    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tanie podczerwone diody laserowe
    Date: Sun, 05 Apr 2009 13:51:29 +0200

    Marcin Łukasik wrote:

    > Testy były robione w nocy, docelowo mają być diody IR.
    > Były czerwone, żeby je było widać. Optyka też była oczywiście.
    >
    > Do odbioru soczewka fresnela 40x50cm, do nadawania jakiś gotowy moduł z
    > autofocusem.

    tylko tu jest ta drobna roznica: po pierwsze, o ile sie nie myle, to
    nadajnik byl nie z gotowego modulu, tylko zrobiony samemu (luneta).
    Odbiornik jest tez bardziej skomplikowany i o rzedy bardziej czuly od
    kamery CMOS czy CCD. To jest tak, jak z radiem. Na "gumce" osiagniesz 3-5km
    zasiegu, a na innym sprzecie (ta sama moc i dlugosc fali) osiagniesz pare
    tysiecy.

    Waldek
    (144MHz, 10W out max=2300km; 430MHz, 10W max=1200km; 1200MHz, 10W max=700km)