  • 41. Data: 2011-03-20 15:03:30
    Temat: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 20 Mar 2011 15:53:18 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Mnie bardziej bawią ciągłe pytania czy nie da się czegoś tańszego do
    > tetheringu znaleźć :)

    cóż.. jak mu najlepsza na świecie sieć założyła słusznego i
    niezdejmowalnego simlocka na najlepszy w galaktyce telefon, to trzeba
    szukać. No jaki peszek normalnie. Azbestowy peszek.

    Oprócz tego jakby nie był azbestowym oszołomem, to by sobie znalazł za 40
    baksów coś w stylu MiFi i miał święty spokój. No ale taki desperacki czyn
    wymaga przynajmniej kilku sprawnych szarych komórek, więc w tym przypadku
    nie do przejścia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

  • 42. Data: 2011-03-20 15:03:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A mozna prosic o link do umowy, ciekawi mnie sformulowanie, bo
    > tethering .. nie znam takiego terminu :-)

    Używają terminu tethering.

    > Tu o podstawy ustroju chodzi :-)
    > Placisz za 1GB danych, to operator jest zobowiazany do ich
    > dostarczenia, bez pytania po co :-)

    Płacisz za 1GB przeznaczone na telefon a nie na komputer.
    Mało tego - ten sam 1GB na telefon zwykły, nie smartfon, jest tańsze.
    Tu chodzi o przewidywanie Twojego zużycia i obciążenia tą komórką
    ich sieci. W takiej Nokii z małym ekranikiem rozmiaru wizjera w drzwiach
    czy Motoroli Razr to internetu korzystałem tylko raz na tydzień jak
    trzeba było e-mail sprawdzić. Zero obciążenia dla ich sieci...
    Na Smartfonie już znacznie więcej, ale też przeważnie witryny
    są do telefonu przeznaczone bo wykrywają urządzenie jakim się
    łączysz, i podstawiają Ci odchudzone strony lub dedykowane
    aplikacje które minimalizują ilość danych - w przypadku tetheringu
    masz ekwiwalent komputera domowego, a więc pełny przesył
    danych, flash, gry, duże pliki, reklamy animowane na ekranie...
    Za to liczą sobie ekstra kasę aby był czas i środki na rozwój sieci.
    Problem w tym, że klient się na to godzi a potem płacz... I takie
    dusigrosze Waldki nie rozumieją że internet na smarfonie kosztuje
    te 15 lub 25 a za internet na smartfonie i laptopie do niego dołączonym
    kosztuje 45 miesięcznie, czyli te 20 dolców więcej. Wielkie mi mecyje.

    > A swoja droga .. jesli oni wiedza ze ja podlaczam jakies urzadzenia ..
    > to chyba jest podsluch, tak bez zezwolenia wolno ?

    Nie muszą podsłuchiwać prywatnej TREŚCI, wystarczy że patrzą
    na pakiety i ich format.

    > Takie urzadzenie ktore z jednej strony ma telefon komorkowy, a z
    > drugiej udaje linie stacjonarna. Podlaczasz do centralki i np wszyscy
    > pracownicy firmy ze swoich wewnetrznych telefonow na biurku
    > dzwonia na komorki po stawkach komorkowych a nie TPsa.
    >
    > I u nas mocno zakazane.

    W jaki sposób są zakazane? Umową z TPSA czy prawem polskim?
    I czy to F2M urządzenie rozpoznaje rozmowy co idą na linie kablowe
    i przełącza tylko gdy docelowy numer idzie na komórkę czy cały
    ruch przełącza na komórki?

  • 43. Data: 2011-03-20 15:04:11
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 20 Mar 2011 09:53:13 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
    >
    > Dla Ciebie to są "normalni", czyli dla mnie dusigrosze :-)

    Znalazłeś już ten najtańszy telefon do tetheringu, czy wszystkie są póki co
    za drogie?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons

  • 44. Data: 2011-03-20 15:05:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> wrote in message

    > Mnie bardziej bawią ciągłe pytania czy nie da się czegoś tańszego do
    > tetheringu znaleźć :)

    I co w tym takiego zabawnego?
    Pewnie zaimponowałbym Ci jak bym przełamał zabezpieczenia
    i robił sobie tethering za darmo, łamiąc umowę którą podpisałem?

  • 45. Data: 2011-03-20 15:18:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 20 Mar 2011 10:03:58 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > I czy to F2M urządzenie rozpoznaje rozmowy co idą na linie kablowe
    > i przełącza tylko gdy docelowy numer idzie na komórkę czy cały

    Całość formy sprzedaży wybranej przez Apple i AT&T jest nielegalna na
    terenie Europy. NIELEGALNA. Mówi ci to coś?
    Apple i niemieckie sieci dostały poważnie po łapach od sądów jak próbowały
    takie coś wprowadzić, dlatego też w Europie gejfony są dostępne bez umowy,
    bez simlocka. Mówi ci to coś, azbestowy buszmenie?
    Tak, ty lubisz, jak jest z simlockiem i smyczą, $199 to jest tanio, ale $40
    to jest drogo, oszczędzania na abonamencie to jest bycie dusigroszem, ale
    oszczędzanie na tak nieistotnym elemencie samochodu jakim są hamulce to
    jest roztropność i przezorność.
    Wiesz, że każdy normalny człowiek po takich tekstach i takim przyjęciu na
    grupie by się nie pokazał więcej ze wstydu? No ale to trzeba być normalnym
    i mieć wstyd.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiem zapytaj tych co kupuja Androidy oni powinni wiedziec" - Paweł

  • 46. Data: 2011-03-20 16:08:48
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-20 15:55, Pszemol pisze:

> [...]

    Ale zdajesz sobie sprawę, że gdybys miał wypadek (czego Ci zdecydowanie
    nie życzę), gdzie przyczyną mogłyby być hamulce czy niesprawność
    silnika, to jesli dowiedziałaby się o Twoich "naprawach" którakolwiek z
    firm ubezpieczeniowych, która miałaby coś zapłacić, to Ty sie nie
    wypłacisz do końca zycia?

  • 47. Data: 2011-03-20 17:10:30
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:im4iv2.b04.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > Poza tym, to nie były same klocki lecz klocki, tarcze i wymiana płynu.
    > Za taką robotę liczą sobie 1000dolców.

    1000$/h powiadasz? To i tak nie tak drogo.
    Słyszałem o zwykłej wymianie oleju za 25.000$, ale tam prawie całe koszta to
    była lotnicza przesyłka autka, dopisz coś jeszcze do tych koztów bo brzmi to
    w najlepszym przypadku śmiesznie.

    Pozdr

  • 48. Data: 2011-03-20 18:00:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 10:03:58 -0500, Pszemol wrote:

    >Używają terminu tethering.

    Bez zdefiniowania co maja ma mysli ?

> [...]
    >czy Motoroli Razr to internetu korzystałem tylko raz na tydzień jak
    >trzeba było e-mail sprawdzić. Zero obciążenia dla ich sieci...

    A jak bede mial hobby ogladac sobie youtuba do poduszki, grac w jakas
    sieciowa gierke czy sluchac radia przez telefon i wykorzystam wszystko
    co oplacilem, to mi przysla ze mnie nie lubia czy odpisza ze mam
    smartfona ? :-P

    >Nie muszą podsłuchiwać prywatnej TREŚCI, wystarczy że patrzą
    >na pakiety i ich format.

    No i czym sie rozni pakiet do odczytania emaila przez pop3 przez
    telefon od takiegoz przez Outlooka ? Na dobra sprawe to juz
    analizowanie na jaki port wysylam pakiety brzmi jak podsluch tresci
    :-)

    Albo patrza w tresc i szukaja User-Agent, albo Waldek ma racje i ten
    najlepszy telefon szpieguje dla AT&T :-)

    >W jaki sposób są zakazane? Umową z TPSA czy prawem polskim?

    Umowa z operatorem komorkowym. TPSA sprawa nie dotyczy.

    Stanowisko prawa polskiego jest niesprecyzowane - w niektorych
    przypadkach kodeks karny zawiera pasujacy paragraf.

    >I czy to F2M urządzenie rozpoznaje rozmowy co idą na linie kablowe
    >i przełącza tylko gdy docelowy numer idzie na komórkę czy cały
    >ruch przełącza na komórki?

    Centralka wewnetrzna rozpoznaje i kieruje na bramke lub bramki.

    Wszstko oczywiscie z g* oszczednosci :-)
    Bo na stacjonarne taniej z linii stacjonarnej zadzwonic, a na komorki
    z komorek .. chociaz - czy to sie obecnie nie zmienilo ?

    J.

  • 49. Data: 2011-03-20 18:05:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 17:08:48 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

> [...]
    >silnika, to jesli dowiedziałaby się o Twoich "naprawach" którakolwiek z
    >firm ubezpieczeniowych, która miałaby coś zapłacić, to Ty sie nie

    Ale to w USA ? Bo u nas nie tak prosto.
    Poza tym dla siebie to robie starannie :-)

    Oczywiscie mozna po usansku - skoro hamulce moga zawiesc, to lepiej je
    robic w duzej firmie, ktora w razie potrzeby moj adwokat wycisnie na
    grubsza kwote :)

    J.

  • 50. Data: 2011-03-20 18:54:59
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 20 Mar 2011 10:05:55 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> wrote in message

    > I co w tym takiego zabawnego?
    > Pewnie zaimponowałbym Ci jak bym przełamał zabezpieczenia
    > i robił sobie tethering za darmo, łamiąc umowę którą podpisałem?

    Ależ mi to obojętne czy złamiesz, czy nie. Nie moje małpy i nie mój cyrk,
    hehe :P
    Tylko bawi mnie niezmiernie, że wszędzie się rozpisujesz, jak to 199$ to
    niewiele i cię stać, a zarazem ręce ci się trzęsą jak masz wyłożyć grosiwo
    na telefon do tetheringu, tudzież na opłatę dla operatora za tenże :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Krocz naprzód, mężny światłości synu