dopowiedziałem po prostu :-). Już to
    > koledze napisałem. Dzięki za wsparcie ;-)
    Mo panowie, przecież od początku wiadomo że chodzi o instalację
    dwuprzewodową.

    > Przeczy sensowi stosowania samej różnicówki poza tym ;-)
    Akurat. Ja tam sens widzę. Wyłozyłem go parę postów wyżej w wątku.

    --
    Jacek

  • 19. Data: 2009-02-10 15:28:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

> [...]

    > Nie mozna łączyć zera i n w gniazdku gdy jest bezpiecznik
    > różnicowo-prądowy, to wbrew zasadzie działania. Tak się wykonywało
    Sorry, nie zrozumiałem. Oczywiście że nie wolno, ale gość ma instalacją
    dwuprzewodową, jakbyście jeszcze nie zauważyli.
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2009-02-10 16:45:22

    Koledzy się tu rozpisali ...

    A ja mam pytanie :
    Czy opisana sytuacja występuje przy wyłączonym czy włączonym telewizorze ?

    Bo z opisu wychodzi, że po podłączeniu anteny do telewizora.

    Przyczyna może być prosta - napięcie na kablu antenowym.
    W kablówkach i w instalacjach zbiorczych bardzo często się to zdarza.