    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Telewizja od TPSA. Warto?
    Date: Thu, 20 Aug 2009 20:07:09 +0200

    > Komu obecnie potrzebny telefon stacjonarny, chyba ze zasiegu GSM tez nie
    > ma, wtedy przepraszma :)

    Potrzebny, niepotrzebny ale przyda się.
    Tym bardziej iż DZIĘKI JEGO POSIADANIU udało mi się w związku ze złą
    jakością linii i odpowidnimi przepisami normującymi w Usłudze Powszechnej
    minimalną predkosć negocjacji modemów dla transmosji danych, uzyskać obniżkę
    abonamentu o polowę.
    Płacę teraz 21,35 PLN brutto za telefon.
    To mniej niż plan TP socjalny. Telefon jest na firmę i mam plan standardowy
    (najtańszy dosteny dla firm ale i tak już niesprzedawany).
    Gdybym chciał mieć samą Neostradę bez telefonu to za utrzymanie linii płacił
    bym 36,60 PLN.
    A tak to mam czynny telefon i płacę mniej niz jak bym go nie miał.
    Zresztą na wsi telefon stacjonarny się przydaje przy dłuższych przerwach w
    dostawie prądu.
    BTSy na akumulatorach nie ciągną dłużej niż kilka godzin.
    Akumulatornia mojej centrali 16 godzin.
    Nie raz bywało tak, że nie działalo nic prócz telefonu stacjonarnego.
    Internetu z kolei nie ma tu skąd brać jeśli nie z linii telefonicznej
    (alternatywną jest drogi i wolny EDGE).
    Na WiFi nikt tu niczego nie swiadczy (całe pasmo wolne).
    A wyboru co do internetu na linii TP nie ma zbyt wielkiego właśnie z poowdu
    tego że działa tu max 256 kb/s.
    Takie prędkości w ofertach ma jeszcze tylko TP i Orange Freedom (z tym że
    Orange ma ale się tym nie chwali na swej stronie już).
    Tak więc chcąc mieć internet muszę miec linię TP. Linia bez telefonu
    wychodzi drożej niż z telefonem więc telefon stacjonarny mam.
    Przydaje się głównie do odbierania połączeń (numer stacjonarny) dla rodziny
    majacej "darmowe" połączenia na numery stacjonarne.
    Poza tym wiele infolinii nie podaje odpowiedników numerów 0-800 czy 0-801 a
    z mojej komórki połączyć się z tymi numerami nie mogę.
    Zatem głupi bym był gdybym w mojej wyjątkowej sytuacji z telefonu
    stacjonarnego zrezygnował.
    A zasieg GSM dobry ma tu tylko Plus (i jego krajowy roaming Play na sieci
    Plusa).
    Pozostali operatorzy po staremu - rzeba wyjść na łąkę i wtedy jest stabilne
    połączenie.
    Z Plusem też tak było ale postawili BTSa w sąsiedniej wsi (inni operatorzy
    może się na "wioskowych" wypięli i pieniądze im śmierdzą).
    Zatem w zasadzie wszyscy w mojej wiosce mają telefony u jednego operatora bo
    ten akuat pozwala korzystać z telefonu będąc w domu.
    vari