  • 21. Data: 2009-04-05 11:31:55
    Temat: Re: Tanie podczerwone diody laserowe
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    J.F. pisze:

    > Mozna prosic o jakis link do opisu ?
    >
    > Patrzac na parametry, to po czerwonych led mozna by sie dzis
    > spodziewac ok 20% sprawnosci, czyli 200mW mogloby by byc.
    > Ale lasery to inna bajka.
    >
    > Skupienie zwyklej diody tez nie jest latwe i te 100km wydaje mi sie
    > ciezkie. Dzien, noc ?

    Testy były robione w nocy, docelowo mają być diody IR.
    Były czerwone, żeby je było widać. Optyka też była oczywiście.

    Do odbioru soczewka fresnela 40x50cm, do nadawania jakiś gotowy moduł z
    autofocusem.

    Linku nie mam :(

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 22. Data: 2009-04-05 11:51:29
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Marcin Łukasik wrote:

> [...]
    > Były czerwone, żeby je było widać. Optyka też była oczywiście.
    >
    > Do odbioru soczewka fresnela 40x50cm, do nadawania jakiś gotowy moduł z

    tylko tu jest ta drobna roznica: po pierwsze, o ile sie nie myle, to
    nadajnik byl nie z gotowego modulu, tylko zrobiony samemu (luneta).
    Odbiornik jest tez bardziej skomplikowany i o rzedy bardziej czuly od
    kamery CMOS czy CCD. To jest tak, jak z radiem. Na "gumce" osiagniesz 3-5km
    zasiegu, a na innym sprzecie (ta sama moc i dlugosc fali) osiagniesz pare
    tysiecy.

    Waldek
    (144MHz, 10W out max=2300km; 430MHz, 10W max=1200km; 1200MHz, 10W max=700km)

  • 23. Data: 2009-04-05 12:16:49
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Waldek
    > (144MHz, 10W out max=2300km; 430MHz, 10W max=1200km; 1200MHz, 10W max=700km)

    zyga 10W USB, czterdziestka poniżej polskiego CB, z Puerto Rico
    ;-)

  • 24. Data: 2009-04-05 12:16:50
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Waldemar Krzok pisze:

    > tylko tu jest ta drobna roznica: po pierwsze, o ile sie nie myle, to
    > nadajnik byl nie z gotowego modulu, tylko zrobiony samemu (luneta).

    Owszem.

    > Odbiornik jest tez bardziej skomplikowany i o rzedy bardziej czuly od
    > kamery CMOS czy CCD.

    Fotodioda PIN + soczewka Fresnela. I tyle właściwie.

    Również się zgadza :-)

    m.

  • 25. Data: 2009-04-05 12:33:22
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > zyga 10W USB, czterdziestka poniżej polskiego CB, z Puerto Rico
    > ;-)

    28MHz, 10W CW z jadacego samochodu (anten lambda/4) Australia, St. Nevis &
    Kitts, Brazylia :-), ale miałem wtedy fajny znak: Y2/DL7ANQ/m ;-)

    Waldek

  • 26. Data: 2009-04-05 13:04:30
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > 28MHz, 10W CW z jadacego samochodu (anten lambda/4) Australia, St. Nevis &
    > Kitts, Brazylia :-), ale miałem wtedy fajny znak: Y2/DL7ANQ/m ;-)

    CW z jadącego samochodu?
    Szacun!

    zyga

  • 27. Data: 2009-04-05 14:07:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > CW z jadącego samochodu?
    > Szacun!

    na autostradzie :-). Nadaje lewa reka, a w kadecie mozna bylo dac klucz z
    lewej strony deski rozdzielczej. Teraz niestety nie mam anteny w
    samochodzie. W kadecie mialem stopke Hustlera przykrecona do (wzmocnionej
    blacha stalowa 2mm) klapy bagaznika. Mialem zestaw anten 6m/10m/20m/80m.
    Koniec anteny 80m byl 3.80m od drogi, policja mi kiedys dokladnie
    zmierzyla ;-).

    Waldek, aka DL7ANQ & SO6ANQ

  • 28. Data: 2009-04-05 14:34:44
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Waldemar Krzok pisze:

    > Koniec anteny 80m byl 3.80m od drogi, policja mi kiedys dokladnie
    > zmierzyla ;-).

    O matko... :-)
    Dobryś ;)

    m.

  • 29. Data: 2009-04-05 14:59:09
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    antena 1/2

    > na autostradzie :-). Nadaje lewa reka, a w kadecie mozna bylo dac klucz z
    > lewej strony deski rozdzielczej. Teraz niestety nie mam anteny w
    > samochodzie. W kadecie mialem stopke Hustlera przykrecona do (wzmocnionej

    Hustlera powiadasz?
    ;-)

    zyga

  • 30. Data: 2009-04-05 16:32:06
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Hustlera powiadasz?
    > ;-)

    nie moja wina, ze firma nazywa sie jak amerykanska kurwa :-)

    Waldek