    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <mm1e9n$o4j$1@node1.news.atman.pl> <mm225b$3sj$1@node2.news.atman.pl>
    <mm2chm$nnv$1@node1.news.atman.pl>
    <5585171c$0$27511$65785112@news.neostrada.pl>
    <mm4lkt$1ut$1@node1.news.atman.pl>
    <5585e3f0$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <mm4q4d$pce$1@node2.news.atman.pl>
    <5585ee59$0$27521$65785112@news.neostrada.pl>
    <mm517l$io$1@node2.news.atman.pl>
    <558667f7$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <mm7for$d77$1@node2.news.atman.pl>
    <5587e92b$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    <5588f3b3$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
    <558945eb$0$27508$65785112@news.neostrada.pl>
    <mmc0sp$sdu$1@node2.news.atman.pl>
    <55898f58$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
    <558993ed$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Te małe bidne chińskie łapki..
    Date: Wed, 24 Jun 2015 01:34:04 +0200

    news:558993ed$0$27528$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zaraz zaraz - polski importer z pelna swiadomoscia zamawia kontener bubli
    > ?
    > Nie bardzo mi sie chce wierzyc, moze poza oszukanymi pamieciami.

    Importer składa zamówienie: Proszę mi zrobić tanio, jakość nie ma znaczenia.
    Rozmawiałem z człowiekiem współpracującym z importerami różności. Przyjeżdża
    chłam, który jest przepakowywany z kontenera do pudełek "Made in EU" i
    trafia do hurtowni. Importer cieszy się, że kupił urządzenia za cenę
    niewiele większą od ceny złomu. :)
    Na pewno widziałeś lampki na choinkę z mikrożaróweczkami, gdzie kable mają
    izolację grubości bibułki. Ktoś temu czemuś wystawił CE, zapewne bez
    robienia żadnych badań. Jakbym to ja był importerem to bałbym się to
    dystrybuować w obawie o porażenie użytkowników. Ale jak widać są ludzie,
    którzy bez skrupułów spełniają świąteczne zapotrzebowanie klientów.

    > No i zazwyczaj to jednak producent produkuje pomysl wlasny.
    > Owszem, nie zawsze, czasem robi na zamowienie ... zamawiajacy raczej bubla
    > nie mial na mysli, tylko taki mu zrobili.

    Ale firma importująca powinna chyba orientować się czym handluje?
    Zakładając, że chiński producent oszukał ich przy dostawie, nie znaczy że
    mogą wprowadzać swoich klientów w błąd. Powinni odesłać towar albo
    sprzedawać jako niepełnowartościowy. Pamiętasz moc wyjściową PMPO w
    radiomagnetofonach wyrażaną w setkach watów? Klienci chcieli dużą moc
    wzmacniacza, to dostawali odpowiednią nalepkę na obudowę radia.
    Mam głośniki samochodowe. Na magnesie nalepka 20W. Pod nią druga nalepka
    10W. Pod nalepkami wytłoczone na magnesie 5W. :)
    Czy importer nie sprawdził nawet jednej sztuki głośników czy przypadkiem nie
    dymią im cewki już przy 10W?

    Pytałem się w kilku firmach: Dlaczego Wasz sprzęt działa gorzej niż sprzęt
    markowy, pomimo tego, że parametry na papierze są porównywalne?
    Odpowiedzi były w stylu: A czego pan oczekuje za taką cenę? Nie można
    wymagać tych samych parametrów od sprzętu tańszego o połowę!

    > Ale tak swoja droga to ciekaw jestem ile z tych bubli, to jakies odrzuty z
    > produkcji, a moze odrzuty u importera gdzies za Odra ..

    Dostałem kilkanaście maili z Chin z propozycją współpracy na zasadzie: Podaj
    nam cenę za którą mamy zrobić Ci urządzenie, a my je wyprodukujemy. Przy
    zamówieniu powyżej 20 sztuk otrzymasz gratis nadruk swojego logo na obudowie
    i wypełnioną deklarację CE.
    Podejrzewam, że odrzuty z produkcji też mają swoją cenę i znajdują chętnych
    nabywców po tej stronie kuli ziemskiej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba