  • Data: 2009-09-22 20:41:54
    Temat: Re: Te?cior DP2
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_> szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant wrote:

    > Mogę zrobić dowolne zestawienie par sigma - dowolne współczesne lustro
    > albo któryś z wybranych kompaktów i niech zacznie się zgadywanie.

    No ja ciągle na to czekam.

    > A to nie wolno używać peesa żeby mieć lepiej? :)

    nie, nie wolno, bo ile jest osób które resajzują zdjęcie do ekranu, a
    potem siedzą i jeszcze ostrzą pod ekran.

    > I czego ma to dowodzić? Spartolonego przeskalowania, pracy na jotpegach
    > czy zastosowania kiepskiego kompresora?
    > Nota bene przy takich barwach i porównaniach trzeba pokazywać zdjęcia w
    > formacie png, albo używać specjalnych kompresorów zachowujących
    > szczegółowość w silnie chromatycznych barwach ze skraju pasma, np. Image
    > Optimizer.

    do ekranu przeskalował irfan, ps zapisał do jotpega(10 w psowskiej skali
    jakości jpg), tif niewiele by tu dał. Takie porównanie może sobie zrobić
    każdy, źródła są ogólnie dostępne.

    > A poza tym po raz któryś znowu jest to samo - właściciel Sigmy będzie do
    > upadłego bronił swojego sprzętu. Jakby miało to jakikolwiek sens...

    Niekoniecznie, w zasadzie wycofuję się z tego, że Sigma przy
    rozdzielczościach ekranowych da więcej niż bayer, bo oprócz tych
    czerwonych tkanin nie zauważyłem nic więcej na korzyść Sigmy, ale nadal
    trzymam się tego, że w większości przypadków natywna Sigma da lepszy obraz.

    --
    http://www.eixsite.pl