    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tania stacja Xytronic 136ESD
    Date: Fri, 10 Apr 2009 20:52:44 +0200
    Sender: a...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Michał Lankosz pisze:

    > No to ja mam jakieś nieszczęście z (nie)moją 137ESD. Gdyby kabel miał zwisać
    > ze stołu to operowanie byłoby chyba jeszcze trudniejsze. Możesz zrobić
    > zdjęcia?

    OK, ale co chcesz zobaczyć właściwie? Szary kabel zwisający między
    stacją a kolbą w podstawce?

    > To moje drugie spotkanie z minifalą. Potwierdzam, raster 0,5mm lutuje się
    > całkiem fajnie nawet mało doświadczonej tego narzędzia ręki. Oczywiście
    > kluczem do sukcesu jest dobry topnik w żelu i szybki kurs z YouTube :)

    Tak, topnik w żelu to konieczność. BTW: Znasz jakieś źródło taniego ale
    porządnego topnika w żelu? W TME nawet za małe strzykawki liczą sobie
    ponad 20 PLN.

    > Lutownicą 137ESD podziałałem ze 30 godzin. Wydaje mi się, że ten czyścik
    > lepiej zdejmuje cynę z zanieczyszczeniami niż gąbka. Mam tylko pewne obawy,
    > czy to czyszczenie nie zedrze grota przedwcześnie. Tak na prawdę nie wiem,
    > jak się fachowo nim posługiwać. Ja go dźgam grotem, z pewnym już wyrobionym
    > wyczuciem. Wystarczą dwa takie ruchy i końcówka grota lśni, a przyłożona
    > cyna dobrze go zwilża.

    O, dobrze wiedzieć. Ja próbowałem najpierw ocierać grot z kilku stron,
    ale jakoś nie szło.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/