-
71. Data: 2012-01-17 17:19:48
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
Dnia Fri, 13 Jan 2012 02:22:44 +0100, J.F. napisał(a):
>> Ale przepustnica zamykala doplyw oleju (i benzyny). A przynajmniej
>> mocno go
>> ograniczala. Po to wlasnie to "wolne kolo" bylo - zeby nie hamowac
>> silnikiem bez potrzeby.
>No, ale ogolnie czasem sie hamowalo. Bylo to mnalo skuteczne, ale
>hamulce,
>np. w takim trabancie, tez mialy raczej niewielka skutecznosc :)
>Skoro "w epoce" byly takie zalecenia, to ja bym na wiare przyjal, ze
>czasem
>mozna.
W tym przypadku to raczej "trzeba". Zjezdzasz z porzadnej gory, to
musisz hamowac silnikiem, bo inaczej na drzewie skonczysz :-)
I po to ta wajcha byla - zeby w razie potrzeby dalo sie hamowac, a
normalnie nie nadwerezac silnika ... ktory zreszta nie mial wielkiej
zywotnosci, bo cos mi chodzi po glowie ze szlif walu to co jakies
60kkm.
>W koncu wiekszosc obecnych kierowcow w zyciu nie prowadzila dwusuwa
>("dwutakta", jak to sie drzewiej mawialo :)).
Poza ta wajcha to normalnie sie jezdzilo, zadnych roznic w zasadzie.
J.
-
72. Data: 2012-01-17 17:21:24
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
>Problemu nie ma we współczesnych dwusuwach w wielu (nie wszystkich -
>niektóre bardziej tandetne miały "automatyczne" mieszanie oleju z
>benzyną w okolicy gaźnika) małych skuterach, bo tam olej idzie przez
>osobną pompkę napędzaną z wału i jest natryskiwany prosto do skrzyni
>korbowej - gaźnika w ogóle nie dotyka.
>W sumie dziwne, że nie robili czegoś takiego w tych starych
>samochodach
>- wzrost komplikacji niewielki, a za to nie trzeba robić mieszanki i
>nie
>ma problemów z hamowaniem silnikiem.
Ale jakich samochodach ? trzy dwutakty pamietam, syrena, trabant i
wartburg. Nikt inny tego nie robil ... po wojnie :-)
J.
-
73. Data: 2012-01-17 21:12:03
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 17 Jan 2012 11:00:27 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
>
> Zwiększenia sprawności dwusuwa mozna upatrywać tylko w zmniejszonych oporach,
> natomiast praktyka to gorsze smarowanie oraz gorsze napełnianie mieszanką,
> bo jak nie ma zaworów, to niestety idealnie oddzielić spalin od mieszanki
> się nie da. I jakoś te silniki wcale sprawniejsze nie są.
Oczywiście, że się da, tylko nie w dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym.
Zobacz jak są skonstruowane dwusuwowe diesle.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
74. Data: 2012-01-17 21:54:39
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
news:jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...
>W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
>>
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net...
>>> Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
>>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
>>>>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
>>>>> Silniki dwusuwowe?
>>>>>
>>>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>>>>
>>>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>>>>
>>>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
>>>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
>>>
>>> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
>>> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
>>> syrenki,
>>> ktore oszczedne nie byly.
>>>
>>> Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
>>> dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
>>>
>> wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
>> kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
>> i do dzis lipa, nie ma mocnych
>>
>> http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
>>
>> Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
>> silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
>> również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
>> zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.
>
> To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
> widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
> to naprawdę trzeba być samobójcą:
> <cite>
> Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
> znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika dwusuwowego
> w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
> </cite>
>
> Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
> tym, który zacytowałeś.
pomysl tak logicznie
artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika
w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne
niedogodnosci
wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac
haka
dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju
ale po co wdrazac tehnologie na ktorych rozwoj trzeba mln euro
pozatym problemem tez jest wypelnienia komory spalania, sa ograniczenia
pojemnosci
w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzaja
kwestia rozwoju, ale kto ma na to kase, skoro mozna miec 4 suwa z euro 4?
to wszytsko nie jest tak hop siup
-
75. Data: 2012-01-17 21:59:11
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>
Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
wiadomości news:jf3grs$roj$1@news2.ipartners.pl...
>W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:
>
>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>>
>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>>
>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
>
> Zwiększenia sprawności dwusuwa mozna upatrywać tylko w zmniejszonych
> oporach,
> natomiast praktyka to gorsze smarowanie oraz gorsze napełnianie mieszanką,
> bo jak nie ma zaworów, to niestety idealnie oddzielić spalin od mieszanki
> się nie da. I jakoś te silniki wcale sprawniejsze nie są.
odnosnie powyzszej odpowiedzi
http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Nowy-rewolucyjny-s
ilnik,wid,13256726,wiadomosc.html?ticaid=1dc1e
http://motokult.pl/powrot-silnikow-dwusuwowych/
W Japonii trwają prace nad koncepcyjnym modelem Yamahy - RD350. Ideą całej
konstrukcji mam być właśnie nowy silnik dwusuwowy, który spełniałby
wszystkie normy w zakresie emisji spalin (CO2) i innych ekologicznych
aspektów. Nieoficjalnie wiadomo, że innowacyjna 350-tka powinna dysponować
mocą ok 65-75 KM, co stawiałoby ją niemal na równi z czterosuwowymi
600-tkami (przynajmniej tymi słabszymi).
i mozna by tak szykac
zamiast psiozyc proponuje google i lektore
mowie wam co nadchoddzi...
-
76. Data: 2012-01-17 22:05:32
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze:
>
> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
> news:jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...
>> W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
>>>
>>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>> news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net...
>>>> Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
>>>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
>>>>>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
>>>>>> Silniki dwusuwowe?
>>>>>>
>>>>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>>>>>
>>>>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>>>>>
>>>>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
>>>>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
>>>>
>>>> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
>>>> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
>>>> syrenki,
>>>> ktore oszczedne nie byly.
>>>>
>>>> Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
>>>> dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
>>>>
>>> wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
>>> kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
>>> i do dzis lipa, nie ma mocnych
>>>
>>> http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
>>>
>>>
>>> Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
>>> silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
>>> również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
>>> zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.
>>
>> To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
>> widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
>> to naprawdę trzeba być samobójcą:
>> <cite>
>> Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
>> znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika
>> dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
>> </cite>
>>
>> Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
>> tym, który zacytowałeś.
>
> pomysl tak logicznie
Zdaje się, że czynię to wręcz zbytnio dosłownie...
> artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika
> w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne
> niedogodnosci
> wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac
> haka
W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego. Niczego takiego nie
byłeś w stanie podać, a wręcz przeciwnie - podlinkowałeś materiały,
które wprost zaprzeczyły temu, co próbowałeś obwieścić :)
> dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju
(...)
Te ściemy to możesz wiesz... Jak nie potrafisz sam udowodnić, to wskaż
materiał, który by potwierdził Twoją tezę o większej sprawności
dwusuwów...
-
77. Data: 2012-01-17 22:06:22
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-01-17, Kris_Poland <n...@w...pl> wrote:
>
> w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzaja
>
W ktorych? Bo te silniki istnieja juz tylko w silnikach motocykli
terenowych. Ale fakt, z dwusuwa o tej samej pojemnosci wyciaga sie
prawie 2x wiecej mocy niz z 4T, nie bez kozery w MotoGP kiedys bylo albo
500ccm 2T albo litr 4T.
--
Artur
ZZR 1200
-
78. Data: 2012-01-17 22:54:21
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:54:39 +0100, Kris_Poland napisał(a):
> dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju
> ale po co wdrazac tehnologie na ktorych rozwoj trzeba mln euro
> pozatym problemem tez jest wypelnienia komory spalania, sa ograniczenia
> pojemnosci
I po raz kolejny - na dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym świat się nie
kończy.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
79. Data: 2012-01-17 22:55:20
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:06:22 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
>> w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzaja
>>
> W ktorych? Bo te silniki istnieja juz tylko w silnikach motocykli
> terenowych.
Oraz skuterach.
> Ale fakt, z dwusuwa o tej samej pojemnosci wyciaga sie
> prawie 2x wiecej mocy niz z 4T, nie bez kozery w MotoGP kiedys bylo albo
> 500ccm 2T albo litr 4T.
Tyle, że cały czas piszecie o dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym. A co z
tymi, z przewietrzaniem obcym?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
80. Data: 2012-01-17 23:09:23
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 17 Jan 2012 22:05:32 +0100, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze:
>>
>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
>> news:jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...
>>> W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
>>>>
>>>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>> news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net...
>>>>> Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
>>>>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
>>>>>>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
>>>>>>> Silniki dwusuwowe?
>>>>>>>
>>>>>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>>>>>>
>>>>>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>>>>>>
>>>>>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
>>>>>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
>>>>>
>>>>> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
>>>>> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
>>>>> syrenki,
>>>>> ktore oszczedne nie byly.
>>>>>
>>>>> Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
>>>>> dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
>>>>>
>>>> wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
>>>> kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
>>>> i do dzis lipa, nie ma mocnych
>>>>
>>>> http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
>>>>
>>>>
>>>> Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
>>>> silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
>>>> również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
>>>> zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.
>>>
>>> To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
>>> widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
>>> to naprawdę trzeba być samobójcą:
>>> <cite>
>>> Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
>>> znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika
>>> dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
>>> </cite>
>>>
>>> Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
>>> tym, który zacytowałeś.
>>
>> pomysl tak logicznie
>
> Zdaje się, że czynię to wręcz zbytnio dosłownie...
>
>> artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika
>> w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne
>> niedogodnosci
>> wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac
>> haka
>
> W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
> Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
> teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego.
Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
najbardziej słuszne.
Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
bierze w łeb.
A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.
Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.
Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka.
Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne
technologiczne cuda to nie były.
Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc
przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą
sprawnością nie licuje).
Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :)