  • Data: 2009-04-11 10:03:13
    Temat: Re: Tania stacja Xytronic 136ESD
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Michał Lankosz pisze:
    > Mój kabel nie jest prosty, w zasadzie cały czas coś jak tutaj
    > http://www.ndn.com.pl/katalog/xtronic/grafika/369.jp
    > sam się nie prostuje, palcami można go kształtować i tak zostaje. Albo ma w
    > środku drut, albo taka sztywna izolacja.
    > Do tego ma właściwości antypoślizgowe, podobnie jak gumowe nóżki do obudowy.
    E to coś ci się źle trafiło chyba. Moje kilka xytronixów ma kable takie
    jak mniejwięcej "silikonowy kabel estradowy do mikrofonu" - bardzo
    miękkie, elastyczne, totalnie nie-formowalne (po wygięciu zachowuje
    kształt tak samo dobrze jak dowolna sznurówka ;) ), może faktycznie
    trochę "czepliwe" z okazji swojej silikonowatości, ale nigdy nie
    zauważyłem by to przeszkadzało.

    Btw- u mnie sama stacja stoi na półeczce tuż _pod_ blatem biurka, a na
    biurku ta żeliwna podstawka na kolbę, tak że kabelek idzie do góry,
    jakby nim nie majtać, to zawsze nadmiar sobie po prostu zwisa.

    > Mam tylko "topnik gel, odpowiednik RMA7" z TME. Mało używam, toteż nie
    > rozglądałem się za tańszym.
    Ale RMA7 (i rf800 i inne takie) to nie jest chyba rewelacja?
    Usiłowałem tego używać, i doszedłem do wniosków że zwykła (dobra)
    kalafonia rozpuszczona w izopropanol+aceton, potem osuszana do gęstości
    cieknącego miodu, i nakładana z strzykawki (po lekkim podgrzaniu)
    wychodzi lepiej. Tyle że trzeba to zmywać (izopropanol + myjka) i
    troszkę czasem "pryska" podczas lutowania (jak to kalafonia).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173