  • Data: 2009-02-15 14:56:55
    Temat: Re: Telewizor LCD i problem z różnicówką.
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek J. wrote:

    > Witam.
    >
    > Mam następujący problem. Rodzina zakupiła nowy telewizor LCD. Telewizor ma
    > kabel zasilający trzyprzewodowy ze stykiem ochronnym. Po przyłączeniu
    > przewodu antentowego działa wyłącznik różnicowoprądowy. Sprawdziłem
    > instalację - okazało się, że "elektryk" zastosował RCD w instalacji
    > dwuprzewodowej. Domyślam się, że działanie RCD jest spowodowane rozpływem
    > prądu pomiędzy PEN i uziemiony ekran anteny. Mam jednak następujące
    > pytanie. Czy to normalne, że w telewizorach LCD zacisk ochronny jest
> [...]

    jest normalne. w telewizorach starszego typu tak sie zrobic nie dalo bo
    czesto 'chassis' telewizora bylo 'gorace' (nie bylo transformatorow
    separujacych).

    najprosciej 'rozwiazac' problem podpinajac 'separator' zlozony z dwoch
    kondensatorow 100pF szeregowo z masa i szeregowo z 'sygnalem', ew. jesli
    strata sygnalu jest akceptowalna , mozna uzyc transformatora (75ohm<>75ohm)
    antenowego (zwykle daje 3-6db strat, w zaleznosci od jakosci wykonania,
    jesli jest trudnosc z dostaniem 1:1 transformatora, to czasem
    wystarczy 'rozdzielacz' antenowy z transformatorkiem - jak sie nie podlaczy
    nic do drugiego gniazda to ma male tlumienie)