  • Data: 2009-02-16 15:44:48
    Temat: Re: Telewizor LCD i problem z różnicówką.
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moja teoria jest taka, że prawdopodobnie napięcie bierze się z innych
    > odbiorników telewizyjnych.
    > Niby telewizor ma masę na którą podłaczone są kondensatory w zasilaczu.
    > Ale masa połączenie z ziemią ma przez kabel antenowy albo inne urządzenie.
    > Chyba, że ma dodatkowy przewód w kablu zasilającym - a to się bardzo rzadko
    > zdarza.
    > A jeśli już nawet to taka wtyczka trafia do gniazda bez bolca uziemiającego.

    No mnie też kablówka w domu kopie ;)... Moja teoria jest prosa -
    wystarczy, że ktoś w swoim zestawie TV+dodatki posiada na przykład
    podłączenie do komputera... a komputer podłączony do nieuziemionego
    gniazda. W starszych budynkach gdzie jest zerowanie i spora różnica
    potencjałów na "różnych zerach" to nawet może być zerowanie, i tak nie
    pomoże... Potencjał obudowy kompa to albo to "lokalne zero" albo 115V
    (bez żadnego uziemienia obudowy). To przez ekran kabla audio/video idzie
    na obudowę telewizora i ustala potencjał kabla..

    W kwestii tego wątku - wystarczy, że teraz autor podłącza swój TV do
    takiej kablówki i nie pojawia się prąd upływu, tylko, że tak powiem
    "prąd dopływu".. od sąsiada prąd płynie kablówką wpływa mu na obudowę
    telewizora, do bolca uziemiającego, tam na kabelek N (PEN) i do
    różnicówki. Pojawia się prąd różnicowy, różnicówka wybija i tyle...
    Niestety, przy takim stanie instalacji elektrycznych jaki jest w
    mieszkaniach w tym kraju takie sytuacje są bardzo częste! Jedyna rada to
    separator ;)... i izolowanie wszystkiego, co wchodzi od sąsiada ;)...

    A swoją drogą - obecne (tzw. nowe - od 14 lat są już "nowe" :P...
    niebawem "nowe" przepisy będą obowiązywać dłużej niż "stare" :P)...
    obecne przepisy nakazują uziemianie wszystkich części dostępnych przez
    podłączenie do szyny uziemiającej. Uziemić należy też wszystkie
    instalacje wchodzące do budynku. Kable TV itp. Wnioski:
    1. Osoba instalująca kablówkę powinna uziemić ekran kabla w miejscu, w
    którym wchodzi on do budynku!
    2. Ponieważ jest to element "metalowy dostępny" staje się częścią
    instalacji elektrycznej (i dlatego też musi być uziemiony)
    3. Skoro wprowadzamy nowy element instalacji elektrycznej - modyfikujemy
    instalację elektryczną!
    4. Jak wiadomo - modyfikacje instalacji elektrycznej w układzie TN-C są
    niedozwolone! Bo jak można uziemić coś, skoro nie ma uziemienia?? ;)...

    W sumie wychodzi na to, że Ci, którzy mają TN-C i chcą założyć kablówkę
    muszą przejść na TN-S :P... absurd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Pozdrawiam
    Konop