-
81. Data: 2012-01-17 23:16:46
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-01-17, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
>
> Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
> najbardziej słuszne.
> Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
> dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
> bierze w łeb.
>
Arturowi nie przegadasz. Nawet logicznie patrzac na problem - nie
marnujemy energii na pedzenie rozrzadu i pompy oleju. Pozostaja wlasnie
te problemy ktore se specyficzne tylko dla 2T - napelnianie cylindra
mieszanka i oproznianie co aktualnie daje sie w jakims stopniu ogarnac
stosujac wtrysk i ruchoma przeslone w wydechu.
>
> A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
> najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
> również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
> Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.
>
> Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
> wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
> daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.
>
Teraz mamy niestety inne czasy, nie gdzie sprawnosc jest najwazniejsza a
emisje co w 2T jest ciezkie dlatego w ZSRE jest zakaz sprzedazy dwusuwow.
--
Artur
ZZR 1200
-
82. Data: 2012-01-17 23:29:20
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Mon, 16 Jan 2012 10:54:52 +0100, Michał sirapacz Gut wrote:
> a tak prawie na temat: a masz moze dostep/znasz jakies filmiki ktore
> ucza podobnych zachowan ale bez bledow opisanych w watkach?
> szukam czegos dobrego do podszkolenia zony.
PMS niech poczyta ;)
A poważnie to całkiem mądre rzeczy dotyczące ogólnych zachowań na drodze
(może mniej o samej technice jazdy) mówią w tym programie:
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpieczni
e
-
83. Data: 2012-01-18 12:13:43
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
>Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
>najbardziej słuszne.
>Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem
>silnika
>dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała
>teoria
>bierze w łeb.
>A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
>najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
>również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
>Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.
>Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
>wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego
>widocznie
>daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.
Tak jest. Bo to jest dwusuwowy diesel, z zaworem (albo i zaworami), z
doladowaniem, wolnoobrotowy (~100/min) i malo przypomina silnik z
syrenki :-)
J.
-
84. Data: 2012-01-18 13:35:21
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-17 23:09, Tomasz Pyra pisze:
(...)
>> W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
>> Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
>> teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego.
>
> Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
> najbardziej słuszne.
Średnio - ma za to mnóstwo innych zalet (jak i wad). Prawdziwa jest za
to teoria, ze silnik Diesla jest sprawniejszy od Otto.
> Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
> dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
> bierze w łeb.
Zacytuję:
<cite>
> Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)
ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
</cite>
> A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
> najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
> również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
(przeniesione)
> Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
> wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
> daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.
LOL - masz pewnie na myśli taki dwusuwowy diesel:
http://www.gizmag.com/go/3263/
Tak, diesel, doładowany, ~100rpm, sprawność pow. 50%.
Tyle, że to nie jest przykład "sprawności silnika dwusuwowego",
a konkretnej konstrukcji dostosowanej do dość specyficznych
wymagań.
> Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.
A ktoś próbował? Z turbiny gazowej da się osiągnąć dużo
więcej (w sensie sprawności), ale nie ma to najmniejszego
sensu w takich rozwiązaniach.
> Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka.
A o czym była mowa? :)
> Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne
> technologiczne cuda to nie były.
Czy ja wiem, czy z biedy? Tanie w produkcji, lekkie, mniej wybredne na
paliwo.
> Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc
> przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą
> sprawnością nie licuje).
Tu jednak też zostały wypchnięte przez konstrukcje czterosuwowe, choć
niby miały zalety (między innymi wymienione powyżej). Dalej diesla tam
nie uświadczysz.
> Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :)
Tu też czterosuwy od jakiegoś czasu mamy, ale to w większości jednak
normy emisji, wygoda itd.
Ja tam poczekam na nowe konstrukcje :)
http://www.greencarcongress.com/2005/03/ricardo_deve
lop.html
http://www.greencarcongress.com/2008/03/ricardo-and-
par.html
Prawda, że ładne?
-
85. Data: 2012-01-21 17:01:50
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: jerzu <t...@i...pl>
On 16 Jan 2012 12:29:07 GMT, to <t...@i...pl> wrote:
>Nagraj ile będzie trwało nagrzanie od zimnego startu (po kilkunastu
>godzinach stania) do temperatury roboczej (> 90 stopni).
Diesla? Wieczność.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200