    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Date: Sun, 20 Mar 2011 10:03:58 -0500

    news:h2rbo65nbn64t49pg6kd9mr2uh7n6a00me@4ax.com...

    > A mozna prosic o link do umowy, ciekawi mnie sformulowanie, bo
    > tethering .. nie znam takiego terminu :-)

    Używają terminu tethering.

    > Tu o podstawy ustroju chodzi :-)
    > Placisz za 1GB danych, to operator jest zobowiazany do ich
    > dostarczenia, bez pytania po co :-)

    Płacisz za 1GB przeznaczone na telefon a nie na komputer.
    Mało tego - ten sam 1GB na telefon zwykły, nie smartfon, jest tańsze.
    Tu chodzi o przewidywanie Twojego zużycia i obciążenia tą komórką
    ich sieci. W takiej Nokii z małym ekranikiem rozmiaru wizjera w drzwiach
    czy Motoroli Razr to internetu korzystałem tylko raz na tydzień jak
    trzeba było e-mail sprawdzić. Zero obciążenia dla ich sieci...
    Na Smartfonie już znacznie więcej, ale też przeważnie witryny
    są do telefonu przeznaczone bo wykrywają urządzenie jakim się
    łączysz, i podstawiają Ci odchudzone strony lub dedykowane
    aplikacje które minimalizują ilość danych - w przypadku tetheringu
    masz ekwiwalent komputera domowego, a więc pełny przesył
    danych, flash, gry, duże pliki, reklamy animowane na ekranie...
    Za to liczą sobie ekstra kasę aby był czas i środki na rozwój sieci.
    Problem w tym, że klient się na to godzi a potem płacz... I takie
    dusigrosze Waldki nie rozumieją że internet na smarfonie kosztuje
    te 15 lub 25 a za internet na smartfonie i laptopie do niego dołączonym
    kosztuje 45 miesięcznie, czyli te 20 dolców więcej. Wielkie mi mecyje.

    > A swoja droga .. jesli oni wiedza ze ja podlaczam jakies urzadzenia ..
    > to chyba jest podsluch, tak bez zezwolenia wolno ?

    Nie muszą podsłuchiwać prywatnej TREŚCI, wystarczy że patrzą
    na pakiety i ich format.

    > Takie urzadzenie ktore z jednej strony ma telefon komorkowy, a z
    > drugiej udaje linie stacjonarna. Podlaczasz do centralki i np wszyscy
    > pracownicy firmy ze swoich wewnetrznych telefonow na biurku
    > dzwonia na komorki po stawkach komorkowych a nie TPsa.
    >
    > I u nas mocno zakazane.

    W jaki sposób są zakazane? Umową z TPSA czy prawem polskim?
    I czy to F2M urządzenie rozpoznaje rozmowy co idą na linie kablowe
    i przełącza tylko gdy docelowy numer idzie na komórkę czy cały
    ruch przełącza na komórki?