eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTechnika jazdy samochodem osobowym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 71. Data: 2012-01-17 17:19:48
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    Dnia Fri, 13 Jan 2012 02:22:44 +0100, J.F. napisał(a):
    >> Ale przepustnica zamykala doplyw oleju (i benzyny). A przynajmniej
    >> mocno go
    >> ograniczala. Po to wlasnie to "wolne kolo" bylo - zeby nie hamowac
    >> silnikiem bez potrzeby.

    >No, ale ogolnie czasem sie hamowalo. Bylo to mnalo skuteczne, ale
    >hamulce,
    >np. w takim trabancie, tez mialy raczej niewielka skutecznosc :)
    >Skoro "w epoce" byly takie zalecenia, to ja bym na wiare przyjal, ze
    >czasem
    >mozna.

    W tym przypadku to raczej "trzeba". Zjezdzasz z porzadnej gory, to
    musisz hamowac silnikiem, bo inaczej na drzewie skonczysz :-)
    I po to ta wajcha byla - zeby w razie potrzeby dalo sie hamowac, a
    normalnie nie nadwerezac silnika ... ktory zreszta nie mial wielkiej
    zywotnosci, bo cos mi chodzi po glowie ze szlif walu to co jakies
    60kkm.

    >W koncu wiekszosc obecnych kierowcow w zyciu nie prowadzila dwusuwa
    >("dwutakta", jak to sie drzewiej mawialo :)).

    Poza ta wajcha to normalnie sie jezdzilo, zadnych roznic w zasadzie.

    J.


  • 72. Data: 2012-01-17 17:21:24
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
    >Problemu nie ma we współczesnych dwusuwach w wielu (nie wszystkich -
    >niektóre bardziej tandetne miały "automatyczne" mieszanie oleju z
    >benzyną w okolicy gaźnika) małych skuterach, bo tam olej idzie przez
    >osobną pompkę napędzaną z wału i jest natryskiwany prosto do skrzyni
    >korbowej - gaźnika w ogóle nie dotyka.

    >W sumie dziwne, że nie robili czegoś takiego w tych starych
    >samochodach
    >- wzrost komplikacji niewielki, a za to nie trzeba robić mieszanki i
    >nie
    >ma problemów z hamowaniem silnikiem.

    Ale jakich samochodach ? trzy dwutakty pamietam, syrena, trabant i
    wartburg. Nikt inny tego nie robil ... po wojnie :-)


    J.



  • 73. Data: 2012-01-17 21:12:03
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 11:00:27 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    >> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
    >> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
    >
    > Zwiększenia sprawności dwusuwa mozna upatrywać tylko w zmniejszonych oporach,
    > natomiast praktyka to gorsze smarowanie oraz gorsze napełnianie mieszanką,
    > bo jak nie ma zaworów, to niestety idealnie oddzielić spalin od mieszanki
    > się nie da. I jakoś te silniki wcale sprawniejsze nie są.

    Oczywiście, że się da, tylko nie w dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym.
    Zobacz jak są skonstruowane dwusuwowe diesle.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 74. Data: 2012-01-17 21:54:39
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>


    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    news:jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...
    >W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
    >>
    >> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net...
    >>> Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
    >>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    >>>>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
    >>>>> Silniki dwusuwowe?
    >>>>>
    >>>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
    >>>>>
    >>>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
    >>>>
    >>>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
    >>>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
    >>>
    >>> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
    >>> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
    >>> syrenki,
    >>> ktore oszczedne nie byly.
    >>>
    >>> Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
    >>> dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
    >>>
    >> wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
    >> kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
    >> i do dzis lipa, nie ma mocnych
    >>
    >> http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
    nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
    >>
    >> Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
    >> silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
    >> również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
    >> zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.
    >
    > To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
    > widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
    > to naprawdę trzeba być samobójcą:
    > <cite>
    > Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
    > znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika dwusuwowego
    > w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
    > </cite>
    >
    > Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
    > tym, który zacytowałeś.

    pomysl tak logicznie
    artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika
    w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne
    niedogodnosci
    wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac
    haka
    dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju
    ale po co wdrazac tehnologie na ktorych rozwoj trzeba mln euro
    pozatym problemem tez jest wypelnienia komory spalania, sa ograniczenia
    pojemnosci
    w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzaja
    kwestia rozwoju, ale kto ma na to kase, skoro mozna miec 4 suwa z euro 4?
    to wszytsko nie jest tak hop siup




  • 75. Data: 2012-01-17 21:59:11
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>


    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:jf3grs$roj$1@news2.ipartners.pl...
    >W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:
    >
    >>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
    >>>
    >>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
    >>
    >> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
    >> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
    >
    > Zwiększenia sprawności dwusuwa mozna upatrywać tylko w zmniejszonych
    > oporach,
    > natomiast praktyka to gorsze smarowanie oraz gorsze napełnianie mieszanką,
    > bo jak nie ma zaworów, to niestety idealnie oddzielić spalin od mieszanki
    > się nie da. I jakoś te silniki wcale sprawniejsze nie są.

    odnosnie powyzszej odpowiedzi
    http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Nowy-rewolucyjny-s
    ilnik,wid,13256726,wiadomosc.html?ticaid=1dc1e
    http://motokult.pl/powrot-silnikow-dwusuwowych/

    W Japonii trwają prace nad koncepcyjnym modelem Yamahy - RD350. Ideą całej
    konstrukcji mam być właśnie nowy silnik dwusuwowy, który spełniałby
    wszystkie normy w zakresie emisji spalin (CO2) i innych ekologicznych
    aspektów. Nieoficjalnie wiadomo, że innowacyjna 350-tka powinna dysponować
    mocą ok 65-75 KM, co stawiałoby ją niemal na równi z czterosuwowymi
    600-tkami (przynajmniej tymi słabszymi).

    i mozna by tak szykac
    zamiast psiozyc proponuje google i lektore
    mowie wam co nadchoddzi...


  • 76. Data: 2012-01-17 22:05:32
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze:
    >
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    > news:jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...
    >> W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
    >>>
    >>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>> news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net...
    >>>> Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
    >>>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    >>>>>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
    >>>>>> Silniki dwusuwowe?
    >>>>>>
    >>>>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
    >>>>>>
    >>>>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
    >>>>>
    >>>>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
    >>>>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
    >>>>
    >>>> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
    >>>> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
    >>>> syrenki,
    >>>> ktore oszczedne nie byly.
    >>>>
    >>>> Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
    >>>> dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
    >>>>
    >>> wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
    >>> kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
    >>> i do dzis lipa, nie ma mocnych
    >>>
    >>> http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
    nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
    >>>
    >>>
    >>> Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
    >>> silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
    >>> również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
    >>> zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.
    >>
    >> To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
    >> widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
    >> to naprawdę trzeba być samobójcą:
    >> <cite>
    >> Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
    >> znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika
    >> dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
    >> </cite>
    >>
    >> Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
    >> tym, który zacytowałeś.
    >
    > pomysl tak logicznie

    Zdaje się, że czynię to wręcz zbytnio dosłownie...

    > artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika
    > w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne
    > niedogodnosci
    > wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac
    > haka

    W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
    Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
    teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego. Niczego takiego nie
    byłeś w stanie podać, a wręcz przeciwnie - podlinkowałeś materiały,
    które wprost zaprzeczyły temu, co próbowałeś obwieścić :)

    > dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju
    (...)

    Te ściemy to możesz wiesz... Jak nie potrafisz sam udowodnić, to wskaż
    materiał, który by potwierdził Twoją tezę o większej sprawności
    dwusuwów...









  • 77. Data: 2012-01-17 22:06:22
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-17, Kris_Poland <n...@w...pl> wrote:
    >
    > w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzaja
    >
    W ktorych? Bo te silniki istnieja juz tylko w silnikach motocykli
    terenowych. Ale fakt, z dwusuwa o tej samej pojemnosci wyciaga sie
    prawie 2x wiecej mocy niz z 4T, nie bez kozery w MotoGP kiedys bylo albo
    500ccm 2T albo litr 4T.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 78. Data: 2012-01-17 22:54:21
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:54:39 +0100, Kris_Poland napisał(a):

    > dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju
    > ale po co wdrazac tehnologie na ktorych rozwoj trzeba mln euro
    > pozatym problemem tez jest wypelnienia komory spalania, sa ograniczenia
    > pojemnosci

    I po raz kolejny - na dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym świat się nie
    kończy.



    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 79. Data: 2012-01-17 22:55:20
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:06:22 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    >> w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzaja
    >>
    > W ktorych? Bo te silniki istnieja juz tylko w silnikach motocykli
    > terenowych.

    Oraz skuterach.

    > Ale fakt, z dwusuwa o tej samej pojemnosci wyciaga sie
    > prawie 2x wiecej mocy niz z 4T, nie bez kozery w MotoGP kiedys bylo albo
    > 500ccm 2T albo litr 4T.

    Tyle, że cały czas piszecie o dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym. A co z
    tymi, z przewietrzaniem obcym?

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 80. Data: 2012-01-17 23:09:23
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 17 Jan 2012 22:05:32 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    >> news:jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...
    >>> W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
    >>>>
    >>>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>>> news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net...
    >>>>> Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
    >>>>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    >>>>>>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
    >>>>>>> Silniki dwusuwowe?
    >>>>>>>
    >>>>>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
    >>>>>>>
    >>>>>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
    >>>>>>
    >>>>>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
    >>>>>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
    >>>>>
    >>>>> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
    >>>>> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
    >>>>> syrenki,
    >>>>> ktore oszczedne nie byly.
    >>>>>
    >>>>> Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
    >>>>> dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
    >>>>>
    >>>> wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
    >>>> kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
    >>>> i do dzis lipa, nie ma mocnych
    >>>>
    >>>> http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
    nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
    >>>>
    >>>>
    >>>> Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
    >>>> silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
    >>>> również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
    >>>> zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.
    >>>
    >>> To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
    >>> widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
    >>> to naprawdę trzeba być samobójcą:
    >>> <cite>
    >>> Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
    >>> znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika
    >>> dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
    >>> </cite>
    >>>
    >>> Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
    >>> tym, który zacytowałeś.
    >>
    >> pomysl tak logicznie
    >
    > Zdaje się, że czynię to wręcz zbytnio dosłownie...
    >
    >> artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika
    >> w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne
    >> niedogodnosci
    >> wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac
    >> haka
    >
    > W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
    > Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
    > teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego.

    Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
    najbardziej słuszne.
    Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
    dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
    bierze w łeb.

    A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
    najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
    również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
    Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.

    Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
    wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
    daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.

    Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka.
    Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne
    technologiczne cuda to nie były.
    Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc
    przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą
    sprawnością nie licuje).
    Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :)

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: