  • Data: 2009-02-12 18:27:26
    Temat: Re: Telewizor LCD i problem z różnicówką.
    Od: "kk" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gn0p1s$b0b$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak? Ciekawe skąd? ;-))))

    Też się zastanawiałem.
    Ale prawda jest taka, że może mocno potrząść, a czasami nawet iskry się
    sypią przy zarabianiu kabla do trójnika.
    (trochę takich kabli w życiu zarobiłem)

    Moja teoria jest taka, że prawdopodobnie napięcie bierze się z innych
    odbiorników telewizyjnych.
    Niby telewizor ma masę na którą podłaczone są kondensatory w zasilaczu.
    Ale masa połączenie z ziemią ma przez kabel antenowy albo inne urządzenie.
    Chyba, że ma dodatkowy przewód w kablu zasilającym - a to się bardzo rzadko
    zdarza.
    A jeśli już nawet to taka wtyczka trafia do gniazda bez bolca uziemiającego.

    A jeżeli uważasz, że to nie możliwe to sprawdź. Tylko nie organoleptycznie -
    nie polecam.

    PS.
    Kiedyś (już dość dawno temu) gościa poraziła antena na dachu (telewizyjna
    odbiorcza).
    Biedak spadł i zszedł był z tego świata.

    Inny autentyczny przypadek na świetlicy wojskowej.
    Telewizor stał na podwyższeniu w kącie, za nim kaloryfer.
    Wojak wszedł za telewizor aby pogrzebać przy antenie.
    Już nie wyszedł ....

    Kolejny przypadek z życia instalatora:
    Zarabiał kabel siedząc na parapecie otwartego okna.
    Kabel biegł po ścianie, parapet był nietypowy - długi wokół całego budynku i
    najpewniej uziemiony.
    W pewnym momencie gościu oparł się ręką o parapet, a w drugim trzymał
    kabel - (sygnałowy od kablówki).
    Prąd go nie zabił, ale po upadku z pierwszego piętra (szcześliwie na trawę)
    do pracy już nie wrócił.