  • Data: 2009-07-22 14:44:34
    Temat: Re: Telekonwerter EF-S?
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote in message
    news:h4704q$kfu$1@news.interia.pl...
    > Aby działał AF w amatorskich lustrzankach to szkło po uwzględnieniu TC
    > musi mieć jasność f/5.6 od biedy działa też na f/8. W przypadku
    > wspomnianego przez Ciebie szkła i TC 2x będzie to f/11 czyli bardzo źle. Z
    > tego wynika, że jeśli chcesz mieć nadal AF to możesz użyć tylko TC 1.4x a
    > to daje Ci szkło w przeliczeniu o ogniskowej 300mm, a takie amatorskie
    > szkło już istnieje - Canon EF 70-300 IS.

    Dzialal mi autofokus na analogu z TC 2x i szklem f6,3, to dlaczego nie moze
    zadzialac na cyfrze? Rozumiem, ze tylko w dosc sloneczne dni ma sens
    uzywania takiej kombinacji, ale w dalszym ciagu wydaje mi sie, ze powinno
    byc to wykonalne.

    > To po pierwsze. Po drugie podpinanie TC pod zooma o krotności większej niż
    > 3 nie ma sensu ze względu na uzyskaną wynikową jakość jakość. Lepszą
    > jakość uzyskasz gdy to szkło przymkniejsz do f/8 i później wykadrujesz
    > środek.

    To juz chyba bardziej zalezy od szkla i konwertera. Mozliwosc przyblizenia
    jednak tez czasami sie przydaje. Gdyby nie to, to kazdemu by radzono, aby
    przymknal i wykadrowal, a jednak robi sie i konwertery i dlugie szkla.

    Przyznam, ze w watku raczej chodzilo mi o to, ze moze jednak ktos widzial
    taki konwerter, gdy a go nei znalazlem i moze mnie na niego nakierowac. Bo
    pomimo wszelkichw ad tego rozwiazania, troche ciezko mi uwierzyc, ze sie go
    nie robi. A moze jednak istnieja czysto fizyczne ograniczenia, jak odleglosc
    ostatniej soczewki od matrycy i koniecznosc zastosowania dodatkowej soczewki
    w konwerterze, co moze sie zwyczajnie nie miescic przed matryca?

    MARC